• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

@PeterNoFear wrote:Ben benieuwd hoelang dat op je hitteschild goed gaat, wel netjes trouwens :thumb

danku, is hittebestendig tot 300 graden zullen zien hoelang het goed blijft :D

@robert_corsa wrote:Kijken voor een mitsu colt dan.

niet omdat opel en vag niet matschen, maar bespaar je de actie om een vag te kopen. Rijden goed, maar die hebben net zoals opel gewoon af en toe hun probleempjes.

geen auto is heilig hoor. Blijft geluk hebben

Ben zelf ook geen groot VAG fan, hebben (naar mijn ervaring) vaak onverklaarbare problemen, met name op elektrisch gebied :P.

@PeterNoFear wrote:Okee, ik snap je punt Rick, maar wat Robert zegt klopt zeker!

Ik vind overigens de oudjes nog wel leuk, maar de modellen na +/- 2000 heb ik niet zoveel mee.

@wim-v6 wrote:Op een of andere manier heb ik niks met die japanse rammelzooi, gaat altijd kapot bij mij.

Als je er aan moet dleutelen breekt de helft van de klerezooi af.

Blijf wel bij mijn Opeltjes.

Veel plzier toegewenst met je nieuwe auto Alvast

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Heb je ook wel een punt hoor Wim ik ben er nog niet zeker van wat ik precies wil. De portomonnee bepaalt zoals gewoonlijk weer een hoop en dan ga je binnen die grenzen een leuke oplossing zoeken. Jij moet ook zeker bij je Opeltjes blijven, ik denk zelf dat ik ook wel weer terug zal keren over een aantal jaar. Of het nu Aziatisch of Europees gaat worden weet ik nog niet maar ik doe rustig aan en wacht de auto af waar ik een goed gevoel heb (na het controleren van een aantal technische aspecten natuurlijk :P).

Vanmorgen om 5:00 uur geen beweging in de Corsa van mijn echtgenote te krijgen, accu leeg dus. Even naar buiten geduwd en de bedrijfsauto maar gepakt als startauto met de startkabels.

Vanavond maar even een ander accuutje inzetten. Paar weken geleden na een vriesnachtje wilde hij ook niet meteen wakker worden.

Ze heeft er vandaag geen vertrouwen in dus gaat ze vandaag maar even op de fiets....

Laatste benodigde onderdelen eindelijk gevonden tbv de installatie v/d elektrische spiegels.

Spiegels zitten er alweer een tijdje op, en had de schakelaar al liggen. Nu het relais, stukje kabelboom en kapje met uitsparing weten te scoren, moet nog wel binnen komen bij me.

Verwacht van het weekend alles werkend te maken :angel !

@Kadett1.2 wrote:Vanmorgen om 5:00 uur geen beweging in de Corsa van mijn echtgenote te krijgen, accu leeg dus. Even naar buiten geduwd en de bedrijfsauto maar gepakt als startauto met de startkabels.

Vanavond maar even een ander accuutje inzetten. Paar weken geleden na een vriesnachtje wilde hij ook niet meteen wakker worden.

Ze heeft er vandaag geen vertrouwen in dus gaat ze vandaag maar even op de fiets....

Ondertussen nieuwe accu erin en nu weer starten op eigen kracht.

Beetje omslachtig geplaatst die accu zo onder de paravan. En je kan het plaatje en die moer bijna niet erop terugkrijgen in dat smalle diepe bakje, kon er net bij en dan heb ik ook nog lange vingers. Niet echt over na gedacht.

@OpelRobin wrote:Gewassen en getankt :thumbup

Ik ook :)

En gefotografeerd ;)

110knc7.jpg

Eergister Stuurkogeltje Links vervangen, van de 1.5TD, Die had echt knap speling, auto was intabiel, en trok naar rechts bij accelereren en naar links bij decelereren.

Rijdt nu weer heerlijk Rechtuit..

Willem

@tamiya wrote:Turill, foto's gemaakt voor de verkoop?

Haha, ja.. doet wel een beetje pijn eigenlijk :P

Even in de parkeergarage van Ikea Duiven gedaan, was koud en nat buiten :P

Vandaag nog niet zoveel, gister helaas koppakking de geest gegeven :(, ben toch wel blij dat de uitlaat achter de auto zit :D.

Bijvullen met water en dan gaat het nog een goeie 3 kwartier goed, maar natuurlijk niet zoals het hoort.

Bij de meest rechtse cilinder gaat er iets mis, bougie is continu nat maar gewoon geen zin meer om er naar te kijken.

Auto heeft zowiezo een beurtje nodig, maar die gaat hij bij mij niet meer krijgen simpelweg i.v.m. tijd gebrek en ik toch al opzoek was naar iets groters.

Helemaal klaar met de auto, mocht er dus iemand interesse hebben in een B, GSI die er kwa uiterlijk nog redelijk netjes uitziet hoor ik het graag.

Bij voorbaat excuses indien dit in het verkoop gedeelte had moeten staan. Foto's volgen snel, maar zijn her en der ook op het forum te vinden.

Tijdje geleden dat ik wat heb gedaan, vorige week uitlaat van voor tot achter binnen gehad. (4-2-1 Spruitstuk)

Tijdje terug Vauhallgrill gekregen van me maten voor me verjaardag :wors

Nog geen tijd gehad om het spruitstuk erop te zetten maar heb er met deze kou ook geen zin in haha.

IMG-20131206-WA0007_zpsc408a4ae.jpg

PhotoGrid_1385913384555_zps977f97cc.jpg

IMG-20131201-WA0014_zps0174799d.jpg

Terug
Naar boven