• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door michiel026

nou dat red mijn corsa echt niet geen een

Zit je onderschrift te lezen...

Staat Zafira X18XE, maar die bestaat niet...

Zafira '99 is geleverd met een X18XE1 motor, en die is GEHEEL anders als een X18XE..

Willem het staat toch echt op het kenteken zo en ook op de motor code

een c20ne zuipt als de tering.. ik redde t niet eens heen en weer naar surhuisterveen heen en weer op 1 tank met een kadett gsi c20ne. moest onderaan utrecht alweer tanken..

je 16v zuipt echt teveel dan hoor, of je moet constant in 4 huutuuutuuutuuutuuu rijden.

Wou zeggen, met een C20XE kan je serieus zuinig rijden..

op de snelweg wel eens 1 op 15.5 gehaald met een XE..

(maargoed, ook een keer 1. 16 gehaald met een Astra-F station 2.0i C20NE lange F16 + airco aan)

Willem

ik weet niet wat voor bak achter de mijne zit leek ook wel een wr :P als het een f16 wr is komt die achter de corsa binne kort het blok uit de cas halen en reviceren:P

origineel gepost door sw16v

hahaha ik tank nooit meer dan een tientje, soms kom ik verder dan de andere keer :jerry ik heb het niet over gas sjoerd dat is geen brandstof droge meuk:P:jerry

niks ingrijpends alleen voedingskabel binnendoorgetrokken! ipv buitenom door de deur :thumbdown

nu:

Brainstormen raam-folie er afhalen of niet..

origineel gepost door Bart Hoedemaker

sw bedoeld denk ik dat ie dan lichter is :P

Maaruh Mich.. 32 euro das ong 22 liter.

Tank van Corsa A gaat toch iets van 40 liter in?

Michiel026 vroeg 't net op msn ook al aan mij, ik had ook de indruk dat er 42 liter hoort in te gaan. En dan 3 liter reserve (kortom 45 Liter).

Nu heb ik 't zelfde wat michiel026 heeft met m'n A1, deze tankt ook nooit meer dan 34 euro. Dan slaan 90% van de pompen al af (en enkeling krijgt er 40 euro in).

M'n metertje staat bij 34 euro echter wel tot voorbij 't max. Nu denk ik dat daar iets niet geheel klopt en heb nog steeds geen jerrycan achterin de auto gezet met benzine. Maar ik ga dit zsm. een keer uitproberen. Want ben nu toch echt wel benieuwt geworden.....

Mijn A3 uit 91 heeft hier dus namelijk geen last van, deze kan ik met gemak voltanken tot 48 ~ 54 euro. (Kortom zo'n 30~35 liter).

(Klein detail is wel m'n A1 rijd op die 30 euro benzine net zoveel km's als die A3 op 50 euro :P *aait 5-bak op een 1.0s*)

Terug
Naar boven