• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

Ik ga aankomend mijn zomer banden terug monteren. Maar eerst even mijn piepend geluid rechtsachter gaan oplossen. :fy1

@Dolby wrote:Ik ga aankomend mijn zomer banden terug monteren. Maar eerst even mijn piepend geluid rechtsachter gaan oplossen. :fy1

Heb ook eens piepgeluid bij de blokken achter gehad: hadden ze in de garage de veertjes verkeerd om gemonteerd, met de bolle kant naar de schijf waardoor het metaal van het veertje de schijf na een paar duizend km begon te raken....

Zomervelgen er weer onder gezet, standaard lichtmetalen velgen maar 100x beter dan die lelijke zwarte stalen wielen :vertag

@Nova, zou wel leuk zijn inderdaad. Ik zie dat de meeste van jullie omstreken eindhoven/brabant woonachtig zijn.

Wanneer ik een keer zou kunnen wil ik best eens langskomen. :thumb

@nova.... wrote:Een keer een zafira meeting houden?? :thumb

@midnight black. bedankt voor je informatie was het maar bij mij ook het geval. Maar helaas bij mij zitten de veertjes goed gemonteerd.

@midnight black wrote:@Dolby wrote:Ik ga aankomend mijn zomer banden terug monteren. Maar eerst even mijn piepend geluid rechtsachter gaan oplossen. :fy1

Heb ook eens piepgeluid bij de blokken achter gehad: hadden ze in de garage de veertjes verkeerd om gemonteerd, met de bolle kant naar de schijf waardoor het metaal van het veertje de schijf na een paar duizend km begon te raken....

Stabilisator stangetjes vervangen, en stabilisatorstang rubbers ingespoten met siliconenspray.

Nu eindelijk weer rijden zonder klapperende en krakende voor ophanging. king: :D

Heb voor mijn Zafira een nieuw (rechtsvoor) wielnaaf met ABS sensor besteld 5 dagen geleden en het het pakketje net binnen gekregen dus morgen monteren. :thumb

Hopelijk ben ik dan verlost van het af en toe branden van de Tractioncontrol en ABS lampje.

@midnight black, Goed om te horen dat jouw Zafira weer zonder problemen door de keuring is gekomen ;)

Ik ben mijn Zafira ook klaar aan het maken. Ben nu met de laatste klein probleempje bezig namelijk een nieuwe wielnaaf met ABS sensor plaatsen.

Omdat steeds vaker mijn tractioncontrol lampje samen met het ABS lampje blijft branden en niet meer uit gaat. Hebben gister avond meteen

de nieuwe even snel getest. En gelukkig met de nieuwe gaan alle controle lampjes netjes uit en heb ik geen foutmeldingen meer. :thumb

@midnight black wrote:APK goedgekeurd zonder enige opmerking! Wel 2 nieuwe pedaalrubbertjes, gewoon omdat het kan.

@Dolby wrote:@Nova, zou wel leuk zijn inderdaad. Ik zie dat de meeste van jullie omstreken eindhoven/brabant woonachtig zijn.

Wanneer ik een keer zou kunnen wil ik best eens langskomen. :thumb

@nova.... wrote:Een keer een zafira meeting houden?? :thumb

Jos dat lijkt ons leuk.. maar wie heeft er nog meer intresse.. want met zen tweeen zijn we zo klaar ;)

Vandaag m'n 16" velgen vervangen voor mooie GTS velgen van 17" .

Ziet er super uit.Mooie velgen met een enkele kleine beschadiging.Verder geen krassen oid.

M'n Zafira krijgt gelijk een heel andere uiterlijk.

oud

nieuw

groetjes Marcel

Afgelopen weekend gedaan. Lijkt stuk beter als de wieldopjes.

Voor:

image_zpsaaac6mct.jpg

Na:

image_zpsvslbff4w.jpg

Terug
Naar boven