• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur?

je hebt t dan toch over de ecotecs he want dan ben ik t ook met je eens maar doelde eigenlijk op de motoren zoals ne xe let gr wes

ik heb het over de eerste generatie 1.4 16V en 1.6 16V motoren.

Dat zijn geen 2.0 C20NE C20XE en C20LET motoren.

maar 1.4 en 1.6 motoren met de volgende motorcodes:

1.4 16V X14XE (ECOTEC)

1.6 16V C16XE (GEEN ECOTEC)

1.6 16V X16XE / X16XEL-I (ECOTEC)

Willem

heb zelf nu in mn astra een c18xe liggen en die gaat er woensdag uit ben er niet tevreden over zwakke motor en weinig vermogen! dus kiezen we voor een c20xe maar pm terug te komen op dat andere vind ik zelf de 20 ne het sterkste heb daar een x 160 000 km mee gerden toen al 200000 erop had zonder enig probleem en m,aar trappen erop!motor ligt nu in een omega en trekt nog iedere dag een zware kar met oud ijzer!ha ha niet kapot te krijgen maar ja de nieuwere generatie opel motoren draajen vaak kapot idd en as je een c 20 xe goed warmrijd heb je er jaren plezier van!

wat mij ook op valt is dat de c 2.0 xe redelijk zuinig is bij normaal gebruik ,kan de c18xe echt niet aan tippen!!!!!!

ik heb hier een golfje 2 1300 carb uit 1988 met 278.000 op de klok, en een astra f x16sz uit 1995. met 176xxx op de klok.

het is toch altijd weer lachen als je een onderdeeltje gaat kopen voor de vw, je betaald werkelijk met je kleingeld.

de vaste last is ook een lachertje, 50 euro wegenbelasting.:sleeping

de astra kost daarintegen een fractie meer, maar rijd veel lekkerder en zuiniger.

VW EN OPEL beide fijne wagens

petje af

ik heb hier een golfje 2 1300 carb uit 1988 met 278.000 op de klok, en een astra f x16sz uit 1995. met 176xxx op de klok.

het is toch altijd weer lachen als je een onderdeeltje gaat kopen voor de vw, je betaald werkelijk met je kleingeld.

de vaste last is ook een lachertje, 50 euro wegenbelasting.:sleeping

de astra kost daarintegen een fractie meer, maar rijd veel lekkerder en zuiniger.

VW EN OPEL beide fijne wagens

petje af

Alleen jammer dat je bij een Golv IV geen lamp kan verwisselen. Buurman moest ervoor naar de dealer omdat 'ie er niet bij kon :thumbdown

datzelfde probleem had ik ooit bij mn corrado g60 word staande gehouden door politie!,meneer uw voorlamp is kapot!o ja meneeer is dat zo?zetten we even een andere erin toch!na een half uur kapotte handen en meneerde agent geduld verloren gelukkig waarschuwing gekregen ha ha twee waken later corrado verkocht in onderdelen .de zuiplap.

Tja een Corrado met Gaarlader is niet echt zuinig.

rijdt leuk, maar ook overgevoelig voor mechanische slijtage en problemen

Wel apart geluid.

Willem

ik zelf rij corrado vr6, had voorheen ook een g-lader.zuipen en weinig power.de vr6 doet het veel beter :D verder cross ik met astra c20xe, heb er 2 stuks.kwa sleutelen vind ik aan beide merken leuk aleen heeft opel dunner blik waardoor je veel sneller roest krijgt. ik ga nu ascona rijden met c20let. even es wat anders:thumbup

deze was veel aangedaan ,andere chip andere poeli spagetty voor tot achter alles splinternieuw erop gezet g lader was net revisie gedaan!en vond de prestaties nog flink tegenvallen,had op dat moment ook nog een kadett gsi waar ik mee verder ben gegaan nou wereld vanverschil tussen die twee .de kadett was veel feller in ieder toerental maar goed opel he!!!!!!!!

vandaag met mn astra uitgedaagd door een golf vr6 wat kunnen sommige mensen neerbuigend doen he

grote mond en sprintje en weg was ik ha ha lol weer s bewezen dat vw veel uit de kast moet halen om opel een lesje te leren ha ha

een vriend van me f hele revisie achter de rug met een audi a4 naar een gebroken riem!!alles netjes erin en afgewerkt. niet meer aan te krijgen man wat een kut auto s man!!!komt goed hoor

vind het ook goed samen gaan hoor, ik heb ook 2 opels en een golfje 1 cabrio, super auto's vind ik dat ;)

vw_opel.jpg

:)

ik had laats een golf 4 130pk tdi van 2002 van een maat van me voor de beun. die wil ik zo omruilen voor mn 2003 astra, wat een heerlijke bak zeg.

vw rijdt veel beter hoor passat reed ook beter als vectra. de nieuwe insignia heeft de huidige passat wel overtroffen vind ik.

Terug
Naar boven