• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

@robert_corsa, thanx!

Ik heb zoiets van, het geld groeit niet aan de boom. Ik zal moeten sparen om mijn bumper te laten spuiten. Tot die tijd rij ik er lekker zo mee door haha! Hij gaat er niet harder of zachter door gelukkig :p

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Na 560KM maar weer is ff getankt, 't rode lampje begon me te irriteren :jerry

oh, en ben (toekomst) plannen aan het maken om Centrale vergrendeling en een alarm in te bouwen, m'n auto heeft totaal niks voorbereid dus gaat een leuk klusje worden :???:

Maar eerst de APK puntjes aanpakken en als dat allemaal goed verlopen is 't forum hier uitpluizen naar handleidingen/tips voor het inbouwen van de 'zooi'

vandaag naar Dronten geweest (M&M Meeting)

owja Dagteller staat op 650 en is nog lang niet leeg, Hoef nog geen Gasolie te laaien dus.

Willem

vanmiddag het interieur deels verwijdert voor laswerkzaamheden en grote schoonmaak.

Had hier op het forum gelezen dan je de deurscheuren van binnenuit moest lassen? hoe dan, er zit nog 2 lagen ijzer voor???

fotootje:

Foto650-LTS4WLL4.jpg

toch opmerkelijk dat een achterbank en 2 dunne panelen zoveel isoleren, en dat het een beste gewicht koste is. Corsatje is nu nog vlotter weg bij de stoplicht :jerry

En de achterkant staat hierdoor ook weer op de originele hoogte ipv -30mm :jerry

gisteren een CV setje van spy opgehaald, vandaag er mee bezig geweest, nog niet klaar maar wat een (...) klus. vooral als je er op het laatste moment achterkomt dat het dashboard en stekker van de voordeuren al voorzien zijn van CV (en waarschijnlijk ook elekt.ramen/spiegels, alleen de deurkabel heeft deze stekkers niet.)

nu nog een goeie plek zoeken voor de motors en van de linkerkant de kabels verlengen en dan hopelijk morgen de CV werkend king:

ander remsysteem aan de vooras gemonteerd ivm met een remklauw die bleef hangen. rij nu met een calibra turbo remsysteem rond :D

alleen nu maar eens ff kijken voor een iets grotere hoofdremcilinder. heb het gevoel dat hij minder hard remt dan met het systeem van de astra gsi wat erop zat. :hmmz :hmmz :hmmz

weet ik niet....moet het pedaal ook verder intrappen en het gevoel is minder hard dan hiervoor. ik heb het gevoel dat de oude remmen harder "happen" maar goed dat waren ook ferodo sportblokken en gegroefde en geboorde remschijven en nu gewoon vlak.

anders vrijdag nog maar eens goed ontluchten met wat meer druk :D

maar we gaan die remklauw die bleef hangen ff reviseren en als die weer goed is misschien de boel weer terug bouwen haha

houd je van de straat :vertag :vertag

Nadat de lasser 2 avonden heeft staan slijpen, lassen, kitten en verven heeft m'n Corsa weer een jaartje APK :wors

nu nog de Centrale Deur Vergrendeling :swear

probleempje met brandstoflekkage opgelost bij mijn corsa A TR en frame in de kofferbak gemaakt voor de audio .

morgen de auto even testen naar leeuwarden , kijken of we het parkeerterrein van het ziekenhuis op kunnen komen :-P

Even een foto bij een post van een week terug. Aantal dagen terug, LED verlichting onder mijn deur gemaakt. Dit is het resultaat in het donker!
n4co2.jpg

@DennisOpel wrote:Even een foto bij een post van een week terug. Aantal dagen terug, LED verlichting onder mijn deur gemaakt. Dit is het resultaat in het donker!
n4co2.jpg

Heey dennis, had je n u2u gestuurd om uitleg te vragen hoe je de ledjes aangesloten had. Zou je miin berichtje kunnen beantwoorden? :D Ziet er wel erg dik uit trouwens :thumbup

Vandaag mn gaskabel weer op spanning gezet. En wat logotjes op mn afdekplaat gezet. (Toch nog over van de kofferklep:p)

IMG_20140421_195401_zpsiuudkjb9.jpg

Gisteren maar eens de zomerslofjes eronder gelegt, beetje aan de late kant. En vandaag kijken voor een kitje :)

Zo, vandaag ff de achterwiellagers vervangen, zat wat speling op en vaster zetten had geen effect :(

Dus de remtrommel verwijderd voor dit klusje.

Maar ik zag nog een stel schroefdraad bij de trommel remschoenen en nu vroeg ik me af hoe je die moet afstellen ?

Dat is de draadend zeg maar met een stelmoer met blokkering.

Kan iemand dit aub toelichten want die kan alleen afstellen als de trommel is verwijderd ???

Thx

@juruca wrote:Zo, vandaag ff de achterwiellagers vervangen, zat wat speling op en vaster zetten had geen effect :(

Dus de remtrommel verwijderd voor dit klusje.

Maar ik zag nog een stel schroefdraad bij de trommel remschoenen en nu vroeg ik me af hoe je die moet afstellen ?

Dat is de draadend zeg maar met een stelmoer met blokkering.

Kan iemand dit aub toelichten want die kan alleen afstellen als de trommel is verwijderd ???

Thx

als de trommel erop zit is die ook af te stellen door een gat in de trommel en een schroevendraaier.

Terug
Naar boven