• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

@PeterNoFear wrote:

jou linkje

http://www3.picturepush.com/photo/a/12664766/220/12664766.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

plaatsen, selecteren, en dan op de "Img" knop drukken:

Knipsell_zpsde7dc45a.png

Krijg je dit:

http://www3.picturepush.com/photo/a/12664766/220/12664766.jpg[/ img]
Dus dit:
[IMG]http://www3.picturepush.com/photo/a/12664766/220/12664766.jpg

Haha thanks, ik kreeg die link voluit in beeld, met die

Gisteren het gasklephuis met lfr stappenmotortje schoongemaakt. lang uitgesteld door het koude weer, maar was echt nodig: het schokken bij rustig rijden met laag motortoerental begon vervelende vormen aan te nemen. Om te voorkomen dat ik dit volgend jaar weer moet doen, nu ook maar de egrklep gereinigd en een dichte pakking gemonteerd om de inlaat schoon te houden.

De egrklep heeft in de zes en een half jaar dat ik de corsa heb nog nooit een foutcode of problemen gegeven en heb ik nog niet eerder los gehaald. Was nu ook eigenlijk niet nodig om te reinigen, viel reuze mee. Komt door de rijstijl :D

Geen fijn klusje gezien alle wondjes op mijn handen, maar niet meer schokken, rijdt weer heerlijk.

Vandaag de auto op de brug gehad en wat andere klusjes gedaan:

-Zomerwielen weer gemonteerd

-Massadraad van gasklephuis naar accu vervangen

-Buitentemperatuursensor vervangen

-Deurvangerpennetjes vervangen door boutjes

-Achterlichtlampjes vervangen door rode ledlampjes ( smoke achterlichten geven nu wel voldoende en mooi rood licht )

-Airco lekkage gevonden. Leiding schuurde tegen schutbord aan en is daar nu doorgesleten. Nieuwe leiding besteld, binnenkort weer wat te doen.

-Gewassen

f5f29e10ecd81ab5ad709e85f10aa647_zps90467db7.jpg

Winter

0aa094b85af62b19c20e25d46c97049c_zpsdeb666bf.jpg

Zomer

ik wou net zeggen, voor 15 zijn ze te klein..

Net even nieuwe batterij in de A.B, een makkelijk klusje, behalve als je merkt dat de vorige eigenaar alles heeft vast gelijmt met secondelijm.

@ries e wrote:Gisteren het gasklephuis met lfr stappenmotortje schoongemaakt. lang uitgesteld door het koude weer, maar was echt nodig: het schokken bij rustig rijden met laag motortoerental begon vervelende vormen aan te nemen. Om te voorkomen dat ik dit volgend jaar weer moet doen, nu ook maar de egrklep gereinigd en een dichte pakking gemonteerd om de inlaat schoon te houden.

De egrklep heeft in de zes en een half jaar dat ik de corsa heb nog nooit een foutcode of problemen gegeven en heb ik nog niet eerder los gehaald. Was nu ook eigenlijk niet nodig om te reinigen, viel reuze mee. Komt door de rijstijl :D

Geen fijn klusje gezien alle wondjes op mijn handen, maar niet meer schokken, rijdt weer heerlijk.

Welke motor heb je erin liggen als ik vragen mag?

Wil dit namelijk ook gaan doen vandaar..

@OpelRobin wrote:@ries e wrote:Gisteren het gasklephuis met lfr stappenmotortje schoongemaakt. lang uitgesteld door het koude weer, maar was echt nodig: het schokken bij rustig rijden met laag motortoerental begon vervelende vormen aan te nemen. Om te voorkomen dat ik dit volgend jaar weer moet doen, nu ook maar de egrklep gereinigd en een dichte pakking gemonteerd om de inlaat schoon te houden.

Welke motor heb je erin liggen als ik vragen mag?

Wil dit namelijk ook gaan doen vandaar..

X16xe (1.6 16v)

Echt geen leuk klusje, maar het resultaat is het waard

Vandaag de carputer van achteren naar voren verplaatst en in handschoenenkast gemonteerd :thumbup . Moet alleen de handschoenkast zelf verzagen zodat ik het gat kan afdichten zoals orgineel. En een of andere behuizing verzinnen voor de moederbord + voeding. De kabels moeten nog netjes gelegd worden en ingekort en gesoldeerd worden i.p.v. kroonsteentjes.

Verder heb ik het scherm aangesloten via HDMI i.p.v. VGA wat een brak signaal gaf (streepjes door beeld die meebewegen met bass en wegvallende signaal :hmmz ).

20130226214836.jpg

20130226214815.jpg

Verder moet ik in de kofferbak de 2 versterkers netter aansluiten en een dubbele bodem maken om ze weg te werken. 2 extra kabels naar voren trekken om de tweeters los aan te sluiten i.p.v. parallel aan de deur speakers.

Voor vragen of meer info/foto's vraag het :thumb

Gewassen.

Uitgezogen.

Afgestoft.

Stoellaatje rechts gemonteerd.

Stoelen weer vastgezet.

Een klootzakje uitgescholden die gister chocoladekoekjes liet vallen op de achterbank, zonder het op te ruimen of te zeggen.

De leeslampjes van de binnenverlichting werkend gemaakt.

Gordelklikker vervangen, maandag nieuwe kapjes bestellen.

Op/uitgeruimd.

Velgen gepoetst.

Besloten dat hij lager moet.

Wat mensen doof gemaakt in de file!

Verder even gekeken of alles in orde was, en dat was zo! Een of ander vaag probleem in de computer gehad, liep noodloop ofzo.

Bij stationair de stekker van de comp los gehaald en was daarna dik in orde.

Gister ook 300 Km gereden zonder problemen, geeft weer een fijn gevoel!

En dan deze week maar eens even zien of ik mijn spiegel kan inpakken met carbonfolie.

Skirtje opnieuw gemonteerd, kwam een oude schade tegen, Deze gelijk even bewerkt met bitume, skirtje zit weer netjes en roest niet alles onder de skirt weg:)

Lampjes gecheck, morgen riempje doen!

Eigenlijk was het gister, ff in Kadett B gereden van 1973. Helemaal in originele staat. Ik vond het zeer makkelijk rijden voor zo'n oude auto :agent

gewassen;

gezogen;

gepoets;

gewaxt;

ramen zuiver gemaakt;

wieldoppen eraf gehaalt;

kentekenlampje vervangen;

poging gedaan tot sub te laten werken -.-

&dat was het zon beetje ;)

Doe ik vandaag de airco aan, geen verlaging van toerental, geen koude lucht. Het is weer zover, airco is er weer mee opgehouden :argue. Paar maanden terug dus af laten vullen na piepend geluid. Toen deed ie het weer goed, tot vandaag. Gelukkig is er toen vloeistof bij gegooid, om een eventueel lek te kunnen vinden. Zal dan denk ik toch de condensor zijn, kan alleen geen rare beschadigingen eraan vinden :hmmz

Pomp zelf kan ook lek zijn, die van mij is er vorig jaar in de herfst mee opgehouden geloof ik. Ding begon te ratelen en sindsdien doet hij niks meer. Vind het stiekem wel een beetje best, airco reparaties zijn duur en vulling krijg je ook niet bij een pakje appelsap helaas.

De aircoprijzen slaan nergens op, en de pest is dat je je het zelf niet kunt doen. Heb destijds juist een auto met airco gekocht om er zomers koel bij te zitten, dus deze week garage bellen.

Terug
Naar boven