• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

vandaan rechtsvoor de reserve wiel eronder gezet :(

spijker in mijn mooie 195-50-15 michelin energy saver:(

nu dus tijdelijk een michelin 165-70-13 eronder :jerry

rijd voor geen meter. reserve band rijd nu wel sinds 1999 zijn eerste meters :wub

krik stond ok al sinds die tijd stil in de zak.

wel een beetje vroeg voor de winterbanden jongens, wordt vrijdag 20 graden.

winterbanden hebben al een lange remweg, en het feit dat je op nat wegdek veel eerder last heb van aquqplanning. ik laat mijn zomersetup er zo lang mogelijk onder. zeker totdat het overdag vast 7 graden is ongeveer

Nouja alles... Alleen dat hele paneel waar die speaker in zit :P

Maar het was ook een speurtocht naar de schroefjes. :shock:

Nee ik heb voor geen nieuwe speakers... Zit er wel aan te denken omdat ze voor echt slecht zijn.. Maar ik heb hele enge verhalen over dat vervangen gehoord.. Dus ik denk dat ik dat maar laat zitten.

En ik laat me al helemaal niet meer adviseren door die winkel waar ik deze speakers kocht.. Heb er een auto radio gekocht voor 99 euro die bij Halfords 59 is.. En hij smeerde me een duur frame aan die al in mn Corsa zat onder het mom "nee die zit er echt niet in hoor"

DSC_0297_zpse431cc41.jpg

mijn dak is dus helemaal licht geworden, hoe lagen je komt, hoe beter het wordt.

motorkap, voorschermen, voorbumper, achterbummper zijn al eens overgespoten, evenals de spoiler.

laatst genoemde is er later op gekomen, en zelf gespoten geweest.

zelf denk ik het volgende:

-zwart wrap op het dak

-zwart rap op de spiegels

-zwart rap op de spoiler

compo set aangeschaft.

hopelijk heb ik eind van deze week de elektrische ramen erin zitten, en ook gelijk de elektrsiche spiegels erop.

dan gelijk deuren dempen en speakers erin :wors

@ dabok: jou corsa is er idd veel erger aan toe.

mijn dak lijkt op jou motorkap, de blanke lak laat nog net niet los. zal na de winter wel gebeuren ben ik bang van....

maar wrappen: welke kleur dan he") :hmmz

@PeterNoFear wrote:Diameter van het naafgat meten, naafkapjes zoeken met die maat, klaar ;p

Ja I know, ik weet de maten even niet meer uit m'n hoofd maar ze zijn nogal klein ik dacht zoiets als 53 buitenmaat 47 binnenmaat. Beetje vreemd, wellicht gewoon een keer kijken of 55mm erop past

robert_corsa, mooi isolatie spul wat je daar hebt. Heb ik zelf ook nog op de planning staan, alleen voor het voorjaar.

Ik weet niet meer wie er om gevraagd had, maar hierbij de foto:

2012_10_21_21_886imgp1432_thumb.jpg

Dit is het opbergvak wat ik uit een Tigra A heb gehaald. Inmiddels bezig om dit opbergvak te modificeren. Helaas ben ik maar een keer in de twee weken bij m'n ouders, en kan ik thuis bij mezelf niet aan auto knutselen.

Ik heb gisteravond me HID Xenon 8000K kit gemonteerd en afgesteld. Ik ben normaal niet zo van het "kijk mij wat voor lichten je nu in je gezicht schijnen" maar een vriend van me heeft me volledig overgehaald hoeveel meer lichtopbrengst het heeft.

Tijdens

IMAG0185.jpg

Gemonteerd

IMAG0187.jpg

Afgesteld

IMAG0189.jpg

Er zijn setjes die wel goed licht beeld hebben zoals pilot.. 8000k vind ik zoiezo sjonnie. Doe mijn maar 4300k of 5000k vele maler orgineler look.

Maarja ieder ze smaak

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

@Aapje wrote:Weer zo'n figuur waar ik vreselijk irriteer aan op de weg... Zelf ingebouwde xenon.

Hoezo dat? Als ze goed afgesteld zijn wat ze nu ook zijn heb je nergens last van. De meeste sjonnies die zelf ingebouwde xenon erin zetten stellen hun lampen niet goed waardoor je iedereen verblind....

@kiyamizio wrote:Er zijn setjes die wel goed licht beeld hebben zoals pilot.. 8000k vind ik zoiezo sjonnie. Doe mijn maar 4300k of 5000k vele maler orgineler look.

Maarja ieder ze smaak

Dit is ook een pilot setje. Ik ben het helemaal eens met ieder zijn smaak. 8000k is trouwens wit/blauw licht wat in de meeste nieuwe BMW en Audi modellen zit. Wat ik dan weer sjonnie vind is van die mensen die de led strips van Audi weer moeten namaken. Ik vind zelf blauw/wit licht rustig aan de ogen en als ze goed afgesteld zijn heeft niemand er last van.

@Twouters wrote:@Aapje wrote:Weer zo'n figuur waar ik vreselijk irriteer aan op de weg... Zelf ingebouwde xenon.

Hoezo dat? Als ze goed afgesteld zijn wat ze nu ook zijn heb je nergens last van. De meeste sjonnies die zelf ingebouwde xenon erin zetten stellen hun lampen niet goed waardoor je iedereen verblind....

of hebben lamp units die er niet geschikt voor zijn ;)

@bukzzzie wrote:@Twouters wrote:@Aapje wrote:Weer zo'n figuur waar ik vreselijk irriteer aan op de weg... Zelf ingebouwde xenon.

of hebben lamp units die er niet geschikt voor zijn ;)

En afstellen op vuilnisbakken... Terwijl er speciale afstelkasten voor zijn gemaakt om 't precies te doen :)

stap7.jpg

Op het afstelapparaat zie je het strooilicht beter.

En blauw.licht is niet rustgevender zeker niet voor andere weggebruiker.

Het meeste rustgevende is puur wit licht (zonlicht) en dat is 5000k. Daar zie je ook het meeste mee op de weg.

Laat ze toch nog maar ff afstellen bij een garage om irritaties te voorkomen van andere mensen.

Het zou natuurlijk kunnen dan ze op jouw vuilinsbak methode ook goed staan. Toch ff voor de zekerheid laten controleren.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Terug
Naar boven