• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

ik rij 5 dagen inde week van wijchen naar arnhem is zown 80 kilomter per dag met een c20xe hoera de benzinne prijzen:jerrydan heb ik het nog niet over me plezier ritjes :P

C20XE in een Corsa-A hoort bij normaal rijden vrij weinig te verbruiken, tenzij deze is getuned.

Vandaag maar weer eens niks gedaan aan de combo-B

Willem

vandaag een hoop gedaan aan de corsa!

* Kleppendekselpakking vervangen.

* Inlaatspruitstukpakking vervangen.

* Nieuwe olie.

* Nieuwe bougies.

* Nieuwe ruitenwissers voor en achter.

* Gasklephuis schoongemaakt.

* Inlaatspruitstuk schoongemaakt.

* Bandjes op spanning.

* Alleen afgespoten. ( ligt hier nog overal sneeuw dus wassen is onbegonnen werk )

* Even binnenkant schoongemaakt.

kleppendekselpakking moest gebeuren dus dan maar gelijk nieuwe olie en nieuwe bougies.. en omdat ik het spruitstuk eraf moest halen ook gelijk een niewe pakking er tussen geknald

origineel gepost door wim-v6

C20XE in een Corsa-A hoort bij normaal rijden vrij weinig te verbruiken, tenzij deze is getuned.

Willem

ik wou juist zeggen.. ik ging heen en weer naar ameland op 1 tank benzine. (en ik woon 60km onder rotterdam).

rustig rijden met een A c20xe gaat haast richting diesel verbruik. :P

Willem

Jah normaal rijden, zeg je ook wat bij Michiel XD :jerry

Radio gerepareerd. Moest een verlengingsstukje voor de antenne hebben (blijkbaar verkeerde plug) en het gele en rode draadje moest gewisseld worden zodat hij niet steeds zijn zenders zou vergeten.

Morgen nieuwe speakers voor (DLS 226) erin zetten en de het soldeerprutswerk van de achterspeakers loshalen en opnieuw doen.

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Willem

Jah normaal rijden, zeg je ook wat bij Michiel XD :jerry hahaha ik kan ook wel normaal rijden hoor! maar daar hebje zown c20xe niet voor:P hoeveel kilomter kunne jullie(degen die een c20xe hebben) rijden?

Astra C20XE, gemiddeld 1 op 13,5

Van mijn Kadett Combo weet ik het niet, de KM teller deed het niet (tankmeter ook niet haha..) (take a gamble altijd dus)

Willem

origineel gepost door michiel026

nou dat red mijn corsa echt niet geen een

Zit je onderschrift te lezen...

Staat Zafira X18XE, maar die bestaat niet...

Zafira '99 is geleverd met een X18XE1 motor, en die is GEHEEL anders als een X18XE..

Willem

wat doe je dan op een tank?!?!

met mijn vorige (enkel gechipt) ging ik heen en weer naar ameland op 1 tank, met een omweggetje, t zat op ongeveer 600km op 1 tank.

dat is wel normaal rijgedrag, rond de 130 op de snelweg en nergens achteraan gaan.

Terug
Naar boven