• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb je vandaag voor je Meriva gedaan?

Voor deze week staat op de planning, nieuw antennevoet rubbertje (oude is doorgerot):

Besteld via ebay vanuit UK.

ant.jpg

Lijstje met voorgaande mods:

- Xenon 4000K, perfect lichtbeeld en kan nu veilig rijden op de hier en daar pikdonkere nederlandse snelwegen onder het mom van verkeerde bezuinigingen. (beetje nachtblind)

- Led interieurverlichting, LED dashboardkastverlichting, LED kofferbakverlichting

- LED stadlichten

- Zendai V41 radio i.p.v CDR2005

- Armsteun

- Dashcam met constante voeding via plafondverlichting

Wat nog op het to do lijstje staat:

- Blinderen ramen, the budget way. Liefst geen folie, maar iets als privacy shades maar dan zelfgemaakt, even zien of het wat wordt.

- Heel misschien parkeersensoren, hoewel heb ze eigenlijk niet nodig..

- Uitstapverlichting, moet even kijken hoe ik dit netjes kan maken, want wil niet in het metaal onder de deur boren, en in het deurplastic is ook maar zo zo..

- Luchtfilterhuis restrictiebuisjes weghalen, doe ik samen met luchtfiler vervangen een keertje, teveel werk om zo even los te halen, ging bij m'n vec b toch een stuk makkelijker met alleen de bovenste kap los met een paar schroefjes.

@SimpleFace wrote:Voor deze week staat op de planning, nieuw antennevoet rubbertje (oude is doorgerot):

Besteld via ebay vanuit UK.

ant.jpg

Lijstje met voorgaande mods:

- Xenon 4000K, perfect lichtbeeld en kan nu veilig rijden op de hier en daar pikdonkere nederlandse snelwegen onder het mom van verkeerde bezuinigingen. (beetje nachtblind)

- Led interieurverlichting, LED dashboardkastverlichting, LED kofferbakverlichting

- LED stadlichten

- Zendai V41 radio i.p.v CDR2005

- Armsteun

- Dashcam met constante voeding via plafondverlichting

Wat nog op het to do lijstje staat:

- Blinderen ramen, the budget way. Liefst geen folie, maar iets als privacy shades maar dan zelfgemaakt, even zien of het wat wordt.

- Heel misschien parkeersensoren, hoewel heb ze eigenlijk niet nodig..

- Uitstapverlichting, moet even kijken hoe ik dit netjes kan maken, want wil niet in het metaal onder de deur boren, en in het deurplastic is ook maar zo zo..

- Luchtfilterhuis restrictiebuisjes weghalen, doe ik samen met luchtfiler vervangen een keertje, teveel werk om zo even los te halen, ging bij m'n vec b toch een stuk makkelijker met alleen de bovenste kap los met een paar schroefjes.

Heb je misschien foto's van je interieurverlichting?

@andy8908 wrote:

Heb je misschien foto's van je interieurverlichting?

Kleur is helder wit, de 2e foto lijkt blauwig, maar dit komt door verkeerde witbalans van de telefoon. Ze zijn allemaal helder wit. Wel erg kil, had wel een tintje geler gemogen eventueel, maar ze verlichten veel beter dan de ouderwetse lampjes, en daar ging het om.

Groene kleurtje wat je ziet dicht bij de ledjes is van de lader voor de dashcam, die zit in de plafonniere.

Hier nog een paar foto's van gevonden die ik ooit had gemaakt waarbij de ledjes ook goed te zien zijn:

Yup werkt nu, staat goed die velgen, de Meriva B is een grote vooruitgang kwa design dat is duidelijk te zien :D

Ik heb zelf ook de stadslichten veranderd naar LED met zelfde kleur als van de Xenon, ziet er net wat strakker uit.

Is zeker een vooruitgang haha. Vandaag ledjes voor kenteken en portierverlichting besteld. Helaas niet het hele interieur ivm panoramadak en geen idee heb hoe de kapjes los moeten lol. Als iemand me daar tips over kan geven hoor ik het graag. :D

Hahaha, das dan wel een minpunt. Bij mij staat het in het boekje en kan je de lampkap er zo uit wippen. Kan niet erg moeilijk zijn? Meestal komt het neer op het loswippen van een kapje.

Eventueel fototje van ?

@SimpleFace wrote:Hahaha, das dan wel een minpunt. Bij mij staat het in het boekje en kan je de lampkap er zo uit wippen. Kan niet erg moeilijk zijn? Meestal komt het neer op het loswippen van een kapje.

Eventueel fototje van ?

image3.jpg

image4.jpg

kofferbak

image5.jpg

@stefanDTI wrote:@andy 8908..

Hoe kom je aan die velgen ?

Ik ben al heel lang opzoek naar dit type ..maar door de steek 5x110 zeer zeldzaam ...

Bij de dealer besteld, erg duur maar dan heb je ook wat ;)

Taadaa...

Deze week gevonden op ebay.de

En vandaag opgehaald in Duitsland.

79bdae99966bab6ad052a377465ba8ca.jpg

d110ceb0ee6d64dabfbcf606bed696aa.jpg

En dat met goede banden en onbeschadigde velgen !!

Me happy :kewlpics

Vandaag heb ik de inlaatrestrictiebuisjes met een dremel eruit gesloopt. Gaat bij een Meriva A luchtfilterhuis niet zonder grof geschut omdat ze vastgesmolten zitten met heatstacks. Kan nog niet echt melden of er nou wezenlijk iets anders is, het geroffel was er altijd al en ook onderin de toeren was er altijd veel kracht. (ben 16 klepper gewend dus dat is met de 8v wel lekker onderin de toeren)

Echter al doende kwam ik uit op een brandende vraag:

Hier een Z16SE in een Astra:

motor-z16se-5571536839739410147.jpg

Hier een Z16SE in een Meriva:

2yotw5v.jpg

Bij de Meriva loopt er een buisje net voor het gasklephuis naar een plastic doosje wat op het kleppendeksel zit. Vervolgens zit daar geen gaatje, aan- of afvoer aan? Wat is het nut van dat geval, en waarom zit dat bij de Astra er niet op?

Vorige week de auto laten chippen en verlaagd met Eibach veren. Rijdt nu een stuk strakker maar de drempels zijn nu wel erg hinderlijk, erg oncomfortabel zelfs helaas.

Voor:

Na:

Was het ook van plan te verlagen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. Steeds vaker plaatsen ze die ondingen. Zet er dan flitscamera's neer. Op een stukje van 1km moet ik 10 drempels passeren onderweg naar huis, ook van die forse drempels die je met 15-20 kan nemen hooguit. Alleen met de Xsara van pa kan ik er met 40 overheen. Maar met duitsers kan je het vergeten, dan wordt je gewoon gelanceerd.

Heb er ook vanaf gezien...

Op het duitse Meriva forum waren er geen goede ervaringen met verlagen.

Vandaag heb ik een ander stuur in onze Meriva gezet met "witte" stiksels op het leer.

Heb je foto van je stuur? Ik wou er een OPC stuur inzetten maar volgens de dealer is dat onmogelijk ivm de functies er op

@andy8908 wrote:Heb je foto van je stuur? Ik wou er een OPC stuur inzetten maar volgens de dealer is dat onmogelijk ivm de functies er op

Het is een stuur van modeljaar 2014.

Vanaf dan heeft de Meriva een leer stuur met witte stickels.

25f1870928186aedf32bb551645afe4d.jpg

2d3c40c2f85eef6320b935570e56c622.jpg

Terug
Naar boven