• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Accu inmiddels goed doorgeladen; 13,25V.

Gaat natuurlijk nog zakken, maar zal de startcapaciteit verhoogd hebben. En niet slecht om eens te doen na een tijdje lekstroom geleden te hebben.

De foto's waar het paneeltje op te zien is;

DSC_0018_zps762aeb22.jpg

DSC_0019_zpsc54e485a.jpg

Is nog niet de definitieve plaats van het paneeltje, zit nu om de zonneklep, maar kan beter vlak tegen de voorruit voor optimale prestaties.

Toch de meegeleverde dubbelzijdige zuignappen maar voor gebruiken denk ik.

Nah dat komt tzt wel gewoon kwestie van draadjes onderbreken en de juiste erin solderen... eerst de x12xe pesten, fuel signal moet ik eerst effe fixen. Plus hij denkt nog dat ie 120km/h rijdt terwijl hij maar 60 rijd... :P Dat eerst effe fixen. En daarna koekeloeren hoe ik de flits informatie erop ga krijgen... Display kan ik al aansturen :) M'n doel was zonder te hakken in het dashboard deze erin te bouwen. Wil altijd terug kunnen naar origineel.

Je kent het wel..je laat wat vallen in de auto, en ja hoor weerrr tussen de stoel en het 'tunneltje', ergens diep in het stoelframe..

Verleden tijd!:

DSC_0023_zpsd63b8215.jpg

DSC_0021_zps3366ba35.jpg

Vandaag de Corsa een grote beurt gegeven. Voorste remblokken, olie+filter, versnellingsbakolie, koelvloeistof, interieurfilters en bougies vervangen en 4 nieuwe banden er op (Dunlop Sport BluResponse, geweldige banden :wors ). Daarna de voorruit, de voorste zijruiten en de achterruit grondig gereinigd en behandeld met Rain Clear. Nu kannie er weer ff tegenaan :D

Haha zou me niet stuk kijken op PK's.. hoeveel ik er al niet weg rij in het bochtenwerk en op de rotondes ;) , daar zijn de PK's niet de bepalende factor.

Maar joh, is ook meer voor de gein hoor, niet dat ik zo hard rij ofzo :vertag .

Ah oke.. zit nog steeds met een rode Corsa in m'n hoofd bij je naam :thumb , nice ride!

Enkel jammer van het 2'tje op het kenteken :( ..

Bedankt!

Het 2'tje word nog wel wat aan gedaan maar er moet nog veel meer gebeuren.

De rode corsa is er nog wel maar compleet gestript ;)

De corsa een grote beurt geven. Het volgende vervangen:

Distributieriem Gates

Waterpomp Aquaplus/Gates

Bougies BKR5EK

Olie Shell Helix 10w40

Kvs - Rood :P

Thermostaat Gates

V snaar Gates

En alle filters van Bosch. Oliefilter, luchtfilter, benzine filter, pollen filter

Egr blindpakking tussen gedaan

Ik had eigenlijk helemaal geen sleutel ervaring. Wel veel in de ICT en elektra. Wat basiskennis van auto's had ik wel.

Via internet een hoop how to's bekeken en veel ingelezen. Tussendoor een hoop gevloek gehad. Ik had een distributieset van Contitech incl waterpomp. Wat bleek; bij deze waterpomp zat de poelie 2mm dichter bij op het blok. Daardoor ging de riem scheef op de poelies lopen. Meerdere malen alles gedemonteerd, bekeken en weer gemonteerd. Ik kon er eerst niet uitkomen.

Daarna alles gaan meten met de oude onderdelen en toen kwam ik er dus uit dat er 2mm verschil in zat. Hierna een nieuwe set van Gates besteld en daarna was het in 1x opgelost!

Toen wou ik de nieuwe vsnaar monteren, alleen zat de dynamo compleet vast. Ik had voorzichtig wat tikjes op de dynamo gegeven om hem los te krijgen en te kunnen stellen, maar dat had helaas de dynamo gesloopt. De poelie zat compleet vast. Waarschijnlijk de koolborstels kapot geslagen denk ik... Dus vandaag een nieuwe dynamo gekocht en deze ook vervangen.

De Corsa rijdt weer heerlijk!

Al met al vond ik het sleutelen super leuk om te doen! Zeker niet de laatste keer dat ik dat doe!

Terug
Naar boven