• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Net even de knipperlichtschakelaar eruit gehaald om beetje te smeren. De schakelaar veert niet goed terug waardoor hij soms blijft hangen en het knipperlicht blijft knipperen. Smeren heeft alleen geen zin gehad dus zal waarschijnlijk een nieuwe schakelaar moeten bestellen.

Verder straks misschien een nieuwe achterbumper en achterspoilertje bestellen.

Nu maar even bedenken hoe ik deze schade ga oplossen. Dit zal waarschijnlijk toch echt door een schadeherstelbedrijf moeten gebeuren:

SNC00347.jpg

Vandaag heb ik wat kleine dingetjes gedaan aan me C corsa die ik sinds vrijdag heb zoals, carkit verwijderd, kapje om stuur weer vast gezet, letters "corsa" en ''GSI'' verwijderd

Gisteren heb ik de achterbanden gebalanceerd en voor gezet en uitgelijnd stuur stond scheef

:kewlpics

april2010064.jpg

DSC02836.jpg

5466468.png

DSC02833.jpg

Dat is zeker een mooie wagen, vooral die kleur!

Dat gat in de voetmat is precies hetzelfde gat als bij mij.. binnenkort maar eens nieuwe aanschaffen.

ja das precies bij de koppeling en rempendaal moet ook nieuwe keertje kopen ;)

en de kleur is ultra blue das 1 van de mooiste kleuren :thumb

moet nog wel het 1 en ander nog aan gebeuren :D

@ Dennis-Corsa-B

Hoe heb jij de letters verwijderd? Ik ben zo straks ook bezig geweest maar krijg de lijmresten er maar heel moeilijk af.

Ik ben ruim een uur bezig geweest en heb nu slechts alleen de volledige lijmresten van de letters P en L van "Opel" eraf gekregen

@dennisvd wrote:Net even de knipperlichtschakelaar eruit gehaald om beetje te smeren. De schakelaar veert niet goed terug waardoor hij soms blijft hangen en het knipperlicht blijft knipperen. Smeren heeft alleen geen zin gehad dus zal waarschijnlijk een nieuwe schakelaar moeten bestellen.

Verder straks misschien een nieuwe achterbumper en achterspoilertje bestellen.

Nu maar even bedenken hoe ik deze schade ga oplossen. Dit zal waarschijnlijk toch echt door een schadeherstelbedrijf moeten gebeuren:

SNC00347.jpg

hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

De vorige eigenaar heeft er een paaltje mee weten te raken. Als ik de bumper vervang is het van buitenaf niet meer zichtbaar, op de achterklep na die ook een beetje ingedeukt is.

Dus eens kijken wat ik er zelf nog aan kan doen.

Het deel dat bij mij beschadigd is kan ik volgens mij niet vervangen... het lijkt 1 geheel te zijn met de rest van het frame.

Weet iemand een oplossing? Het schadeherstel bedrijf zegt dat het me totaal zo 800 euro kan gaan kosten.

Vandaag één van de twee stoelen in mijn 'nieuwe' corsa omgewisseld voor een fauteuil, wat natuurlijk eerst niet paste omdat ze voor een mini bedoeld waren.

Gelukkig ben ik te sckraal om voor 80eu een bevestigingsrekje te kopen.

Ben wel tevreden met het resultaat :D

Oud stoeltje

1342725911_6_LSV9.jpeg

Custom bevestigingspunten

1342725779_6_MFkb.jpeg

1342725713_6_BoPW.jpeg

Nieuw stoeltje

1342725844_6_kRPW.jpeg

En een vraag gelijk wat doet die buis naast de stoel?

Het lijkt wel een schietstoel op deze manier :shock:

is de springveer van de gordelspanner.

als je de beveiligings clip niet plaatst met reparaties (rode klip) en je laat m net effe te hard stuiteren kan het je een vinger kosten, let daar wel op, die klip is belangrijk..

heb er een af laten gaan zonde en een met Clip, die eerste had wel eens aardig kunnen verwonden, die met vuiligheids clip deed ook echt niks dan een tikje, tot ik de klip er uit getikt had (ga niet met de handen erbij euiteraard)

Die Clip moet je er trouwens nog uit halen, om de gordelspanner weer op actief te zetten

Willem

De andere stoel wou ik vandaag doen maarrrrr,

K` GA KAPUT VAN DE HITTE dus achter paneeltjes bekleed was nog steeds heet maar is toch iets minder intensief :thumb

Voor:

1343357731_6_KrEq.jpeg

Na:

1343357778_6_CMx5.jpeg

Morgen weer een update :mrgreen:

Terug
Naar boven