• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag aan je calibra gedaan

Gisterenavond onderweg naar Tiel om iets op te pikken, wat ik via marktplaats zou kopen.

Rij op de A15 net voor afslag Tiel-West.

Raar geluid uit het vooronder, maar de meters bleven normaal.

Toch zsm gestopt, en kijken/luisteren (was rond 19.45) wat er aan de hand was.

1e diagnose op basis van geluid, spanrol van de multiriem geeft de geest.

Omdat de auto nog liep, geprobeerd om verder te rijden en van de snelweg af te kunnen.

Bij afslag Tiel-West hield de auto ermee op.

Uit kunnen rollen tot bovenaan de afrit, waar ik stil stond net voor het stoplicht.

Conclusie: multiriem geknapt, die is tussen de d-riem gekomen welke een paar tanden had overgeslagen.

ANWB gebeld, bijna een uur gewacht tot hij er was.

Ondertussen wel de deal rond gemaakt wat betreft de koop van het product van marktplaats, en meteen mijn subwoofer verkocht aan diezelfde persoon.

Ondertussen was de ANWB gearriveerd.

De beste man heeft gekeken, en kwam al snel tot de conclusie zoals hierboven.

Hij belde een collega, en daarna werd mij verteld dat ze het daar ter plekke gingen maken.

Ben eerst nog naar de plaatselijke McDonalds gesleept en daar gewacht op zijn collega die met onderdelen zou komen.

Rond 23.00 waren de heren klaar, na een paar uur sleutelen in de regen en kou.

Vervangen: Distributieriem, multiriem, spanrol van de multiriem.

Kosten: €140,-

De Calibra Winterklaar gemaakt(koelvloeistof, thermostaat, temp sensor, kleppendekselpakking) Stalenvelgen met winterbanden monteren.

Zo dat valt me 100% mee.. Wees blij dat je een 8v hebt. Bij deze raken de zuigers de kleppen niet heb ik me laten vertellen. Bij een 16v ligt dat even anders. Weet niet of een paar tanden dan direct al een probleem geven maar toch.

Gisterenavond onderweg naar Tiel om iets op te pikken, wat ik via marktplaats zou kopen.

Rij op de A15 net voor afslag Tiel-West.

Raar geluid uit het vooronder, maar de meters bleven normaal.

Toch zsm gestopt, en kijken/luisteren (was rond 19.45) wat er aan de hand was.

1e diagnose op basis van geluid, spanrol van de multiriem geeft de geest.

Omdat de auto nog liep, geprobeerd om verder te rijden en van de snelweg af te kunnen.

Bij afslag Tiel-West hield de auto ermee op.

Uit kunnen rollen tot bovenaan de afrit, waar ik stil stond net voor het stoplicht.

Conclusie: multiriem geknapt, die is tussen de d-riem gekomen welke een paar tanden had overgeslagen.

ANWB gebeld, bijna een uur gewacht tot hij er was.

Ondertussen wel de deal rond gemaakt wat betreft de koop van het product van marktplaats, en meteen mijn subwoofer verkocht aan diezelfde persoon.

Ondertussen was de ANWB gearriveerd.

De beste man heeft gekeken, en kwam al snel tot de conclusie zoals hierboven.

Hij belde een collega, en daarna werd mij verteld dat ze het daar ter plekke gingen maken.

Ben eerst nog naar de plaatselijke McDonalds gesleept en daar gewacht op zijn collega die met onderdelen zou komen.

Rond 23.00 waren de heren klaar, na een paar uur sleutelen in de regen en kou.

Vervangen: Distributieriem, multiriem, spanrol van de multiriem.

Kosten: €140,-

Zo dat valt me 100% mee.. Wees blij dat je een 8v hebt. Bij deze raken de zuigers de kleppen niet heb ik me laten vertellen. Bij een 16v ligt dat even anders. Weet niet of een paar tanden dan direct al een probleem geven maar toch.

De alu velgen van de Rieger Calibra er af geschroefd om ze te laten stralen en in mat-glans zwart powdercoaten.

Nieuw rubber leggen op de velgen voor. (225-40-18-w92)

Merk Infinity,betaalbaar en goed.

Dit is stap 1 in een reeks van een heel stel snode plannen.

vandaag nieuwe radio er in gezet

images

deze heeft echt heel veel optie, meer dan me vorige pioneer :D

daardoor klinkt het een stuk beter

De alu velgen van de Rieger Calibra er af geschroefd om ze te laten stralen en in mat-glans zwart powdercoaten.

