• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden

ecu een plaatsje gegeven, er was daar vroeger ook iets gemonteerd geweest daar er vier gaatjes

voorzien waren in de body dus daar maar weer gebruik van gemaakt, de oude racetec meters vervangen met nieuwe Stack F3 mechanische meters en toerenteller met geheugen, deze neemt je hele rit op zodat je die nadien terug kan afspelen en natuurlijk max toerental geheugen.

10363_596091160422201_1446285213_n.jpg

1011920_596091187088865_1858994250_n.jpg

Ziet er allemaal vakkundig uit :wors

Ben dan ook vaak benieuwd wat zo'n persoon als werk doet.....Automonteur,draaifreesbankwerker,of gewoon boekhouder die een uit de hand gelopen hobby heeft en alles zich zelf leert.

1 ding is zeker ziet er gaaf uit :thumbup

ik ben een 8 jaar auto mechanicien geweest overdag en ben nadien overgestapt naar het bureel als magazijnier waar ik ook alle waarborgafhandeling doe en schade bestekken voor de carroserie afdeling. Ik ben wel altijd al na de werkuren thuis aan wagens bezig gebleven en ook meer voor de competitie nu en als er na dat alles nog ergens na 22u tijd is werk ik aan mijn projecten.

Deze maand heb ik verlof en heb ik ook mijn tijd vrij gehouden voor de F3, die moet nu klaar.

Volledig nieuwe bedrading met minimum aan gewicht en dus enkel het uiterste nodige.

vroeger :

265195_522824777748840_1412085044_n.jpg

Nu :

999042_600637033300947_1585951757_n.jpg

Het is natuurlijk nog niet volledig klaar maar zeker veel netter gemonteerd zijn.

Vroeger stonden benzinepomp en filter ook nog in het zij ponton maar die zijn nu terug in

de monocoque geplaatst in de brandstof ruimte.

998166_600639776634006_1528628210_n.jpg

Ook nog motorblok ontluchting plugs gemaakt, de plaatjes bestaan maar kon ik zelf doen.

1004620_600639813300669_2142198128_n.jpg

ziet er leuk project uit

blok ziet er meer dan perfect uit

een alternatief voor die betonplex kan mss trespa van 6mm zijn

is heel zeker watervast

betonplex gaat na een tijdje ook water opzuigen

grtz

bedankt voor de complimenten!

Wat de trespa betreft vind ik aanzienlijk zwaarder dan de betonplex en net hiervoor heb ik de originele

aluminiumplaat vervangen. Ik vrees dat ze de tijd niet zal krijgen om water op te zuigen daar ze vermoedelijk

ieder jaar zal moeten vervangen worden.

Misschien de volgende zal een triplex worden die vernist word.

In ierder geval ben ik in het begin niet van zin te gaan rijden bij regenweer.

Eerst een beetje ervaring op doen en echt leuk is het toch niet in een open wagen maar soms hoort het erbij

en is het weer onvoorspelbaar.

Dat zien we dan wel weer.

Ivan

Waarom niet een metalen plaat voor de pijlstokhouderding ipv die busjes. Scheelt misschien weer wat grammetjes

dit is ook heel licht, het zijn holle busjes en was eenvoudig te draaien op de draaibank.

een plaatje is moeilijker netjes af te werken als je niet kan lasersnijden.

goed bezig weer!

die benzinepomp e.d is ook weer een stuk veiliger nu je hem in de monocoque gemonteerd hebt i.p.v 'erbuiten'

in geval van een zware crash lijkt me ;)

deze middag een moeilijk oefening op de freestafel, de afdekplaat voor de verdeler die ik kreeg

van een vriend vond ik nogal groot en ik wou ze kleiner krijgen zonder de precies geplaatste gaten

te verliezen.

Dus op de verdeel kop geplaatst en bezig met brede rand weg te frezen.

1011937_602603086437675_420615131_n.jpg

1016765_602686959762621_216300102_n.jpg

995423_602686993095951_860560424_n.jpg

996519_602687009762616_1695961284_n.jpg

Ivan

Het verhaal is nog steeds niet gedaan:

waterpomp lekt en deze is er ééntje met een andere poelie er tegen die ik moet

los persen en op een andere pomp gaan persen, laat ons hopen dat de as diameter

overeen stemt; helaas moet er de motor weer uit voor dit op te lossen :swear

Bijkomend ook een olieverlies achter vliegwiel dat hopelijk enkel de oliekeerring is.

Ik geef niet op hij moet in orde komen.

Oliekeerring was niet stuk maar wel een foutje van mij.

Bij het monteren van de motor moet ik niet opgemerkt hebben dat er dichtingsmateriaal van tussen de laatste

krukastap gekomen was en op de krukas terecht gekomen wat er voor zorgde dat de keerring niet goed kon afsluiten.

Ondertussen een waterpomp gekocht en er de riemschijf ook al af geduwd...

Nu eerst de motor terug achteruit halen.

Ivan

vet dat hij weer loopt! dat is altijd weer een top gevoel.

jammer van de tegenslagen, maar dat hoort er eenmaal bij zullen we maar zeggen.

wil wel eens een actiefilmpje zien van dit beesie!! :thumb

ondertussen is het probleem met de waterpomp ook opgelost en heb ik ook een oplossing

gemaakt voor het aflaten van het koelwater.

Iedere keer loopt al het water over de bodemplaat als ik de buizen dien los te maken.

daarom heb ik een aftap gebouwd en op één van de buizen gelast.

nu Kan ik netjes via een darm de koelvloeistof grotendeels opvangen.

1374273_634632216568095_1637833639_n.jpg

551269_634632246568092_1800217584_n.jpg

Alles terug gemonteerd en nu nog enkele details afwerken

Ivan

Terug
Naar boven