• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

@Turill wrote:Ik gok omdat de omtrek van de winterbanden groter is ;)

Ik heb woensdag apk maar weet eigenlijk al dat de stelmotoren het niet meer doen dus apk afkeur, hopelijk komt er niet veel meer uit..

Succes wij hadden ze ook kapot, en dat is inderdaad APK afkeur. Even fixen en klaar is Kees!

Ik gok omdat de omtrek van de winterbanden groter is ;)

Ik heb woensdag apk maar weet eigenlijk al dat de stelmotoren het niet meer doen dus apk afkeur, hopelijk komt er niet veel meer uit..

Carterpan (of de pakking alleen) en koppakking moeten ook vervangen worden, ik hou haast geen olie over :/

Btw aardige sport einddemper nu, dubbele piepkes ;)

1vyb7.jpg

Vandaag m'n voorbumper en 't gaas een beetje geprobeerd op te lappen.

(Voor & Na afbeelding)

155tam8.jpg

Maar ben eigenlijk niet zo tevreden over het gaas aangezien het een beetje verklooid is heelaas.

Nu de vraag aan jullie wat je zou doen. Nieuw gaas erin (zo ja, welk type), of het originele grilletje en dan welk type (met of zonder mistlampen etc.) of zijn er misschien nog andere vette oplossingen?

ik heb geen idee.

ga vandaag ff kijken wat ik kan vinden binnen mijn budget.

het liefst een opel ja maar kan ook zo een vw worden.

ik moet voor morgen wat anders hebben.

@brobbel1 wrote:onderdelen zat nu alleen de rechter deur heeft inbraak schade.

Jammer... bij mij had ie een beetje last van de roestduivel...

Ga je wel opel/corsa blijven rijden?

@brobbel1 wrote:breng de corsa straks naar vd ploeg hij is ook apk afgekeurd op verotte veerschotels en wiellagers.

Ooh, dat is wel jammer, heb je nog een goede rechter deur? Die zoek ik nog..

Gr.

Ik heb nog niets gedaan met de Corsa.

Mogelijk dat ik hem vanmiddag door de wasstraat ga halen. Dat heeft een reden, nee geen luiheid om het met de hand te doen maar meer dat we konden sparen bij het benzinestation hier voor een gratis wasbeurt vanaf Augustus en gratis is bij ons Hollanders altijd welkom he.

Het probleem is echter dat ik de auto een kleine 2 jaar in bezit heb en dit de eerste keer wordt dat ik hem door de wasstraat haal. Ik heb dus geen flauw idee hoe het werkt met de antenne op een Corsa C. Natuurlijk kun je naar buiten lopen en proberen om hem in te schuiven, maar ik heb liever geen halve antenne in de hand omdat die afgebroken is op de een of andere manier.

Vandaar dat ik hier even wilde vragen of de antenne van een Corsa C zo in te schuiven is, of dat je bij dit type de kans loopt als je doordrukt als het wat stroever gaat dat je hem dan in je hand hebt in meerdere stukken?? Als de vorige eigenaar hem ook nooit door de wasstraat heeft gehaald zou het wel eens bijzonder stroef kunnen gaan en dan merk je pas te laat op dat je hem niet kunt inschuiven.

EDIT: Laat maar. Ik ben er zelf inmiddels al achtergekomen dat het geen telescoopantenne is zoals dat in de volksmond genoemd wordt volgens mij. Ofwel met andere woorden, ik vrees dat er een schroevendraaier aan te pas zal moeten komen en dat heb ik van te voren gezegd, dat weiger ik....

kwam mij een vrachtwagen tegen.

en toen knalde opeens de motorkap open.

motorkap an gort.

dak een deuk.

en het raam in stront.

en dan ben je halve wege werk en thuis in het donker.

dus moest wat verzinnen om verder te kunnen.

ik heb het gered maar vraag niet hoe.

zal vandaag ff foto's maken

Dus wind onder de motorkap van die vrachtwagen? Dat zuigt man, maar die schade is nog wel te fixen lijkt me, als je naar V.D. Ploeg gaat heb je een voorruitje voor 50 eu, ligt ie klaar ;)

Ik heb mijn Chrome tellerringen in mijn B geplaatst, ziet er allemaal wat sjieker uit!

IMAG0290.jpg

Ook de stickers van het Opel-Forum binnengekregen en gelijk erop geplakt natuurlijk!

IMAG0294.jpg

IMAG0295.jpg

Ook Xenon 8000K besteld, want nu doe ik het momenteel nog met 6000K (Zie foto!)

DSC00595.jpg

Waar we het eerder over hadden :( :

Foto-EXHXIWSX.jpg

Foto-BHOAUMA8.jpg

Plaatjes bij de praatjes, zo was deze eerst:

Foto-AXNJ67JA.jpg

Foto-CBUNOGRD.jpg

Foto-JPKQ7G7Y.jpg

Toen ging papa ermee stoeien (donkere Dayline koplampen en MHW smoked achterlichten):

Foto-DLNI6IN6.jpg

Foto-BVZBZ6MV.jpg

Foto-MA3L47UZ.jpg

Foto-JQWULGS7.jpg

Met oldskool GSI kit:

Foto-KQH8XVWV.jpg

Foto-ZFMHN4ME.jpg

Foto-PTU37S6H.jpg

Foto-7A4BPHUX.jpg

Met de 17 inch Wolfrace Tokyo (staan overigens te koop) :

Foto-QXSMCWAR.jpg

Foto-KOA8HVQD.jpg

Vorige week nieuwe APK opgekomen, verder nog wat kleine dingen gedaan qua interieur / audio, post ik de volgende keer wel foto's van :) !

En alhoewel ik geen Opel "rijder" meer ben, vind ik het niet erg om eraan te beunen king: !

@Coiler: Zoals het er altijd uit ziet. (M.a.w. je ziet er echt niks meer van :P) Opzich zonde want die kap erom heen is heel mooi van Kenwood maar die past niet.

Mocht je hem ook gewoon in willen bouwen (let wel dat je dan 13 CM moet hebben) en het lukt niet moet je hem maar even hier brengen. Doe ik het wel voor je. Weet nu hoe het moet. :P

Heb er evt ook nog een frame voor mocht je deze niet meer hebben.

@brobbel1: Gecondoleerd.... Ik moet van mijne ook volgend jaar afscheid nemen.. Teveel afkeurpunten die de APK niet gaat halen. :cry

Terug
Naar boven