• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vreet airco zoveel vermogen van de motor?

Ik rijd voor mijn werk een nieuwe opel vivaro eco flex 90pk... als je iets te snel bent met de koppling op te laten komen bij het weg rijden als je de airco aan hebt valt hij helemaal dood en komt hij daarna maar heeeeeeeel langzaam op gang... garage heeft die van een collega nagelopen om deze reden, het koste volgens de dealer zo'n 10pk als de airco hard aan het werk is!

En als je dan een bus rijd die zo'n 2200kg weegt dan merk je die 10 pk erg goed!.

Maar ook bij mijn opc met 160 pk merk ik het als de airco aan staat.

Gr Rolf

@Ewoud94 wrote:Ja wie zet zijn airco dan ook op 25+ :jerry

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

Als het buiten 25 graden of meer is ;). Dan moet de airco harder werken om het on de auto 20 graden te krijgen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

@stefanDTI wrote:Voor de GTC had ik een H 5deurs diesel Z17DTH en daar merkte je helemaal niks aan als de airco aan ging.

Nou, ik merk er anders toch aardig wat van ;) Beetje het idee alsof er opeens 4 mensen in de auto zitten ipv 1...

Wou zeggen, ik merk het ook wel hoor, Verschil in vermogens dip met airco aan of voor of na Optimalisatie van mijn motorcomputer?? precies hetzelfde.

Oja, merk het ook wel als ik de airco aan heb, 3.0 V6 204pk (op de wielen) - 280Nm.

waarom je zo voelt dat je vermogen veel minder is: puur en alleen omdat je TE LAAG in toeren rijdt, rijdt wat hoger en het gevoel van te weinig vermogen word al wat minde omdat de motor in een beter vermogensgebied zit.

Mijn 3.0 V6 wil zelfs niet vooruit onder de 1000 toeren, als de airco aan staat, terwijl je zonder airco aan, prima kan accelereren vanaf 800 toeren..

Willem

Waarschijnlijk zit hier een stukje natuurkunde achter, maar toen ik de airco probeerde bij de aankoop (en dus al aardig vergaan was), werd er vrij weinig van het vermogen gevraagd, nu dat ik 'm heb laten schoonmaken en vullen, begint hij er toch moeite mee te krijgen. Dus heb zo'n idee dat het daar ook aan ligt.

@wimv6: Sinds ik een dieseltje heb, is het inderdaad al veel te vroeg schakelen, zeker gezien het grote koppel onderin :P Al ging het bij de 2.6 V6 niet veel anders :P In beide gevallen toch al bij de 2100 a 2300 (dit is de max koppel).

Meestal is dan het gas bijna op en dan slaat hij gewoon niet aan al druk je de knop in of weinig gas en weinig weerstand dus.

Terug
Naar boven