• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Zojuist maar even volgegooid, bandenspanning weer in orde gemaakt, olie gepeild en gewassen :)

Vanavond 3 uurtjes mee onderweg naar zeeland :)

Even mijn filters bekeken om te kijken of het tijd is deze te vervangen en dit mag wel eens vindt ik.

Luchtfilter:

WvwEo.jpg

Interieurfilter:

XNiUr.jpg

Andere velgen,bumpers in kleur,en angel eye's gemonteerd :D

foto0170o.jpg

foto0156t.jpg

foto0160b.jpg

foto0166wb.jpg

foto0166wb.jpg

Nog ff een vraag: heeft een veerpootbrug enig effect,bij een niet verlaagde Opel Corsa?

Greetz :afro

Edit:waarom zijn mijn foto's niet zichtbaar????????

Edit 2 :Zie hieronder ,gelukt :D

Maar hoe krijg ik dit bericht weg?????????

Andere velgen,bumpers in kleur,en angel eye's gemonteerd :D

foto0166wb.jpg

foto0160l.jpg

foto0156e.jpg

foto0170l.jpg

Nog ff een vraag: heeft een veerpootbrug enig effect,bij een niet verlaagde Opel Corsa?

Greetz :afro

Kap gespoten wel slecht maarja wordt over tijdje professioneel gespoten en geairbrusht. En me uitlaat heel goed schoon gemaakt. Alleen lame quality foto's:S

Foto-SAGNLZQN.jpg
Foto-NLLD7G3O.jpg

vandaag 300km in de corsa x12xe gestuurd.

hij heeft 66000 gelopen, een strada uitvoering uit 99 met een werkende airco.

moet eerlijk zeggen, hij rijd fijner dan mijn oude astra g, astra f, corsa b en mitsubishi colt.

goeie stoelen, goeie airco, zeer goeie wegligging, kwam er pas achter dat de veren en schokbrekers rondom ook nieuw zijn, incl 13'' 165-70-13 michelin bandjes. ook gloednieuw.

heb er zo'n 1.17 mee gereden :wors gewoon 120 met airco aan.

daarna de corsa gewassen, gelclayd, plastic delen binnen en buiten gehandeld, ramen gedaan, stofgezogen.

eerdaags polijsten, want dat is heel hard nodig

of een kabelbreuk. dat kan ook.

waar zit trouwens de interieur filter bij de b?

vandaag trouwens lekker getuft met mn b. kenteken plaathouder van meral vervangen voor de opel styling club.

verder heb ik voor het eerst het gas in geduwd, motortje wilt best vooruit, alleen gaat hij niet geheel vloeiend, hij sputtert wat tegen.

volgens mij heeft de toerenteller naald nooit verder dan 3000 toeren gekeken :jerry

gelukkig voor hem ga ik voor zuinig rijden :sleeping

Vandaag 600 km met corsa gereden. Verbruik was 1 op 14,5 met airco constant aan, is wat anders dan 1 op 15,9 volgens boekje. Zuinigere haal ik echt niet ;)

@tamiya wrote:Vandaag 600 km met corsa gereden. Verbruik was 1 op 14,5 met airco constant aan, is wat anders dan 1 op 15,9 volgens boekje. Zuinigere haal ik echt niet ;)

weet je hoe ze meten bij de fabriek?; bandenspanning op 4 bar, meest lichte persoon die ze kunnen vinden , geen ruitensproeiervloeistof , olie op minimum en en maar 5 liter brandstof elke keer:P

edit: oja en natuurlijk dikke wind mee

1.2 Met airco aan, moet dan aanzienlijk harder werken, en verbruikt dan meer.

Buitenwegen verbruik houd in heel veel 90km stukken, stad = stad in de zuinigste vorm..

Je moet van goede huizen komen wil je het fabrieksverbruik bereiken.

(alhoewel dat met de V6en goed te halen is..)

Willem

@wim-v6 wrote:1.2 Met airco aan, moet dan aanzienlijk harder werken, en verbruikt dan meer.

Buitenwegen verbruik houd in heel veel 90km stukken, stad = stad in de zuinigste vorm..

Je moet van goede huizen komen wil je het fabrieksverbruik bereiken.

(alhoewel dat met de V6en goed te halen is..)

Willem

Gister hele lange stukken gehad van 120/130 op snelweg, half uur file etc. Ik krijg hem echt niet zuiniger dan 1 op 14, vind het geen bezwaar hoor, heb alle luxe aan boord. Als ik soms lees dat nieuwe ''zuinige'' auto's dat niet eens halen, dan ben ik wel tevreden ;)

Zo'n zescilinder is natuurlijk ook meer gebouwd als autobahncruiser, dat rijdt inderdaad erg fijn king:

@robert_corsa wrote:nou, ik heb mijn tank nog 3 kwart vol, enn 364km er tot nu toe mee gereden :wors

Dat vind ik wel erg veel op een kwart tank. Klopt je benzinemeter wel? Had ik namelijk ook een tijdje last van, bleek mijn vlotter te blijven hangen, deze zakte niet mee met het benzineniveau.

@robert_corsa wrote:nou, ik heb mijn tank nog 3 kwart vol, enn 364km er tot nu toe mee gereden :wors

Op een 46 liter tank?

Dat betekent 11.5 liter op 364 km

Dat betekent 3.16l/100km

Oftewel 1 liter op 31.64 km

En je rijdt dan ook 1456km op 1 tank.... Actieradiuis van de fabriek uit is 7xx km...

Dit klopt echt nooit...

@jeroenk wrote:@robert_corsa wrote:nou, ik heb mijn tank nog 3 kwart vol, enn 364km er tot nu toe mee gereden :wors

Op een 46 liter tank?

Dat betekent 3.16l/100km

En je rijdt dan ook 1456km op 1 tank.... Actieradiuis van de fabriek uit is 7xx km...

Dit klopt echt nooit...

Misschien 3 kwart leeg?

@PeterNoFear wrote:@jeroenk wrote:@robert_corsa wrote:nou, ik heb mijn tank nog 3 kwart vol, enn 364km er tot nu toe mee gereden :wors

Op een 46 liter tank?

Dat betekent 3.16l/100km

Dit klopt echt nooit...

Misschien 3 kwart leeg?

Dan is de ' :wors ' vrij misplaatst als je het mij vraagt... Dan heb je echt een miserabel verbruik voor zo'n auto ;)

@PeterNoFear wrote:@jeroenk wrote:@robert_corsa wrote:nou, ik heb mijn tank nog 3 kwart vol, enn 364km er tot nu toe mee gereden :wors

Op een 46 liter tank?

Dat betekent 3.16l/100km

Dit klopt echt nooit...

Misschien 3 kwart leeg?

Die tank zal wel niet helemaal gelijkmatig gevormd zijn. Bij m'n Seat doe ik met de eerste helft van de tank zo'n 350 km, tweede deel nog zo'n 300 km. En de eerste 100 km zie je het tanknaaldje niet eens bewegen.

heb vadaag mij sloop corsa opgehaalt hij had schade en de banken waren verot

ik zal vandaag foto's maken en vanaaf er op zetten

dus ik ken binnen kort een echt begin maken aan de mijne :D

mvg chris

Terug
Naar boven