• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

@ColinC wrote:Niet vandaag (geen weer voor) wel gisteren.. Beide achterspeakers vervangen voor Kenwood speakers.

A HELL OF A JOB... Man man man. Vreesde al het ergste toen ik wat berichten las.

Met het juiste gereedschap is het wel te doen. :swear

550834_444244068948365_205600407_n.jpg

Maar uiteindelijk zitten ze erin :)

Ook nog een gratis versterker en subwoofer van nicht gekregen. Maar dat laat ik door iemand anders aansluiten. :wors

Bleek ook nog tegen het stekkertje te hebben aangetikt want kwam er 's avonds achter dat ik zonder achterlicht reed. :angel

Hoe ziet het eruit nu ze erin zitten?

Ik zou dit graag voor mijn speakers doen, deze zitten nu in de hoedenplank en dat is lastig want die heb ik er lang niet altijd in zitten (ruimte vaak nodig).

M'n broer heeft 't wel eens voor elkaar gekregen dat de auto 2x stotterde toen hij het tankstation binnenreed, weet niet hoeveel liter er toen in ging :P

@Mr.F wrote:Vorige week een zwarte Corsa B C14NZ gekocht, Viva uitvoering.

Een 95'er met harde achterklep, wielrandjes, dorpels, motorkap en geen gescheurde b-stijl :)

Op verzoek plaats ik :kewlpics

In een museum plaatsen zo'n ding, een harde corsa b vind je haast niet meer :jerry

Gisteren eindelijk mijn setje van SPY-Europe geinstalleerd.

Een aantal uurtjes mee zoet geweest, het uitzoeken hoe het allemaal werkt en geïnstalleerd moet worden is het grootste werk. Eenmaal aan de slag is het zo gepiept!

Even 2 draadjes doortrekken naar mijn stuurkolom voor de aansturing van de knipperlichten en werken!

Wat een uitkomst, dat op afstand open en dicht sturen van de CV!

Een deze dagen mijn nieuwe vervangingslampen Xenon 8000K erin gooien en we zijn weer even zoet!

EDIT: Laat maar. Ik ben er zelf inmiddels al achtergekomen dat het geen telescoopantenne is zoals dat in de volksmond genoemd wordt volgens mij. Ofwel met andere woorden, ik vrees dat er een schroevendraaier aan te pas zal moeten komen en dat heb ik van te voren gezegd, dat weiger ik....[/quote]

Beetje erg late reactie maar Kan het niet laten ;) maar je antenne kune je gewoon los draaien gewoon van onder op het dunne ronde gedeelte vastpakken en los draaien kun je gewoon doen heb je geen schroevendraaier voor nodig... Tenzij het geen originele antenne is

Grt steven

Dynamo vervangen, vorige was op bleek na wat grappige storingen :P

Is trouwens wel een gedoe in zo'n Corsa B... Onderlangs gaat niet vanwege de aandrijfassen en bovenlangs is een drama vanwege allerlei uitsteeksels en een onnodige stukje metaal aan het inlaatspruitstuk :P

Uiteindelijk alles aangesloten en vast gezet; bleef het accu-lampje branden...

Bleek dus dat ik het dunne draadje niet op de massa moest aansluiten, maar op de D+ :P

Het is feest zolang m'n auto racet :P

Stomme bumperklevers... Kon er na een minuut pas langs...

@corsabc20xe wrote:vandaag bezig geweest met 2din radio in met corsa b

ff een foto erbij

08012012209.jpg

08012012208.jpg

nog te doen.

-oude radio eruit.

-alarm schakelaar verplaatsen.

-nieuwe radio aansluiten.

-TID verplaatsen naar de plek van de oude radio.

-kachellampjes vv

@bleucorsaboy wrote:@robert_corsa wrote:vandaan rechtsvoor de reserve wiel eronder gezet :(

spijker in mijn mooie 195-50-15 michelin energy saver:(

nu dus tijdelijk een michelin 165-70-13 eronder :jerry

rijd voor geen meter. reserve band rijd nu wel sinds 1999 zijn eerste meters :wub

krik stond ok al sinds die tijd stil in de zak.

wel een beetje vroeg voor de winterbanden jongens, wordt vrijdag 20 graden.

winterbanden hebben al een lange remweg, en het feit dat je op nat wegdek veel eerder last heb van aquqplanning. ik laat mijn zomersetup er zo lang mogelijk onder. zeker totdat het overdag vast 7 graden is ongeveer

Zou uitkijken als ik jou was vind je dif niet zo fijn als met 2 verschillende maaten banden gaat rijden achter maakt niet uit maar voor wel

Officieel is het zelfs niet toegestaan om met 2 verschillende banden op één as te rijden. Kan je duur komen te staan als het misgaat. Enige uitzondering op deze regel is het gebruik van een 'thuiskomertje', dus een reservewiel dat je in geval van nood gebruikt om nog thuis te kunnen komen.

Kijk je naar de APK-regels, dan wordt '2 verschillende banden' geïnterpreteerd als 2 banden met een verschillende karkasstructuur. Er wordt verder niet vermeld of 2 verschillende maten al dan niet zijn toegestaan.

@corsabc20xe wrote:@corsabc20xe wrote:vandaag bezig geweest met 2din radio in met corsa b

ff een foto erbij

08012012209.jpg

08012012208.jpg

09012012215.jpg

09012012212.jpg

09012012211.jpg

09012012210.jpg

nog te doen.

-oude radio eruit.

-alarm schakelaar verplaatsen.

-nieuwe radio aansluiten.

-TID verplaatsen naar de plek van de oude radio.

-kachellampjes vv

-luchtkanalen dichtmaken

vandaag weer gestart na bijna 3 weken stilstaan

sleutel omdraaien en lopen, zonder tikken ( en dat voor een c20let :p )

Terug
Naar boven