• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Pingelende C14NZ, Ontsteking afstellen en je bent er vanaf.

Pingelen duit op detonatie, van een Detonerende motor krijg je het inderdaad lekker warm..

Willem

ik weet wat pingelen is en wat het doet ;)

ik had de ontsteking al zo vaak verandert, zelfs zo laat dat je regelmatig de ontsteking de uitlaat in hoorde knallen :jerry

ik heb bijna een jaar geleden de NZ gewisseld voor de SE, die pingelt tenminste niet.

ik plaats wel een stuk karton voor de radiateur. wordt ie tenminste iets warmer. king:

Gister bezig geweest om hoofdsteunen in achterbank te bouwen. Gaten had ik snel gevonden, even sneetje erin en toen was het klaar. Maar toen begon de ellende...

De kokertjes die ik bij de hoofdsteunen had gekregen pastte wel in de gaten, maar bleken veels te diep in de bank weg te zakken. Bovendien liepen de hoofdsteunen erg stroef door de kokertjes(de lengte van de kokertje is te lang dit i.c.m. de ronde pennen aan de hoofdsteunen). Dus naar de sloop geweest, allerlei soorten hoofdsteunenkokertjes meegenomen. Allemaal niks :hmmz

Dus ik denk dat ik andere kokertjes moet hebben, ik dacht zelf aan zoiets:

2013_1_20_16_886tekening_hoe_kokertjes_zouden_moeten_thumb.jpg

Dus kokertjes die iets korter zijn, en waarbij dat weerhaakje(welke achter frame van de achterbank blijft hangen) iets lager op het kokertje zit.

De kokertjes uit de achterbank, waar ik de hoofdsteunen uit heb gehaald, mocht ik niet meenemen, omdat de sloper de achterbank nog los wou verkopen.

Weet iemand welke auto's deze toevallig zitten of heeft iemand toevallig nog een paar liggen?

de beste oplossing is hele achterbank kopen.

en gewoon 30 euro vragen, er is toch niemand die een achterbank moet hebben.

heb elf ook vanaf de sloop een achterbank met hoodfsteunen gehaald. kreeg ik gratis mee wanneer ik de voorstoelen er ook uit haalde.

DSC_0554_zps59822925.jpg

veerpootbrugje gemonteerd.

echt een super stevig ding hoor. behoorlijk zwaar. perfecte pasvorm. erg blij mee:)

hoor nu wel meer resonanties in de auto. tijdens het doorschakkelen.

voor de rest was de corsa al een kart op de kw schroefset. maar dat is nu nog wel iets stijver geworden.

goed te merken met deze wind.

volgende weekend een super vette update :wors

@2e-c14nz wrote:Erg he. Kijk, ik snap dat je voorzichtig gaat rijden, maar sommige leggen het er wel heel dik op. Voor alles gaan ze remmen en aan beide kanten de mistverlichting aan.

Of ze rijden nog wekenlang met de mistachterlichten aan. Zwaar irritant, ja. Maar ja, dat krijg je als het CBR bij de geringste sneeuwval de examens afgelast. Zo leer je dus nooit hoe je tijdens winterse omstandigheden moet rijden.

@tamiya wrote:Gister bezig geweest om hoofdsteunen in achterbank te bouwen. Gaten had ik snel gevonden, even sneetje erin en toen was het klaar. Maar toen begon de ellende...

De kokertjes die ik bij de hoofdsteunen had gekregen pastte wel in de gaten, maar bleken veels te diep in de bank weg te zakken. Bovendien liepen de hoofdsteunen erg stroef door de kokertjes(de lengte van de kokertje is te lang dit i.c.m. de ronde pennen aan de hoofdsteunen). Dus naar de sloop geweest, allerlei soorten hoofdsteunenkokertjes meegenomen. Allemaal niks :hmmz

Dus ik denk dat ik andere kokertjes moet hebben, ik dacht zelf aan zoiets:

2013_1_20_16_886tekening_hoe_kokertjes_zouden_moeten_thumb.jpg

Dus kokertjes die iets korter zijn, en waarbij dat weerhaakje(welke achter frame van de achterbank blijft hangen) iets lager op het kokertje zit.

