• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

vandaag auto laten nakijken door iemand met verstand en liefde voor auto's en niet voor de portemonee.

resultaat? water wat aan de passagierskant op de vloer ligt is afkomstig uit de accubak, had ik dit jaar en vorig jaar laten maken(!!!!)

laswerk aan achterste veerschotels en afwerking zeer twijfelachtig waardoor de roestduivel gewoon door kan gaan met 't afbreken van m'n B.

om het gerammel en geratel onder m'n auto te laten stoppen moet voorste uitlaat pijp worden vervangen met flexibel stuk, is nu dicht gescheten.

zo is de apk dit jaar 100 euro duurder uitgevallen als gedacht, had de auto nm 3 wkn voor afloop aangeboden ter apk aan 'n "vriend".

die zei dat ie tijd genoeg had, einde van de rit was ik 'n week te laat met keuren,

en had binnen 4 werkdagen de bekeuring binnen wegens 'n ongekeurd voertuig.

of we nog vrienden zijn? :ass wat denk je zelf :hmmz

That's what friends are 4....

laten uitlijnen en bleek dat mijn stuurhuishoes beetje aan de natte kant was..

gekeken voor andere velgen

gekeken naar 4 nieuwe toyo bandjes

Zo, op de dag af 2 jaar lid en weer eens een post van mij.

Voor het onderstaande stukje is het van belang te weten dat het een Opel Corsa C Easytronic 1.2 benzine uit 2001 betreft.

Daarnaast is hij vorige week voor de APK en een Grote beurt op pad geweest.

Heb de Corsa weer op kunnen halen van de garage vandaag waar hij vanavond donderdag verbleef. Ik had hem uitgeleend aan moeders die een afstand wilde gaan afleggen waar ze de auto voor nodig had. Hartstikke leuk en aardig. Ze had nog even getankt en na ongeveer 1,5 uur belt ze dat het dashboard net een circustent was en er wat mis was met de motorelektronica. Toch maar even stoppen dacht ze, en dat was de grootste fout want daarna deed hij het niet meer en dat minstens 30 kilometer van huis af. ANWB gebeld en die kwamen na 50 minuten. Intussen was ze erachter dat ze goed getankt had overigens.

De ANWB-man had het erover dat er wat met een vloeistof niet goed was. Zou kunnen, maar niet als de auto het intussen alweer deed. Moeders weer verder op pad, alleen nu rechtstreeks naar de garage en hetgene waar ze heen wilde gelaten voor wat het is. Onderweg naar de garage, toch zeker 30/35 kilometer verderop hield de auto een aantal keren in en was ook ineens al het gasvermogen weg. Hoe diep je ook drukte, hij deed niets meer. Kortgezegd komt het erop neer dat de auto iedere keer 9 kilometer kon rijden ongeveer en daarna weer een half uur nodig had om af te koelen om het daarna weer voor 9 kilometer te doen. Uiteindelijk is moeders ongeveer 20 kilometer van de garage opgehaald moeten worden omdat hij echt helemaal niets meer deed. Zogezegd is hij dus afgesleept. De ANWB stond er overigens op dat ze zelf bij de garage ging proberen te komen en anders komen ze u waarschijnlijk wel halen. Prettige dag nog verder.

Bij het ophalen vandaag zei de garage dat ze de krukassensor vervangen hadden en dat het daarmee afgelopen moest zijn. Vanochtend moest een van de medewerkers nog ergens heen en zei hebben er ook nog meer als 9 kilometer mee gereden en hij bleef het continue doen.

Ik legde aan de garage voor dat er in een Easytronicsysteem eens in de zoveel jaar een bepaalde olie vervangen moest worden, maar dat kwam ze niet bekend voor behalve de remvloeistof die vorige week bij de beurt vervangen is. Dan had de auto ook niet continue 9 kilometer mogen rijden om dan weer een half uur niets te doen en dan weer door te gaan voor eventjes.

