• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Ik heb vandaag de bedrading van de trekhaak die ik vorig weekend op de Vauxhall Corsa heb gezet aangesloten.

Ook heb ik een derde remlicht (Hella) gemonteerd en aangesloten.

Vandaag een verse APK erop laten zetten. Mankeerde niets aan!:thumbup

Zal wel de laatste APK bij mij worden, volgend jaar moet hij plaats maken voor iets nieuwers/vlotters.

vandaag weer even geknutseld aan mijn custom made corsa a TR / sedan GSI achter bumper .

gsi bumper er eerst op en model er in zagen :

Foto-P7W878BH.jpg

dan de a2 bumper op maat en in model zagen :

Foto-WJWLFIBE.jpg

dan heb je de maten en dan kan het plakken en de knutselclub beginnen

Foto-PIJABNX3.jpg

Foto-LPLO3YYM.jpg

Foto-BDWUZLJJ.jpg

Foto-BFTWCF46.jpg

toen ik de maten had kon ik de boel in elkaar zetten

Foto-7CRJOUZG.jpg

Foto-7ELQRGZ3.jpg

Foto-IZX6I7XB.jpg

eerste plamuur sessie :

Foto-CXLHICBW.jpg

eerste schuur sessie :

Foto-KKTYFUFF.jpg

gat van de trekhaak dicht gemaakt en de lip ook :

Foto-WMFYZMMJ.jpg

impressie van hoe het gaat staan ;)

Foto-K7LJBAWZ.jpg

morgen eens bedenken hoe ik de onder lip tot de spatlappen ga fabriceren / beknutselen :eek: :eek:

Ik heb stootlijsten op de deuren van mijn corsa laten plaatsen, van een VW Golf 3D 2006.

Ik wou zwarte stootlijsten en na een tijdtje zoeken vond ik deze het mooist passen bij mijn auto.

Ik heb me vandaag wel bezig gehouden...

* V.bak gedemonteerd en de keer-ring van de primaire as vervangen (en natuurlijk de bak weer gemonteerd).

* Spruitstuk en uitlaat eraf geflexd/gezaagd/gerukt/gedemonteerd ter voorbereiding van het nieuwe systeem.

* Digi-dash uit elkaar gehaald, schoongemaakt en folie omgewisseld voor blauwe exemplaren

(En, "stiekem" klok weer terug op nul gezet... Zie je niks van!).

* En als laatste, thermostaat behuizing weer lekkage vrij gemaakt.

normaal zit ik meer op het astra gedeeltje maar wilde dit graag met de corsa rijders delen...

Vandaag voor mn vriendin wezen kijken bij een andere a corsa, want de sedan is echt te rot om te redden

en we hebben hem dus genomen een corsa a luxus 1.2s 1986 SR interieur SR klepspoiler technisch in vrij goede staat

alleen heeft de carosserie voornamelijk bij de achterschermen wat aandacht nodig

Oude corsa 1.4 1989

afb020.jpg

Nieuwe corsa 1.2 1986

nieuwecorsavoor.jpg

nieuwecorsabinnenkant.jpg

Heb er weer een leuk projectje bij :wub

plannen genoeg maar eerst is het zaak de roestduivel te verbannen

vandaag de corsa gewassen, toen ff op en neer gevlogen naar kapelleboer van dit forum voor een gsi bumper en smokeled achterlichten te halen, en onderweg van me voorbumper en voorruit een kerkhof voor vliegjes gemaakt, zitten er wel 1000 op denk ik. morgenavond weer ff verder met de corsa, stukje bij beetje komt het eind in zicht voor de buitenkant. alleen nog andere spoiler bestellen, M3 sideskorts en nog ff een riegerachterbumper ophalen. en dan kan de corsa gespoten worden:p

corsageak

Eindelijk M'n Corsa gekeurd vandaag, waren aantal dingetjes niet goed maar dat heeft de Opel Dokter aka SilverDevil van O.T.Z.O. weer mooi gefixxed.

Laswerk beperkte zich tot de achterste veer schotels [l + r] en accu-bevestiging.

Volgens Blue-Thunder zijn de minder zichtbare carrosserie delen in 'n beste slechte [roestige] staat.

Ziet er nu wel naar uit dat ik rustig naar een ander hobby-autootje moet gaan zoeken,

waarschijnlijk weer 'n B GSI als ik er een vind die minder tot geen roest heeft dan de mijne.

Motor rijd nog acceptabel en GSI waardig, body word helaas minder :cry

@antonov314 wrote:[rquote=1915660&tid=120438&author=iSuperSSam]Ik heb gister voor 7,50 euro 20x152cm 3d carbon wrap gekocht voor mijn opel corsa b. Heb toen ongeveer 2 uurtjes in mijn auto gezeten en heb een aantal onderdelen gewrapt in het interieur.

Hier het resultaat:

14kw7bb.jpg

iv8kcg.jpg

2w2knk8.jpg
[/rquote]

Ziet er zeker niet verkeerd uit, jammer dat je geen how to do foto heb gemaakt, ben wel nieuwsgierig hoe je dit hebt gedaan.

Hey,

Dat ga ik ook een uitproberen!

Mooi gedaan!

Thx

Terug
Naar boven