• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Is over deze Corsa al een topic gestart Xedrah?

Het is vast geen standaard 1.6je die erin ligt jou kennende (van je vorige projecten)

Originally posted by corsaagsi

Is over deze Corsa al een topic gestart Xedrah?

Het is vast geen standaard 1.6je die erin ligt jou kennende (van je vorige projecten)

Nee geen topic. Tis gewoon een 1.6 8V. Wel met afgefreesde krukas en vliegwiel. Verder best standaard. 116 pk en 148 Nm. Maar gaat best af tussen de serieuze bakken op de baan. :thumbup

Yep, wilde deze Corsa helemaal "full option" maken voor zover het kan qua optie's van een Corsa B, heb ook aan de andere kant ( bestuurderskant ) een vasthoudhendeltje ( die in het dak zit en normaal alleen aan de passagierskant ) gemonteerd.

Maar de verlichting komt uit een Belgische Corsa B van 2000, zijn daar standaard geleverd in een duurdere uitvoering, ook de Duitse, luxere Corsa B heeft dat ( dacht dat een luxere Nederlandse Tigra A ze ook heeft, maar volgens mij passen die net niet, of je zou er wat af moeten dremelen ) !

origineel gepost door calibra_8v

vet die binnenverlichting, van welke uitvoering is dat?

origineel gepost door dabok

Yep, wilde deze Corsa helemaal "full option" maken voor zover het kan qua optie's van een Corsa B, heb ook aan de andere kant ( bestuurderskant ) een vasthoudhendeltje ( die in het dak zit en normaal alleen aan de passagierskant ) gemonteerd.

Maar de verlichting komt uit een Belgische Corsa B van 2000, zijn daar standaard geleverd in de duurste uitvoeringen, ook de Duitse, luxere Corsa B heeft dat ( dacht dat een luxere Nederlandse Tigra A ze ook heeft, maar volgens mij passen die net niet, of je zou er wat af moeten dremelen ) !

origineel gepost door calibra_8v

vet die binnenverlichting, van welke uitvoering is dat?

Deze binnenverlichting heeft nix met het uitrustings nivo te maken..

Dit binnenlicht is geleverd in Iedere Tigra, Corsa-B, en Astra-F met fabrieksalarm

Deze zijn dus ook in NL Corsa's Tigra's en Astra's geleverd.

Jerremy heeft bijvoorbeeld Fabrieks alarm in zijn Astra-F GSi ('97)

deze heeft dit binnen licht ook.

het sensortje in het midden is de ultrasoon sensor, welke beweging in de auto detecteerd.

het knopje is om de binnenruimte bewaking uit te schakelen bij inschakelen alarm.

Willem

origineel gepost door wessaa

ff een nieuwe toeter gemonteerd... let niet op het onprofessionele filmpje :jerry

Dat is wel heel vet! Maar dat geluid voor de centrale deurvergrendeling, hoe kom je daaraan als ik vragen mag

Dus wel uit een duurdere uitvoering ;).

Waarom duurdere uitvoering.

Alarm was ook gewoon leverbaar op de basis uitvoering.

heb ze wel binnen gehad hoor

Corsa-B's met alles handbediend en geen stuurbekrchtiging, maar wel fabrieks alarm oa uit duitsland zwitserland en Oostanrijk.

Willem

Vind een alarm behoorlijk luxe voor een Corsa haha!

Maar handbediend, lijkt me wel sterk, zal toch minimaal een kastje of de knop op de sleutel moeten dienen voor het in en uitschakelen van het alarm, en daar zit dus wel de C.V. aan gekoppeld?

origineel gepost door wim-v6

Corsa-B's met alles handbediend en geen stuurbekrchtiging, maar wel fabrieks alarm oa uit duitsland zwitserland en Oostanrijk.

Willem

Turbo druk verhoogd :angel

Wielen gewisseld

Oefenen voor drag-racen @dr88

Oefenen met remmen met de nieuwe set wielen eronder.

origineel gepost door CrossaB

ff een nieuwe toeter gemonteerd... let niet op het onprofessionele filmpje :jerry

Dat is wel heel vet! Maar dat geluid voor de centrale deurvergrendeling, hoe kom je daaraan als ik vragen mag dat is van het alarm :jerry

gister en eergister de motorkap aangepakt. eindelijk de booskijkers erop gezet, in de primer, hoodscoops in gemaakt en op de auto gezet

ook nog de voorbumper gespoten en de voorste wielkasranden

de auto weer eens uitgemest want er lag allemaal gereedschap in

vandaag als ik nog tijd over heb maar weer eens uitzuigen en mooi glimmend maken aan de binnenkant

vandaag maar een distributie riem gehaalden de rest v-d benodigdheden, kan ik straks eindelijk weer toeren zonder de kachel voluit te zetten

Sjooo whahahah :jerry die gaat hard

origineel gepost door CrossaB

Dat is wel heel vet! Maar dat geluid voor de centrale deurvergrendeling, hoe kom je daaraan als ik vragen mag dat is van het alarm :jerry

ben vandaag van plan om alle letters op de kofferklep te verwijderen eveneens als de stootrubbers op mijn corsa a3

gister al de motorinhoud er af gehaald maar wat een k.t gedoe is dat om die "lijm" er af te krijgen...

iemand een goed idee om dat er makelijker eraf te krijgen zonder de lak te beschadigen

en ook nog eens de achterraampjes blinderen dus word een druk weekend....

foto's volgen snel

BPR

Vind een alarm behoorlijk luxe voor een Corsa haha!

Maar handbediend, lijkt me wel sterk, zal toch minimaal een kastje of de knop op de sleutel moeten dienen voor het in en uitschakelen van het alarm, en daar zit dus wel de C.V. aan gekoppeld?

origineel gepost door wim-v6

Willem

Met alles handbediend word bedoeld:

ruiten, spiegels.

enige vereiste voor fabrieks alarm is Centrale deurvergrendeling met Safe-Lock functie

Willem

origineel gepost door bpr

ben vandaag van plan om alle letters op de kofferklep te verwijderen eveneens als de stootrubbers op mijn corsa a3

gister al de motorinhoud er af gehaald maar wat een k.t gedoe is dat om die "lijm" er af te krijgen...

iemand een goed idee om dat er makelijker eraf te krijgen zonder de lak te beschadigen

Harsverwijderaar werkt als een dolle.. Eerst de typeplaatjes goed verwarmen met een fohn. Dan met ijzergaren, nylondraad of flosdraad de stickers als het ware lossnijden.

De overige stickerresten met stickerverwijderaar of in mijn geval harsverwijderaar wegpoetsen.

Klusje van een kwartiertje en daarna de achterklep goed poetsen om evt kleurverschil zoveel mogelijk weg te halen.

Zonlicht doet ook veel, dus kan goed dat het resterende kleurverschil helemaal wegtrekt..

Succes

origineel gepost door sw16v

kheb m even getopt.... best eng :P

haha 200km/u met een Combo-B is ook niet alles hoor haha....

Willem

Terug
Naar boven