• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

ik heb er vandaag niets aan gedaan wel voor gedaan ik heb online een afspraak gemaakt voor de opeltestdag bij de opel hier in utrecht overvecht :thumb

Ach, op de teststrip de Corsa GSI maar eens flink de sporen gegeven! Mweep, mweep, stuiter de stuiter en live life te the max loopt dat ding daar 130km/u. Aangezien ik ook nog materiaal van VW heb staan (golf TDI, 6 bakkie en 173,6pk op de testbank) het zelfde ritje nog maar eens gedaan. Ding loopt heel relaxt op datzelfde stukkie 160km/u. Van de andere kant golf v.s. blauwe corsa a 2.0 (geen idee wat er precies onder de kap ligt) hou ik bij verre niet bij....

o.t. bezig om een vastzittende olieschraapveer te lossen bij de corsa.

Dat is zeker het maximale wat je d'r uit kan halen, maar ik vind ze best vet onder een verlaagde corsa toch?

Was ook wel de bedoeling om zonder doppies te rijden, anders is komt het coaten ook niet tot zijn recht ;)

halllllo, het is een reserve wiel hoor:)

uiteraard snap ik dat het slecht voor de aandrijflijn is.

hij spoort gelijk ook voor geen meter. stuur staat scheef.

moest maar 12km zo rijden. je moet toch wat he :jerry

inmiddels de orginele velg weer terug. dus nu rijdt ik weer op 4 de zelfde bandjes :wub

gek genoeg zat er geen spijker in, ventiel was nog nieuw en lekte niet. velg is in een bad zeepsop geweest, en nergens is een lekje gevonden.

nu hopen dat hij morgen nog hard is:)

ik heb het dieseltje vandaag schoongespoten onder de motorkap en onde de spatschermen vanavond heb ik de carterpan geschuurd en dik in de zwarte verf gezet met een kwast ook heb ik een staalbosrtel door de schermranden gehaald en alles in de tectyl gezet en alle beweegbare delen in het spuitvet gespoten en als laatst de hele auto gepoetst laat die winter maar komen de corsa is er klaar voor

om te kijken of de motor valse lucht zuigt beetje lopen spuiten met remmenreinigen er was niet echt aan het opletten waar ik spoot en toen een dikke steekvlam omdat het spul op heen heet uitlaatspruitstuk kwam :shock:

gelukkig heb ik in de garage altijd een paar 1,5 liter flessen met water staan dus het was snel uit en echt meer dan een steekvlam was het ook niet gelukkig. alles nog ff goed nagekeken maar gelukkig geen schade kunnen vinden aan kabels enzo. :D

@wim-v6 wrote:Ik kan je melden, ik heb vaker positieve ervaringen met volswagen rijders dan met bestuurders van bijvoorbeeld Honda Civic's als Renault clio's, dat zijn meestal de heren die zich onverslaanbaar achten, en dan raar gaan doen....

Ik heb ook al eens gehad dat ik na een peugeotje 106 GTi zoek gereden te hebben op de snelweg met een Geheel originele standaard Astra Station van 1993 en daarna weer in Relax modus verder aan het rijden was, de heren het nodig vonden om mij voor bij te gaan en Vol op hun ankers te gaan hangen, omdat ze t niet konden hebben...

Zo heb ik ook al meermaals duimpjes gehad van Porsche rijders als ik het hun moeilijk maakte met de Vectra-V6 op de autobahn.

Ik heb niks tegen Volkswagen, zeker daar ik er zelf een aantal in de onderhoud heb lopen.Kan ik helemaal in meegaan Willem!

Hoewel veel bestuurders uit bovengenoemde auto's toch bekend staan als "sjonnies" of aso's, zijn de bestuurders van VW's nog wel enigszins met het verkeer bezig ipv te denken dat ze in een Ferrari rijden en dat de hele wereld maar om hun draait...

Als ik zelf op de linkerbaan (van de snelweg natuurlijk) rijd met een gangetje van 140km/h, en er rijden diverse auto's op de rechterbaan, dan heb ik bij VW's meer het idee dat ze eventjes wachten met inhalen van hun voorganger, dan de Hondjes en Kliko's...

vandaag ff gestoeid met het dashboard, het zit er weer allemaal in, zelfs de kachelbediening werkt weer zo als het hoort, nu alleen de kachel nog.

O vergeet het bijna, zelf de TID ff aangepast naar eigen verlangen (schroevendraaier door de printplaat geramd) twee dagen solderen meten en proberen en nog steeds niet werken.

NU doet ie het zeker never nooit meer!

gisteravond stuk of 6 gaten van 20 mm in mijn originele filterbak geboord, klinkt echt lekker bij het doortrekken! :wors las het op een link hier op de site :thumbup

@Gerhald wrote:gisteravond stuk of 6 gaten van 20 mm in mijn originele filterbak geboord, klinkt echt lekker bij het doortrekken! :wors las het op een link hier op de site :thumbup

koop dan een open luchtfilter..nog altijd beter als een hoop loze gaten waardoor alleen maar vuil de motor word ingezogen ;)

Terug
Naar boven