• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Ook een idee natuurlijk. Heb van Aapje ook al een aanbod gehad voor een Kadett Cabrio.

Ik wacht nog even af iig.

En ik wil wel een Cabrio, maar eigenlijk moet ik daar weer overdekte stalling voor hebben. Er zit wel een dak op, maar constant in weer en wind is niet geweldig voor zo'n ding.

waarom gaat die mijn auto aanbieden:mad: nou ja u2u of voeg me toe op msn alsje intressen heb moet eerst me nissan gemaakt hebben

standaard luchtfilter terug geplaatst vw motorstoringlampje:swear

probleem kon 'n maat niet uitlezen.

kijken wat ie nou doet.

Van wat eerdere modificaties aan m'n Corsa wat pics gemaakt. Werd net donker en m'n compact cam was leeg dus effe wat snelle mobiele tel pics :P

Zal morgen effetjes met licht + volle batterij wat meer pics maken :)

Rechts lampje gemaakt in de kofferbak + volle kofferbak :P (Links zat ie ook niet standaard, want 't is een LS uitvoering daar hoort _geen_ functionaliteit what so ever op.)

kofferbak%20ftw.jpg

rechts%20ook%20lampje.jpg

En links een sigaretten aanstekerplug gemaakt, niet dat je vaak 1tje nodig hebt op deze plek... Maar je weet maar nooit :P

kofferbak-verlichting%20en%20aanstekerplug.jpg

A2 GSI tellerbak ingebakken, jammer genoeg werkte de originele metertjes van deze A2 tellerbak niet meer goed, dus heb ik die van een A3 erin gezet.

a1-a2%20tellerbak%20met%20wat%20modificaties%20en%20meters%20van%20een%20a3.jpg

Carkit houder een plek gegeven:

carkithouder%202.jpg

carkithouder.jpg

Een beruchte nr 99 vw relais erin gedrukt:

vw-ruitenwisser-relais.jpg

Setje bedienbare spiegels:

feature-bedienbare%20spiegels.jpg

vandaag alle 4 de banden vervangen van de corsa,gelijk een maatje breder,van 165 naar 185.

gelijk netjes gebalanceerd, nieuwe ventielen .

kunnen we er weer tegenaan :thumbup

Ik denk dattie nu eindelijk interval modus op z'n ruitenwissers heeft.

Standaard heeft een Corsa A LS alleen uit, langzaam en snel op de ruitenwissers. Nu ook met korte pauzes.

bijna een klapper gemaakt, vanwegen een kapot geschoten koppelings kabel, kut sooi midden op een drukke weg :thumbdown:thumbdown:thumbdown

@McKaamos

Oh okay, my bad;)

Zijn er dan geen Opel relais die dezelfde functie hebben?

Ben maar een leek:D

@Onderbroekie

Kan 't gevoel van machteloosheid delen,

bij mij klapte plots de rechter remcilinder eruit.

Nu moet ik zelfs vw's voor me dulden:angel

@AkUzA_TetSuo

Tjaa.. ik kreeg gwn een hartverzakking man, was met me vrouwtje in de auto opeens KLIK POEF

en daar lag de pedaal helemaal tegen de bodem

Vandaag nieuwe koppelingskabel gekocht, en meteen gemonteerd, auto loopt als een zonnetje :thumbup:thumbup

Onverwachts de nodige km's ermee gereden vandaag. Moest vanuit Wijchen waar ik woon naar Oss op en neer om een collega van mijn vader af te zetten. Die hadden een paar dagen voor het werk in het buitenland gezeten en vanaf Wijchen had die geen vervoer meer. Mijn vader had er geen rekening mee gehouden dat m'n moeder niet thuis was met de grote auto.

Daarna hem eens zijn eerste wasbeurt gegeven (sinds 2,5 maand rijbewijs en dikke maand auto met automaat) en niet te vergeten hem in de was gezet.

vandaag heb ik de interiuer verlichting vervangen door blauw en de radiator temp.sensor vervangen

en niewe achter ruit schakelaar er in gezet

paar extra leds in gemonteerd

Gisteren heb ik er 2 nieuwe bandjes op de Corsa A gelegd, en een nieuwe achterruiten wisser..

Deze week ga ik distributie riem vervangen.

origineel gepost door Onderbroekie

bijna een klapper gemaakt, vanwegen een kapot geschoten koppelings kabel, kut sooi midden op een drukke weg :thumbdown:thumbdown:thumbdown

ALWEER kapot???

Vreet je ze op?? :jerry

Willem

origineel gepost door AkUzA_TetSuo

@McKaamos

Oh okay, my bad;)

Zijn er dan geen Opel relais die dezelfde functie hebben?

Ben maar een leek:D

McKaamos heeft niet geheel begrepen waarom ik speciaal een Nr 99 erin heb gedrukt.

Standaard heeft mijn auto geen interval, LS uitvoering immers.

Bedrading voor de interval daarin tegen lag er gewoon en was gewoon een gevalletje: Juiste relais erin stoppen + Juiste hendeltje aan m'n stuur knopen.

Afijn, toen had ik een interval met een standaard wachttijd van 5 of 10sec...

Nu heb ik een Regelbare interval, 1tje die je zelf kan versnellen of langzamer laten wissen.

Terug
Naar boven