• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Reinigt de injectoren en verwijdert roet aanslag... Zit ook kerosine in ofzo... Dat staat er tenminste op. Nu alle beetjes helpen, die motor trok even hard als een peuter op een fiets... :angel dalijk naar belgie ermee zullen dan eens zien wat het helpt...

Grt

vandaag op de sloop gezocht naar een gasklep positie sensor, wat ik ook gevonden heb. kwam ook meteen een leuke Corsa tegen met een toerenteller-cockpit en een zeer nette pookhoes.

helaas zijn de lampjes aansluiting voor de verlichting van het cockpit anders dan die van een Niet toerenteller, dus moet ik opzoek naar nieuwe SMD led's...

@corsa14slow wrote:vandaag op de sloop gezocht naar een gasklep positie sensor, wat ik ook gevonden heb. kwam ook meteen een leuke Corsa tegen met een toerenteller-cockpit en een zeer nette pookhoes.

helaas zijn de lampjes aansluiting voor de verlichting van het cockpit anders dan die van een Niet toerenteller, dus moet ik opzoek naar nieuwe SMD led's...

Is het wisselen van een niet-toerenteller cockpit naar een wel-toerenteller cockpit

gewoon een kwestie van plug&play of moet je meer aanpassingen verrichten?

Heb namelijk zo'n zelfde teller met elektronische aansluiting..

Hoor hier graag meer over :wors

Ik heb er één met teller kabel. Bij mij was plug&play behalve mijn SMD led lampjes ver de verlichting die passen niet. In één met toeren teller zitten osram fittingen de niet rpm heeft t10...

@corsa14slow wrote:Ik heb er één met teller kabel. Bij mij was plug&play behalve mijn SMD led lampjes ver de verlichting die passen niet. In één met toeren teller zitten osram fittingen de niet rpm heeft t10...

Okeoke, dat van die fittingen klopt idd.

Ik heb zo'n zelfde teller als jou, maar dan elektronisch ipv mechanisch en bij jou was het dus plug&play?!

Zouden de corsa's dan std. al voorbereid zijn met een sensor op de bak enzo?

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat je de km-stand over kan nemen! king:

Vandaag niet echt zelf wat aan de auto gedaan, kan helaas alleen bij mijn ouders thuis wat knutselen aan auto. Dat wordt nog even 2 weken wachten.....

Maar heb af en toe wel eens een ideetje, vanmiddag even met photoshop bezig geweest:

2012_11_6_17_886corsa_grill_proef_thumb.jpg

Origineel

2012_11_6_17_886corsa_grill_proef_met_c_grill_thumb.jpg

Een grill van een C in een B, als basis de originele grill voor de bevestigingspunten.

Kon geen betere foto's vinden, zodoende lijkt de C grill een beetje raar(spiegeling in het chroom) ;)

Volgens mij wordt de toerental berekent door het onstekingssysteem, niet de bak...

Mijn nieuwe teller heeft 20.000 km minder dus moet zeer waarschijnlijk bij de apk ff omwisselen met de originele km stand aangezien bij de apk de km stand wordt genoteerd, valt wel op hè: een negatieve km stand ;)

Zo vlot ook weer niet.

Ze geven 6,9s naar de 100 op voor deze met 8traps dsg. (ruim 1400kg)

Maar bleef stijf naast mijn station rijden 7,5s naar 100, langere 5bak dan erop hoort

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

Uiteraard ben ik daar ook blij mee, nu heb ik geen verzekering gezeik ivm te veel km's gereden (bijbetalen) alleen met de APK moet boven de 173748 km zitten voor het geval dat ik problemen ga krijgen met terug gedraaide km stand ;)

@corsa14slow wrote:Volgens mij wordt de toerental berekent door het onstekingssysteem, niet de bak...

Mijn nieuwe teller heeft 20.000 km minder dus moet zeer waarschijnlijk bij de apk ff omwisselen met de originele km stand aangezien bij de apk de km stand wordt genoteerd, valt wel op hè: een negatieve km stand ;)

Dat valt op idd, paar x wisselen kan prima toch!

Aangezien je de km-stand dus niet kan veranderen..

Hoeveel was je kwijt voor de tellerklok? (als ik vragen mag)

Wat is je bouwjaar dan, misschien dat de tellers vanaf dan sowieso voorbereid zijn?

Zodat ik zeker weet dat het werkt snapje :jerry

dit is dus echt totale onzin he in die jaren dat ik auto rij heeft pas 1 verzekering aan mij gevraagt hoeveel kilometen ik rij en wat de kilometer stand was daarnaar nooit meer en met de apk maak het echt niet uit wat voor kilometer stand der op het keurings raport staat hoor daar vraagt de verzekering nooit om hoe moet dat dan alsje kilometer teller kapot gaat dan kanje toch niet anders? dus gewoon niet zo moeilijk doen en die andere kilometer teller der in zetten en die andere op de schap leggen nergens voor nodig dat gewissel

oh, dan laat ik het klokkie mooi zitten ;)

ik was voor 25 eurie kwijt kost dus geen drol, heb wel abbo op de sloop xD

mijn corsa komt uit 1993 een ervaren autootje dus king:

Mijn km stand klopt ook geen drol van, is een andere motor in gegaan met het tellerhuis wat daarbij hoorde. IS nu nog niet boeiend, als het kabinet wat aan tellerfraude gaat doen, dan wel en dat waren ze van plan geloof ik...

Vandaag stickers van de sideskirts (K&N, Pirelli) en achterklep ("street tuner" :P) verwijderd.

Ik ben niet zo van de stickers, ze zaten er nog op van de vorige eigenaar. Op de mistlichtjes zaten ook nog irmscher stickers maar dat is niet meer toegestaan voor de APK dus had ik er al afgepeuterd ;)

mijn km stand klopt ook geen drol van, er is afgelopen maart/april een andere motorblok in gekomen waar geen km stand bij stond (c14nz -> c14se)

en wat wil dit (...) kabinet er aan doen? mijn auto is al 19 jaartje jong, veel is mechanisch dus dat slijt nu eenmaal... en tegenwoordig is alles zowat elektronisch wat ook kapot kan gaan en daar kan je niet ff ducktape of kit voor gebruiken als reparatie hulp :vertag

volgens mij kun je problemen krijgen bij een NAP rapport voor evt verkoop, niet dat ik de mijne ga/wil verkopen, het is en blijft mijn mattie tot de laatste puff :D ;)

Terug
Naar boven