• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Gister me 4-2-1 Spruitstuk gemonteerd. zeer tevreden met het resultaat. gaat als de brandweer nu :jerry

Binnenkort maar een een bedrijf zoeken dat ken chippen.

Iemand nog tips en/of goede ervaringen voor wat een goed bedrijf is?

Zojuist een wielkastroller besteld. king: kan m'n Atje eindelijk nog verder zakken aan de achterkant, weg met die stelring! Voorzijde denk ik ooit nog eens het voorspanningsveertje weghalen, hij kan vast nog wel wat lager! :jerry

Krijg het vandaag niet meer af maar ben bezig een "cleane" kofferklepgreep te maken. Van een facelift model. De mijne (b1) was het embleempje af aant bladeren dus nu aant knutselen met die van een b2. Gaatjes dichtgemaakt en nu nog een paar laagjes plasti-dippen

20140114_170145_zpsrve8jabs.jpg

20140114_225306_zpsgbt8xmrh.jpg

20140114_233919_zpsnmtyi3yk.jpg

@jordy991 wrote:Gister me 4-2-1 Spruitstuk gemonteerd. zeer tevreden met het resultaat. gaat als de brandweer nu :jerry

Binnenkort maar een een bedrijf zoeken dat ken chippen.

Iemand nog tips en/of goede ervaringen voor wat een goed bedrijf is?

Unlimited Tuning, zit hier ook op het forum, kun je even een berichtje sturen ;)

@Carpento wrote:@.B4R7. wrote:Krijg het vandaag niet meer af maar ben bezig een "cleane" kofferklepgreep te maken. Van een facelift model. De mijne (b1) was het embleempje af aant bladeren dus nu aant knutselen met die van een b2. Gaatjes dichtgemaakt en nu nog een paar laagjes plasti-dippen

Da's alvast een heel stuk origineler dan van die mensen die er dan 'om anders te zijn' een Vauxhall-logo opschroeven. Beter dit :)

Iedereen mag natuurlijk doen wat hij of zij zelf mooi vind. Dit is in ieder geval het eindresultaat:

20140115_010504_zpsj1ajyj0a.jpg

Strax nog even erop zetten. Als van de mijne het logo niet afgebladerd was had ik hem niet vervangen, maar nu na mijn bumpers en spatbordrandjes ook dit deel weer lekker zwart.

Ik heb ook nog wat originele logotjes zodat als ik hem moe word ik altijd de oude terug kan zetten met n net logo.

Heb ook nog n logo van n b2 die ik eventueel wot kan spuiten en er weer op kan plakken maar voorlopig in ieder geval zonder logo

@sjoerdie wrote:de gaatjes zijn nog zichtbaar...

waarom niet even dichtsmelten?

zo gedaan met een soldeerbout

Klopt de gaatjes zijn nog n klein beetje zichtbaar maar vind het voorlopig goed zo. Heb hem ook nog een beetje vlakker geschuurd als dat hij normaal is zodat ik eventueel een vectra b logo erop kan die een stuk groter is.

middenconsole lampjes vervangen. ook 2 extra ledjes bij geplaatst zodat de onderkant beter verlicht wordt :)

asbak lampje vervangen door een veler led (niet zichtbaar op foto, zal snel een beter foto plaatsen) bij beide voetenruimte blauwe neon buisjes geplaatst.

Foto650-P6FHBMML.jpg

Ik was mezelf behoorlijk aan het vervelen en vond toen een geel spuitbusje.

Dit is er van gekomen:

IMG-20140116-WA0019_zps9ace3767.jpg

:hmmz

20140116_190425_zps6589c858.jpg

:agent

IMG-20140116-WA0025_zpsbff1c945.jpg

:afro

IMG-20140116-WA0027_zps809daffb.jpg

Ben er uiteindelijk best tevreden over :D

:thumb

Ziet er keurig uit heb jij ook een 1.8 16V...welk bw.jaar...........ik wil me code uit de radio CDR 2005 hebben volgens kenners kan alleen de dealer dat tegen betaling via een computer klopt dat...

