• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

vandaag irritante hitte schild van voorpijp verwijderd, leek al enkele dagen alsof m'n middendemper aan goort lag.

M'n holden grill eruit gehaald en op zolder geborgen totdat ik zeker weet of ik 'm wegdoe(Ben er klaar mee dat m'n Corsa voor Peug word aangezien en mss toch 'n embleem loze grill ga plaatsen)

ziet er stukken beter uit nu.

en de obligate wasbeurt niet te vergeten:angel

Openluchtfilter gemonteerd..... Toch ff voelen en horen hoe dat rijdt!!

En heb d'r een lekkere wasbeurt gegeven ;)

Vanavond lexus achterlichten plaatsen!

Radio goed aangesloten zodat er spanning over blijft staan. Yay, nu wordt alles netjes onthouden zoals het hoort in plaats van dagelijks alles opnieuw instellen.

Achterruitenwisser-kabels provisorisch gerepareerd. De ruitenwisser werkt in ieder geval weer, dinsdag maar even correct repareren, maar voor nu werkt het.

Het sproeier-buisje heb ik nog niet direct een oplossing voor.

Heeft iemand een idee hoe ik dat doorgesneden buisje goed kan repareren? Ik zat te denken aan een koppelstukje, maar die zijn vrij dik en dus nog steeds geen goede doorstroming van de ruitenwisservloeistof.

Of zijn er buitenom-koppelingen o.i.d.?

Het gaat dus om het ruitensproeierbuisje van de body naar de kofferklep achter.

ik heb dat simpel aangepakt, ruitenwisser eraf gehaald en mooi strak gemaakt en me sproeier er ook gelijk vanaf gehaald. zit tog een spoiler overheen suc6

corsageak

Witte Achterlichten van sjoerdie erin gemaakt

keysnk.jpg

ging toch heel veel makkelijker dan ik dacht :)

Van binnen schoongemaakt (niet gestofzuigt, dat ding was in gebruik). Ow mijn god wat had de vorige eigenaar er verschrikkelijk veel in gerookt! Het viel me nu pas op, maar bij het van binnen schoonmaken van de voorruit, was m'n microvezel doekje helemaal bruin!

En hoe de zonneklep er uit zag wil je niet weten, daar kon je een complete sigarettenfabriek mee beginnen:puke

de C gsi vandaag even uitgelaten na 4 maanden stil staan .

en de calibra velgen + banden opgehaald om onder de TR te monteren morgen of overmorgen .

Radiateur vervangen, Lager gesteld, remblokken en schijven vervangen voor..

Nouja eigenlijk heeft R. Frankhuisen het gedaan :-P

Vandaag weer poetsbeurtje van buiten en van binnen, tweeters aangesloten, versterker bevestigd, achterlicht gefixt... :)

Vandaag m'n Corsa terug gebouwd naar hoe ik hem heb gekocht. Stereo er uit, originele velgen terug er onder, originele koplampen terug, al m'n spullen er uit gehaald...

Helaas moet hij eind deze week naar de sloop toe... Te veel roest, iedereen raad het af en niemand wil er aan beginnen. Begrijp het ook wel, want het is zelfs bij een hobbyist met absoluut minimumloon nog kostbaarder dan wat de auto waard is. Zo veel tijd zou er dan in gaan zitten.

Dus vandaag maar even bezig geweest, alvast afscheid genomen. :(

origineel gepost door McKaamos

Vandaag m'n Corsa terug gebouwd naar hoe ik hem heb gekocht. Stereo er uit, originele velgen terug er onder, originele koplampen terug, al m'n spullen er uit gehaald...

Helaas moet hij eind deze week naar de sloop toe... Te veel roest, iedereen raad het af en niemand wil er aan beginnen. Begrijp het ook wel, want het is zelfs bij een hobbyist met absoluut minimumloon nog kostbaarder dan wat de auto waard is. Zo veel tijd zou er dan in gaan zitten.

Dus vandaag maar even bezig geweest, alvast afscheid genomen. :(

!!Zucht!! Ouwe, vaarwel.....weer eentje minder:cry

Succes kerel met de verwerking:(

Thanks Akuza. Vind het heel erg jammer... Baal er stevig van.

Michiel026: Ik denk dat ik even iets groters ga rijden als daily en dan later een Corsa A TR/Sedan erbij als project.

Als daily staan deze wagens op het verlanglijstje: Calibra, Astra Cabrio, Astra/Vectra Sedan, Astra/Vectra Station.

Terug
Naar boven