• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

origineel gepost door bennic

origineel gepost door Aapje

Ik zat te denken om het reservewiel eruit te gooien, en daarin de ruimte te gebruiken voor de versterker e.d. te verstoppen... Alleen wat is dan een goed setje voor een lekke band te verhelpen langs de weg?

Je hebt tegenwoordig van die spuitbusjes als je een lekke band heb spuit je dat erin, lucht erbij en je kan weer een aantal km rijden.

wel ff stil houden alsje je band laat vervangen alsje dat gedaan hebt:P

origineel gepost door michiel026

Ik zat te denken om het reservewiel eruit te gooien, en daarin de ruimte te gebruiken voor de versterker e.d. te verstoppen... Alleen wat is dan een goed setje voor een lekke band te verhelpen langs de weg?

Je hebt tegenwoordig van die spuitbusjes als je een lekke band heb spuit je dat erin, lucht erbij en je kan weer een aantal km rijden.

kom dan niet bij mij je band vervangen viese stink spul :jerry

origineel gepost door Dennis-Corsa-B

origineel gepost door michiel026

kom dan niet bij mij je band vervangen viese stink spul :jerry

Ik laat dan waarschijnlijk eerder m'n pa effe me ophalen met een reserve wiel uit de schuur :P

Maar je moet toch voor de APK e.d. een reserve wiel en/of zo'n spuitbus in je auto hebben?

origineel gepost door 2e-c14nz

Een volwaardig 5e wiel is zelfs niet eens verplicht :D Tis dat m'n moeder dat wilde in der auto, anders viel ze in de lichtste gewichtsklasse ivm belasting

in bepaalde landen is geloof ik een reservewiel wel verplicht, of zit ik er nu naast?:hmmz

Bandjes er op getrokken vandaag

artec_1.jpg

artec_2.jpg

En weer even wachten nog of we het boven nul gaan houden de komende week king:

buik op de grond gelegd:D

hier een foto VOOR

Foto-3CVKGYEQ-D.jpg

En hier een foto NA

Foto-GVRQ6JSG-D.jpg

achter kan en gaat ie vandeweek nog een stukje lager:)

oh en vanmiddag heb ik hem een lekker sopje gegeven....

Donderdagavond de corsa "geprobeert" te voorzien van nieuwe schoenen ( uniroyal rainsport 2 ) 3 banden gingen erg goed.. toen die vierde.. brak de sleutel van men slotbout door midden.. :hmmz #%%$#%$# bijna 3 uur bezig geweest om die K*T bout er uit te krijgen gaat niet lukken!! de bout is al aardig weg gesleten!! morgen even verder kijken..

ik gaat men remtrommel eraf halen met wiel er nog op en dan van binnen uit de bout er uit halen!

ik heb echt al van alles geprobeerd!!

*dopje 13 van grote ratel erop proberen te lassen.... geen ruimte bij de velg.. K*T!!

* dop 16 er overheen slaan en dan los draaien.. Niks!!

* gat er in boren en dop 15 er over geen slaan.. Niks!!

* dop 15 vullen met zacht zand en dan er over heen slaan.. Niks!!

* toen had iemand zo mooi setje gehaald met naar links draaiend schroefdraad.. na een enkele minuten rustig draaien met een grote ratel toch maar even kijken... HELE BOUT OPGEVRETEN!! K*T!!

dus ja nu de trommel eraf halen..

K heb voor de zekerheid al 2 nieuwe remtrommels liggen..

HOeveel bout heb je nog over?

Boor er eens onder een hoek van 45 graden twee gaten in (tov elkaar) en druk daar een paar metalen pinnen in.

Dan een metalen pijp pakken en een sleuf er in zagen waar de pinnen tussen passen en dan die pijp gebruiken als steeksleutel?

Gaatjes van 3 a 4mm voldoen opzich wel, mits je goede harde pinnen gebruikt (b.v. hele stevige spijkers of boutjes)

origineel gepost door R.Frankhuisen

Donderdagavond de corsa "geprobeert" te voorzien van nieuwe schoenen ( uniroyal rainsport 2 ) 3 banden gingen erg goed.. toen die vierde.. brak de sleutel van men slotbout door midden.. :hmmz #%%$#%$# bijna 3 uur bezig geweest om die K*T bout er uit te krijgen gaat niet lukken!! de bout is al aardig weg gesleten!! morgen even verder kijken..

ik gaat men remtrommel eraf halen met wiel er nog op en dan van binnen uit de bout er uit halen!

ik heb echt al van alles geprobeerd!!

*dopje 13 van grote ratel erop proberen te lassen.... geen ruimte bij de velg.. K*T!!

* dop 16 er overheen slaan en dan los draaien.. Niks!!

* gat er in boren en dop 15 er over geen slaan.. Niks!!

* dop 15 vullen met zacht zand en dan er over heen slaan.. Niks!!

* toen had iemand zo mooi setje gehaald met naar links draaiend schroefdraad.. na een enkele minuten rustig draaien met een grote ratel toch maar even kijken... HELE BOUT OPGEVRETEN!! K*T!!

dus ja nu de trommel eraf halen..

K heb voor de zekerheid al 2 nieuwe remtrommels liggen..

daar heb je tog een speciaal setje voor dop erop en eraf draaien wij hebben die ook liggen op het werk voor sloten zonder slot :hmmz

jaaa als ik in het begin niet zo fanatiek die dop er overheen had geslagen had dat nog wel gewerkt! en wij hebben op de zaak een heel koffertje met lopers van wielsloten maar die zijn inwendig.. en ik heb een uitwendige sleutelbout nodig dus die hadden wij weer niet!

heb vandaag men wiel eraf gehaald i.c.m men remtrommel en van binnenuit eerst geprobeerd schroefdraad in de wielbout te tappen.. lukte opzich wel, maar toen brak men tapsetje af.. toen heb ik hem gewoon stap gewijs uitgeboord tot 9 mm en toen kon ik hem er zo uit tikken met een schroevendraaier en een hamer, en gelukkig zonder het schroefdraad in men trommel kapot te maken!

dus vandaag kon ik gelukkig men 4e band afmaken en heb nu de corsa voorzien van nieuwe schoenen!!

origineel gepost door corsawubbe

buik op de grond gelegd:D

hier een foto VOOR

Foto-3CVKGYEQ-D.jpg

En hier een foto NA

Foto-GVRQ6JSG-D.jpg

achter kan en gaat ie vandeweek nog een stukje lager:)

oh en vanmiddag heb ik hem een lekker sopje gegeven....

Kan je mij eens een paar foto's doen van hoe de spatlappen vastzitten? Ik heb hier een setje liggen die ik onder m'n A3 Sedan wil monteren, maar ik vraag me af hoe het origineel hoort.

Mijne heeft ze vziw origineel niet.

Kan je mij eens een paar foto's doen van hoe de spatlappen vastzitten? Ik heb hier een setje liggen die ik onder m'n A3 Sedan wil monteren, maar ik vraag me af hoe het origineel hoort.

Mijne heeft ze vziw origineel niet. [/quote]

Foto-UU3HSRIY-D.jpg

zitten met 3 klemmetjes vast

helemaal onder zit ie niet vast.

heb je voor achter ook spatlappen voor je sedan?

die zou ik ook wel willen.

waar heb je die gehaald en welke??

groetjes en succes met monteren......

Terug
Naar boven