De kokertjes uit de achterbank, waar ik de hoofdsteunen uit heb gehaald, mocht ik niet meenemen, omdat de sloper de achterbank nog los wou verkopen.

Weet iemand welke auto's deze toevallig zitten of heeft iemand toevallig nog een paar liggen?

Nu kwam ik op een hele mooie website, genaamd opelclassicparts.com dit tegen:

http://opel-classicparts.com/abschlussfuehrungshuelse-26984.html

Zijn dit de goede kokertjes voor mijn hoofdsteunen? Ab FG-Nr. W3000001 / W4000116 / W6000001 zegt mij niks :hmmz

Probleem zit hem in de ronding van de kokertjes. De chromen pennen van de hoofdsteunen zijn niet recht maar lopen in een boog. Heb met oude kokertjes al van alles lopen klooien. Of moet op korte termijn nog een achterbank vinden met kokertjes. Maar dat is juist het probleem, was al een hels karwei om de hoofdsteunen te vinden ;)

Ik heb er zelf gebogen met een staafje ijzer erin voor de vorm

Langzaam heet maken met de verffohn en dan over de staaf ijzer schuiven

Aflaten koelen en je kokertjes staan in vorm gebogen

Zo kun je makkelijk een aantal dezelfde maken met de juiste bolling

Succes :thumb :thumb

vandaag bezig geweest met het ontluchten van het koelsysteem (had last van lage temperatuur meter en water geluid achter het dashbord oftewel lucht in het systeem)

Tijdens deze werkzaamheden viel het me op dat de motor best een tik geluid heeft, zelf verdenk ik de injector van de 2de cilinder:

[youtube:1tti8rox]

Hier ga ik dus na kijken, het moet dus nog gedaan worden :D :thumbup

Velgjes gekocht:D

Even erop gehad rondje gereden en er weer afgehaald voor de winterbandjes:P nu maar hopen op goed weer:)

20130125_185806_zps87ee1c3d.jpg

20130125_180544_zps0dc34ad5.jpg

20130125_185916_zpsdcfd5b01.jpg

Vraagt striekem wel om n verlaging voor...

En ja,, is vies:)

vandaag de Dbilas heb geinstalleerd!! en een mooie testrit heb gemaakt!

Maar wat een verschil zeg!.. Stuk feller en stuk pittiger, ik wou de ervaring zo snel mogelijk meemaken, omdat ik kort daarvoor ook al de motor goed warm gereden had.

Zal niet opperen dat er PK's bijvliegen, maar qua koppel en gasreactie merk ik wel degelijke verschillen. Al met al ben ik nu al te spreken over het systeem. Al wat de montage ervan door de grote wel even puzzelen.

PLAATJESTIJD! :foto

735032_252947814839277_970668011_n.jpg

1221_252947901505935_601157310_n.jpg

734710_252948008172591_1341010241_n.jpg

379750_252947948172597_869315637_n.jpg

537134_252948044839254_1565152132_n.jpg

317965_252948064839252_1760264488_n.jpg

Achteraf zou ik het sneller kunnen, al was het diverse dingen proberen voordat ik uiteindelijk op deze eindmontage kwam. Wil namelijk tijd, moeite, gedachte in mijn projecten steken om in ieder geval alle opties te bekijken.

SPEELGOED!

428112_253189271481798_2135774439_n.jpg

602882_253189294815129_1103477300_n.jpg

Deze worden eerst even mooi gepoetst en gepolijst, gewaxt, en met beter weer gemonteerd.

16" BBS

195/45R/16 Dunlop sport

ET 38.

4x100/4x108 steek.

Terug
Naar boven