Heb vandaag hard en zacht er uit gehaald wat nu eerst op de toerental stond ingeprogrammeerd ik wil gewon zelf me volume kunnen regelen en dat eigenlijk niet zo moeilijk om dat er uit te halen hij stond op 5 en ik heb nu op 0 wel de toets 9 Tuner en de pijltjes die er boven zitten gebruikt heb helaas alleen de Engelse handleiding van deze CDR 2005 radio cd.

Weet jij of je de code zelf kan verwijderen en dus gewoon zonder code de radio kan instellen voor mij hoeft dat niet een code als je een keer je accu los hebt moet je de code weer programmeren.

Nee hoef die code niet steeds in te voeren dat gaat aut als ik hem aan zet.

Ik heb die Speed Dependent volume control op blz 44 in het engels op 0 gezet dat is toch juist als je zelf hard en zacht wilt regelen maw hij staat nu uit nu moet je zelf volume regelen..??

Code zelf uitschakelen wil ik liever niet zelf doen als het verkeerd gaat een paar keer dan moet je 24 uur wachten kijk wel of er iemand in de buurt handig is met zulk soort dingen

Niet echt weer om wat aan me Corsa te doen tenzij je binnen kan staan gisteren wel lekker helemaal in de Sonax Profi wax gezet staat nu te parelen in de miezel en wachten op beter weer

@Thaitanium27 wrote:Vandaag knutsel dagje gehouden en de nieuwe Grill geplaatst (met dank aan Tamiya)

De oude snoet:

2ywiefd.jpg

en de Nieuwe snoet( na enig zaag- en Dremel werk):

v6ohs9.jpg

2mzgtpi.jpg

Gelieve niet op de kleur van de bumper te letten, als het weer even meezit deze week worden ze weer netjes matzwart gespoten en vooral de aansluitvorm van de bumper en grill bijwerken. De pre facelift bumper heeft andere vorm....

Een tijdje geleden plaatste ik een nieuw interieur filter en ik wou jullie de foto's van de 15 jaar oude vervuilde filter niet onthouden (vergeten te plaatsen toen), kijk en huiver...want gezond kan zo iets niet meer wezen, foei zeg en dat ademen we dan lekker in!!!

24ox35y.jpg

ri6vx0.jpg

Grappig, ik heb toevallig vandaag een photoshop gemaakt hoe de mijne eruit zou zien als ik het logo uit de grille zou kunnen krijgen en de spijl door kan trekken door het midden.

embleemloosgrille_zpsf3b1d663.jpg

Ben er nog niet helemaal over uit en weet ook niet hoe ik dit het beste aan kan pakken. Het liefst zonder de bumper te hoeven demonteren.

@Thaitanium27 wrote:Zal heel wat kunst en vliegwerk vragen om dit te realiseren. Je zit immers met dat groot rond embleem (en dat is dus vastgegoten aan de bumper en die zij stukken.). Indien je dat rond stuk verwijderd zit je met een aardig "gat" en dit zou je dan moeten opvullen....

Hier liggen nog wat stukken van de grill die U heeft, kan je eventueel gebruiken om je middenlat te verlengen....

Is inderdaad een goed idee om een stuk van eenzelfde bumper te gebruiken. Maar als ik dat doe dan zaag ik er gewoon een stuk uit eentje hier vlakbij op de sloop. stikt daar van de corsa b'tjes. Denk als ik het netjes zaag en de kiertjes zo klein mogelijk houdt dat het nog wel enigszinds te doen is. Binnenkort maar eens kijken.

Gewassen en daarna in de 3M wax gezet voor zwart is dit de beste wax art no 80345 slaat niet wit uit op kunsstof geweldige wax kost per liter +/- € 27.50 bij de betere automaterialen zaak.

2w57voh.jpg

1hqfr9.jpg

iw4103.jpg

mtkqox.jpg

2csdw5h.jpg

Ziet er nog aardig uit toch voor zijn bw.jaar...09/2002 voorjaar Remus enkelpijp er onder en 16" lm met 195/45/16 Falken ZE 914

28wlc3s.jpg

Terug
Naar boven