• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

ik heb vandaag weer een ander ruiter wisser meganisme er in gezet en 2 voor stoelen van een joy op gehaald en 2 deur panelen die mocht ik gratis hebben van een maatje van me:)

Heb gister een middendemper op de sloop hier in de buurt opgehaald en vandaag ff onder mn corsa B gemonteerd, zat een rechte pijp onder toen ik hem kocht met gruwelijk veel kabaal. Nu is het wat rustiger met alleen een Sebring einddemper.:P:thumbup

Vanmiddag ff m'n deur nagekeken.

Slot systeem was wat brakjes. Deur opener aan de binnenkant werkte niet meer, en de boel liep wat stroef. Moest steeds het raam open draaien om de deur open te doen.

Hele sluitmechaniek er uit gehaald, ontroest met de dremel en ingevet. Even een palletje bijgebogen en nu opent hij weer perfect :)

Was trouwens wel hilarisch pasgeleden. M'n pa had mijn auto mee en omdat het slot niet mee werkte issie er aan de passagierskant in gekropen en kwam er bij thuiskomst ook zo weer uit kruipen :P Ik stond bij het raam te kijken en lag echt in een deuk :P

Toen maar even laten zien dat wanneer de wagen op slot zit, en je aan de hendel trekt, het slot in een soort beveiligings stand valt en je het slot eerst nog een keer vast moet draaien alvorens hem weer los te draaien :P

Dacht dattie dat inmiddels wel wist, na 25 jaar Opels rijden (van Rekords en Ascona's tot Astra's en Vectra's)

Dat trucje kende m'n moeder zelfs nog van haar Corsa TR :P

Heb daar na meteen even de microfoon van de carkit op een fatsoenlijke plek gemonteerd en de stereo op een geschakelde plus gezet. Liep steeds de accu leeg te zuigen omdattie op een permanente plus zat. Nu heeftie twee losse voedingsdraden :)

Trok op het gegeven moment maar steeds de zekering er uit om de accu te sparen :P

Dus dat werkt nu ook naar behoren :) Nog een voordeel, de stereo springt nu ook automatisch aan als ik de motor start :)

Dat is gewoon een slot wat iet goed functioneerd.

dit komt veel voor bij Corsa's A en kadett's E.

Heeft niks met een extra beveiliging te maken..

Willem

Ah, dus dikke kans dattie dat nu dan ook niet meer doet? Oh well...

Altijd gedacht dat dat een veiligheidsfunctie was zodat je de deur niet met een Slim Jim los kan maken.

heb vandaag de corsa weggebracht naar de spuiter.

hij word nog veder aangepast.

hij word meer cleanking:

en uniek:thumbup

Knipperlicht omgeleid naar de mistlampen.

En een paar foto's gemaakt bij m'n werk.

corsafort.jpg

Gewoon, omdat het kan:)

origineel gepost door jeroen88

hij word meer cleanking:

en uniek:thumbup :kewlpics:kewlpics

Zaterdag bij Sandro een verlagingsset opgehaald,aangezien er al 3 veren gebroken zijn.

dus binnenkort is de corsa 4 cm lager,en beter geveerd.

Heb vandaag de ontsteking van een E12GV + Carb (Weber 32TL met elektrische brandstof uitschakeling) op een 10s motor gebouwd.

En werkt prima o/ :)

Vandaag de hele auto een beurt gegeven.

-Gewassen

-Kleien

-Waxen

-Beschermlaag

-Interieur gedaan

En op marktplaats nog wat leuks gevonden voor weinig geld:

18032010117.jpg

18032010115.jpg

18032010116.jpg

5 Wielen met 4 naafkapjes voor 15 euro ! :wors

vandaag de angel eyes eruit gehaald want 1 stond veel te hoog waarvan de stelschroef afgebroken is :(

heb er nu 2 orginele lampen ingezet nu is het licht weer goed :)

origineel gepost door michiel026

hij word meer cleanking:

die komen zodra hij terug is.king:

origineel gepost door michiel026

hij word meer cleanking:

die komen zodra hij terug is.king: ik ga met spanning afwachten:D hebje geen project topic?

Terug
Naar boven