• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

gister

gewassen, gepoetst, grill zilver gespoten, ruitenwisserarmen zilver gespoten.. stuurkolom zilver gespoten..

vandaag in de planing om te stofzuigen en nog meer interieur delen te gaan spuiten.

fotos volgen nog als ik tijd en zin heb, dat grilletje is echt mooi geworden vind ik :P

na 2 weken long parking schiphol instappen en niet weg kunnen rijden :mad:

de handrem zat vast,rechterachterwiel.

volgas voorruit of achteruit ging wel maar dan met 3 wielen,dat rijd zo kut :jerry

maar even de krik eronder gezet,wiel eraf,even een paar keer flink een ram geven op de trommel met de moersleutel en we konden naar huis :thumbup

M'n Corsaatje B stond toen ik van de week terug kwam bij 't parkeervak bij de IKEA een gekleurde vloeistof te lekken. Lekje in de radiateur of een probleem met een van de slangetjes dus. Voorzichtig naar huis gereden, blijkt thuis dat een van de aansluitingen van de radiateur gescheurd is.

Gister dus even een nieuwe tweedehands :P radiateur gescoord op de sloop en vandaag ingebouwd. Direct even wat oude clips vervangen door nieuwe slangklemmen met schoefjes en hier en daar nog een bout vervangen die ik had gesloopt met het demonteren.

Ik ben benieuwd wanneer ik weer aan de slag mag :hmmz

Gisterenavond samen met pa van me A Sedan, de ontsteking op tijd gezet, contactpunten afgesteld, kleppen gesteld, carburateur afgesteld.. ding loopt as een nieuwe heerlijk!:wors

KPN digitenne ingebouwd, kan nu op me radio scherm tv koekeloeren :jerry

edit:

Owja en heb 'n nieuwe mattenset, instaplijsten en telefoon houder!

geprobeert uit te vinden waarom mn temp. meter -40.0 aangeeft ...

en de aanzuigslang van de green dynatwist gemonteert en maar in een rare vorm in een hoekje gestopt ...

en ook nog gewassen (met de nieuwe gardena spuit) ...

LOL king:

mantzel ingebouwd, was veel werk maar wel gelukt :D

alleen een vraag gelijk, ik had geen andere bougies. is dat nodig ?

binnekort ff laten chippe zodat tie goed kan knallen :D

graadje kouder is wel wenselijk.

ik rijdt met BKR6EK van NGK's op de mantzel box (normaal is dat BKR5EK)

Willem

okee bedankt, die ga ik ff haleb vanmiddag dan.

het motormanagment lampje brand ook dus gelijk ff uit laten lezen, tenminste hij brand pas als ik een stukje heb gereden.

nieuwe radio gekocht en geinstalleerd (zaterdag)

Vrijdag avond en Zaterdag ochtend bezig geweest met het monteren van een schroefset

Gelijk laten uitlijnen en rijd nu als een zonnetje..

fotos volgen zodra ik klaar ben met werken :)

alleen nog f een andere aanzuigbuis

plaatje erbij:

IMAG0100-1.jpg

IMAG0101.jpg

vandaag bezig geweest met de deksel en aanvoorbuis van me orginele luchtfilter bak rood te spuiten, en ook gelijk gemonteerd erna, powerfiltertje er weer uit gevist, rijd gelijk lekkerder en zuiniger :angel vandeweek is ff kijken of ik tijd heb om me 1armige ruitenwisser te monteren::P

corsageak

Even de achterste Koni's eraf gehaald en opnieuw ingesteld.

Vorige eigenaar was zo slim geweest om ze op de stugste stand te zetten, geen wonder dat die auto zo stuiterde :hmmz

Nu lekker op hun lost en dan 180 graden stugger.

Vergeleken met eerst rijd ik nu op wolkjes :D

DSC00427small.jpg

Vandaag project velgen opgehaald met winterbanden.. Meteen ff gekeken hoe ze eronder staan ;-) Ik ga de winterbanden van deze velgen overzetten op 16 inch staal (mocht iemand die hebben liggen dan hoor ik het graag). De velgen worden deze winter weggebracht, de randen worden opnieuw gepolijst en de harten worden evt. onderhanden genomen..

Lekker lopen Budget tunen:

Wissers van een Vectra-B passend maken op een Combo-B (Corsa-B)

Ik heb vandaag de wissers van de Vectra-B vervangen, omdat deze 3.5 jaar oud zijn (Valeo Silencio XTRM flatblades), voor dezelfde maar dan nieuw

maar daar de oude wissers beter wissen dan de al Cheapo flatblades op de combo altijd gedaan hadden heb ik die van de Vectra maar op de combo gezet, moest wel aangepast worden.

Probleem met de oude flatbledes (waarvan de bijrijders kant al korter was dan de betstuurderskant):

100_2592.jpg

dat probleem was met de Vectra wissers nog erger, daar de bijrijders kant even lang is als de bestuurders kant.

die liep ook aan tegen het raamrubber namelijk

wat doe je dan, je kort aan bijde kanten de flatblade is zodat ze wel past:

zie het verschil, de wissers waren even lang:

100_2586.jpg

100_2587.jpg

nu het verschil met de al kortere bijrijders wisser:

100_2588.jpg

100_2590.jpg

100_2589.jpg

en zo zit het erop (mooi strak langs mekaar):

100_2591.jpg

Willem