• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

@robert_corsa wrote:was mijn kleur ook niet, maar hij had de juiste staat van onderhoud, motortje liep goed, zeer lage km stand en een airco.

tevens ziet hij er heel netjes uit. moet wel zeggen, rijd er nu even in, en begin wel te wennen aan de kleur, vind hem niet meer zo lelijk ;)

sticker laat ik zitten (of nieuw) is een embleem van de uitvoering (strada)

als ik hem eraf haal zie je kleur verschil :jerry poets ik bijna niet meer weg ben ik bang van

Is het wel een metallic lak? Vind de kleur niet eens zo raar, is weer eens wat anders, in ieder geval beter dan bruin ofzo ;)

Setje lichtmetalen velgen zou je corsa niet misstaan.

@Corsake61 wrote:

Foto0216.jpg

Hoe fücn low is tie dan?

@Corsake61 wrote:Zo staat mijne er momenteel bij.

Foto0141.jpg

eind april/begin mei word alles in 1 kleur gezet.

Nog niet gebeurd ofwel? haha

Vind 'm zo eigenlijk wel roeg ;)

@Corsake61 wrote:staat op -12 zonder bumpstops en op 195/40-14

Foto0140.jpg

achteraan

Foto0135-1.jpg

vooraan

Foto0133.jpg

nogmaals vooraan

Ja die is wel fücn low :P

Schuren, schuren schuren, een barst in m'n voorruit ontdekt (zal ik zelf wel gemaakt hebben).

En snel voordat het ging regenen ding weer naar binnen gescheurd.

En met m'n buitenboordmotortje bezig geweest :P

Vanmiddag op sloop even ruitenwisser-hendel met regelbare interval(scrolwieltje) uit Omega gehaald. Alleen kon ik niet zo'n gele Relais 669 vinden, dus morgen even bij de andere sloopbedrijven langs. Hoop ik dit weekend een optie toe te voegen in m'n Corsa ;)

Zo, ruitenwisser met regelbare interval van Omega ingebouwd. Heb een extra setje meegenomen, is te koop: http://www.opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=1434

Vanmorgen nog even naar de sloop geweest, en wat inkopen gedaan:

-Asbakje voor achterin

-Tankklepje

-Ruitenwisser Omega

-2 x Relais 669

-Opbergbak voor onder passagiersstoel

-Chromen instaplijsten, erg mooi

-Originele lederen dealermap met alle boekjes

Relais 669 kon ik dus niet onder de motorkap vinden bij de Omega's, waren allemaal al verdwenen. Maar onder het stuur in zekeringskast, zat dus wel een 669, alleen in het grijs. Typenummer is verder allemaal gelijk, dus wel handig om te weten als je eentje zoekt ;)

vandaag hard gewerkt aan mijn corsa,

heb een heletijd geleden een 1.8 gte motor gekocht en nu nog steets bezig met opbouwen.

moest nog veel onderdelen hebben die heb ik allemaal besteld bij jeroen( heeft 2 liter blokken en bakken liggen en verkoopt het ook).

meaby dit weekend mijn dinamo en mijn startmotor er in zetten alles aansluiten en mijn binnen kant op orde maken want het is een troepje.

253284_323759761035485_649326382_n.jpg

182822_323759804368814_760312056_n.jpg

250680_323759841035477_982981479_n.jpg

560667_323759657702162_1752147566_n.jpg

ik laat meer weten als ik verder ben gegaan.

( die tellers die er in zaten met de teller houders in het dashboord staan te koop staat bij tuning onderdelen)

grt ian

@criminalcorsa wrote:vandaag hard gewerkt aan mijn corsa,

heb een heletijd geleden een 1.8 gte motor gekocht en nu nog steets bezig met opbouwen.

moest nog veel onderdelen hebben die heb ik allemaal besteld bij jeroen( heeft 2 liter blokken en bakken liggen en verkoopt het ook).

meaby dit weekend mijn dinamo en mijn startmotor er in zetten alles aansluiten en mijn binnen kant op orde maken want het is een troepje.

ik laat meer weten als ik verder ben gegaan.

( die tellers die er in zaten met de teller houders in het dashboord staan te koop staat bij tuning onderdelen)

grt ian

Ziet er goed uit maar wat een troep :shock:

Ik heb vandaag m'n v-snaar vervangen, deze was flink minder geworden.

Die ziet er goed uit !! blingbling!

@helmer opelfan wrote:Niet mijn eigen auto maar vandaag de Corsa van mijn moeder eens flink gepoetst volgens het 5 stappenplan van Meguiar's met uiteraard alleen maar producten van Meguiar's :D

Eerst foto gemaakt na het afspoelen wassen en drogen, gister avond nog gedaan kon hij nog mooi binnen verder goed drogen :wors

WP_000606.jpg

En de :kewlpics na

WP_000607.jpg

WP_000610.jpg

WP_000609.jpg

WP_000611.jpg

motor bijna klaar(A) de binnen kant is ook weer klaar het leer gepoetst nieuwe stuur er in me dashboord weer compleet heb alleen de meters er uit gehaald dus zit nu wel een gat in :hmmz binnen kort maar opvullen( meters zijn te koop)

hier nog wat foto's van me corsa

470916_324288624315932_1569621733_o.jpg

527620_324288704315924_1745779853_n.jpg

255431_324288794315915_1154147458_n.jpg

vanavond of morgen is hij weer op de weg !!!

( iemand nog een iedee voor een meeting ?? )

heb mijn corsa aan mijn schoonvader (65) meegegeven.. :D :D :D zijn auto voor

onderhoud airco enz.. en wilde de corsa wel mee. :wors :wors :wors hahahahaha

zal em leren.. :angel :jerry :jerry

lekkage proberen te verhelpen.

heb de parfaraan eraf gehaald, hele kachel gebeuren eraf gesloopt, accu eruit gehaald, en vervolgens de boel schoongemaakt en alles ingekit.

tevens een nieuwe interieur filter erin gezet (was nog de orginele van 1999.

daarna een sport interieur opgehaald.

natte vloeredekking eruit getrokken en laten drogen.

al snel kwam ik achter het lek probleem.

die doppen op de bodum waren bedekt met het standaard bitumen, rubber dop is poreus geworden, en hierdoor kwam er enkele jaren lang water bij de bitumen, hierdoor was die vergaan en zaten er 3 gaten in de bodum.

geen roest trouwens.

doppen heb ik in de beglazingskit gezet, daarna dynomat ter vervanging van de bitumen geplakt.

hopelijk is nu alles weer dicht en lek vrij.

DSC_0004-1.jpg

DSC_0005-1.jpg

DSC_0006-1.jpg

DSC_0007-1.jpg

DSC_0008-1.jpg

sport stoelen zitten even wat beter, wangen waren nog heel (wel opvullen helaas)

zit vlak is wat langer, hierdoor heb je meer rust in je benen.

tevens heb ik gelijk het laadje meegenomen van onder de bijrijders stoel, en een middenconsoletunnel uit een swing, hier zit een opbergbakje in die erg makkelijk is.

nu moet ik alleen mijn airbag module ergens kwijt.

volgende week wordt de airco gemaakt hopelijk, daarna uitlijnen, dan is de corsa weer gereed en naar mijn zin.

tevens nog een uniek opbergbakje gevonden op de sloop, deze zat tussen de voorstoelen in, ten hoogte van de gordelspanners, achter de handrem.

Gisteren trouwens teruggekomen uit frankrijk van een rally georganiseerd door de studievereniging, veel offroad geweest met een corsa b gsi. Stuitert wel maar je kan er prima mee door de blubber crossen:

Terug
Naar boven