Nieuw rubber leggen op de velgen voor. (225-40-18-w92)

Merk Infinity,betaalbaar en goed.

Dit is stap 1 in een reeks van een heel stel snode plannen.

vandaag nieuwe radio er in gezet

images

deze heeft echt heel veel optie, meer dan me vorige pioneer :D

daardoor klinkt het een stuk beter

Zo vandaag eens even bij Jan Steverink geweest om.... ja ja de banden te laten balanceren voor de 3e keer.

Wat Euromaster 2x niet gelukt is doet JS. in één keertje goed.

Het ene wiel was 40 gram en het andere voorwiel was 55 gram uit balans !

De service en vriendelijkheid bij Euromaster Deventer is perfect,maar de kennis blijft ver achter als het om meer gaat dan een stalen velg .

Zo kreeg ik de melding dat een rubber van de draagarm niet meer tof was en dat de adapters voor de Barracuda's geen perfecte passing hebben.

In ieder geval is het trillen voorbij.

Uitlijnen , daar wachten we even mee tot de rubbers vervangen zijn .

Voor de adapters draaien we een mooie nieuwe ring zodat de passing weer 100% is.

Fijn weekend allemaal !

Na me cali gekeken die nog steeds wacht op nieuw leven :cry

En de donor v6 door midde geslepen, wat een rot werk even een calibra slopen

Zo vandaag eens even bij Jan Steverink geweest om.... ja ja de banden te laten balanceren voor de 3e keer.

Wat Euromaster 2x niet gelukt is doet JS. in één keertje goed.

Het ene wiel was 40 gram en het andere voorwiel was 55 gram uit balans !

De service en vriendelijkheid bij Euromaster Deventer is perfect,maar de kennis blijft ver achter als het om meer gaat dan een stalen velg .

Zo kreeg ik de melding dat een rubber van de draagarm niet meer tof was en dat de adapters voor de Barracuda's geen perfecte passing hebben.

In ieder geval is het trillen voorbij.

Uitlijnen , daar wachten we even mee tot de rubbers vervangen zijn .

Voor de adapters draaien we een mooie nieuwe ring zodat de passing weer 100% is.

Fijn weekend allemaal !

Victor sportstuur met een vies kitserig verchroomd gedeelte vervangen door een mooi met leer bekleed sportstuur en met zwart geanodiseerd geborsteld aluminium.

Natuurlijk moesten de boutgaten van het stuurtje weer aangepast worden. ( Victor naar TSP )

Met een boormachine en tapje 5 waren we in 30 minuten klaar.

Persoonlijk vind ik het een hele verbetering.

Het stuurtje een een TSP 350mm RJP215-06

Gelijk ff de beloofde foto's van de gepowdercoate Barracuda Starform Evolution 18 inch .

Ze waren dus eerst zilverkleurig.

GSM en erg bewolkt weer kwaliteit.

Sorry hier voor.

CALI2A.jpg

CALI1.jpg

stuur1.jpg

stuur2.jpg

Na me cali gekeken die nog steeds wacht op nieuw leven :cry

En de donor v6 door midde geslepen, wat een rot werk even een calibra slopen

Vandaag na 2 maanden weer is bij de Cali geweest,en hem ff gestart....

HIj starte in 1 keer zonder moeite...en ik moet zeggen..was weer ff lekker om bij de cali te zijn :D

Vandaag de binnenkant deels ingesmeer met bodysafe(voor binnen),dus binnenkort kan het interieur er weer in:D

In januari ff langs een lasser om de wagen roestvrij te krijgen,en dan rond feb/maart het 3 liter blokkie dr in met f28 bak:D

ff een foto hoe die er nu bij staat(staat normaal onder een zijl)

Victor sportstuur met een vies kitserig verchroomd gedeelte vervangen door een mooi met leer bekleed sportstuur en met zwart geanodiseerd geborsteld aluminium.

Natuurlijk moesten de boutgaten van het stuurtje weer aangepast worden. ( Victor naar TSP )

Met een boormachine en tapje 5 waren we in 30 minuten klaar.

Persoonlijk vind ik het een hele verbetering.

Het stuurtje een een TSP 350mm RJP215-06

Gelijk ff de beloofde foto's van de gepowdercoate Barracuda Starform Evolution 18 inch .

Ze waren dus eerst zilverkleurig.

GSM en erg bewolkt weer kwaliteit.

Sorry hier voor.

CALI2A.jpg

CALI1.jpg

stuur1.jpg

stuur2.jpg

Terug
Naar boven