Een Easytronicsysteem zou je geen specifiek onderhoud aan hebben wat bij de andere auto's niet voorkomt.

ander remsysteem onder de corsa gezet.

van origineel corsa b

ctc0219-1.jpg

naar astra F GSI met leuk schijfjes

ctc0220-1.jpg

wat is verschil tussen een corsa b schijf en astra f ?

en levert het problemen op met je wielen?

want de astra f schijven zijn er veel en veel beter uit dan de corsa b

denk dat ik maar naar een astra f schijf stap

@corsaracer wrote:ja is gewoon plug and play

ben er in totaal met ontluchten 2 uur mee bezig geweest op mijn gemak

dit is wel een aftermarket schijf van EBC dacht ik...

de schijf is groter van 235 naar 256mm

en de remzuiger is iets groter dacht ik.

tsja en verder moet je niet kleiner dan 14 inch velgen hebben (lichtmetaal dan, staal weet ik niet)

Ouwe verrotte deur-speakers eruit gehaald, naar de sloop gereden - nog redelijk in goede staat set speakers uit een Astra gehaald - 5 euro neergetikt bij de man in de vieze blauwe overall, thuis de speakers even afgestoft - ingebouwd en we hebben weer muziek :-)

@TeamWest wrote:Geplaatst: 18 okt 2012 07:38 pm

&

Geplaatst: 19 okt 2012 07:39 pm

24 uur en 1 minuut..je laat er geen gras over groeien he, doe je goed ! :thumb

Kan de schade wel laten zitten, maar ga mezelf er toch iedere keer aan ergeren. Dus dan maar meteen oplossen! De bumper kan ik dinsdag ophalen dan is er niets meer van te zien :D

Vandaag een knalrode Corsa B GSi opgehaald bij Peter_89 voor de spreekwoordelijke appel en een ei.

Er zitten twee APK puntjes aan, maar dat was vantevoren bekend. Even de uitlaat repareren, achterklep vervangen en een slotbalk recht rammen.

Verder nog een paar kleine dingetjes gemerkt, maar dat zijn ook weer van die dingetjes die ik bij de aankoopsprijs voor lief neem en die voor weining geld te fixen zijn.

Foto's zijn er nog niet, vooral omdat ik me er voor schaam dattie zo smerig is :P Plus dat het constant aan het zeiken was buiten ;)

Iig ff APK klaar maken en dan maar eens nette plaatjes maken :)

Show je Corsa op de brug :P

15072011713.jpg

Vandaag even wat tijd over, dus m'n nieuwe aanwinst even op de brug geparkeerd om eens te zien of er nog wat aan moest gebeuren.

Meteen even met een staalborstel en een spuitbus tectyl er onderdoor gegaan. Kannie weer ff mee :)

Remus uitlaat (Dtm style) onder me corsa C gehangen!

Klinkt heeerlijK!

Verder weer de auto gewassen en gewaxed en de ramen behandeld met rain-x! :D

van de week met mijn corsa-a met groep a uitlaat en 20xe onder de motorkap naar de rdw geweest en hoppa nu 114kw op kenteken ipv 1.4 njoy :wors

nou, ik had een setje xenon aangeschaft voor in de mist-lichten en een nieuwe rechter spiegel..

Foto-ZTCD66XH.jpg

Foto-VZ836CQ3.jpg

Foto-IXAZWMEH.jpg

links xenon - rechts 9 smd led:

Foto-RVZRFCHB.jpg

beide xenon:

Foto-Y7RRDQZ4.jpg

en kabeltjes en ballasten weg werken:

Foto-VFKAA3AS.jpg

@bukzzzie wrote:heb zowel als in de koplampen als in de mislichten 6000k...

nu nog een setje voor in mijn grootlicht! :D

Geef ik je de tip: Niet doen, Xenon kan niet goed tegen seinen.

Ik heb gisteren m'n auto laten bewerken door een Astra-G:

full.jpg

Nu weer de verzekering afwachten :/

Terug
Naar boven