• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?

Na lang nadenken heb ik besloten om dat koolstoffilter, wat linksvoor, achter de voorbumper huist, verwijderd.

Al diverse keren gelezen hier dat het koolstoffilter eigenlijk geen functie heeft en daarom de auto goed zonder kan.

Nou, ik ben blij dat ik het heb gedaan want ALLE slangen daar waren zo poreus dat ik ze zo kon afhalen van het koolfilter.

de auto heeft ongetwijfeld die vieze lucht (zand en stof) meegezogen :cry

Ik was hier in het verleden al eens mee bezig geweest maar nu korte metten er mee gemaakt.

Weg dat ding en dus geen problemen meer.

Zo, dat ruimt op.

Rik :angel

van de winter verknipte astra motorkabelboom vervangen voor een originele kadett Kabelboom, ander dashboard , autokabelboom vervangen voor werkende mistlampen, wat kappen vervangen, deurpanelen vervangen en nog een paar mankementen verholpen. Nu nog de uitlaat er weer onder, nieuwe olie erin en dan naar de apk :D

@KadAstra-EF wrote:Na lang nadenken heb ik besloten om dat koolstoffilter, wat linksvoor, achter de voorbumper huist, verwijderd.

Al diverse keren gelezen hier dat het koolstoffilter eigenlijk geen functie heeft en daarom de auto goed zonder kan.

Nou, ik ben blij dat ik het heb gedaan want ALLE slangen daar waren zo poreus dat ik ze zo kon afhalen van het koolfilter.

de auto heeft ongetwijfeld die vieze lucht (zand en stof) meegezogen :cry

Ik was hier in het verleden al eens mee bezig geweest maar nu korte metten er mee gemaakt.

Weg dat ding en dus geen problemen meer.

Zo, dat ruimt op.

Rik :angel

Beste Rik king:

Ik ben erg benieuwd wat je daar allemaal voor hebt moeten doen?

Is het gewoon een kwestie van weghalen of moet er wat afgedopt worden of dergelijke?

Groeten van Paul

Beste Paul king:

Je kan de koolstoffilter makkelijk weghalen.

Wel zul je de slangen die erop zitten/zaten deels weg moeten halen.

1 loopt vanaf de tank naar het koolstoffilter, deze heb ik onder de dorpel weggesneden en afgedopt.

1 loopt vanaf het koolstoffilter naar onder de radiateur. daar zit niks op verder. deze kan je ook zo aantrekken om te verwijderen. Deze slang is iets dikker dan de andere 2.

1 loopt vanaf het koolstoffilter naar het gasklephuis. deze slang weghalen en bij het gasklephuis afdoppen.

Volgens mij heb ik alles gezegd zo.

Rik :)

In de hall sensor. Eerst de sensor vervangen, toen het stuk bekabeling, en uiteindelijk (maar dat was niet de oorzaak) ook het plaatje wat op het nokkenas zit (c20xe m2.8) vast moeten zetten. Was een opeenstapeling van. Maar gevonden, en durf nu eindelijk te rijden met mijn nieuwe motor :D

@KadAstra-EF wrote:Beste Paul king:

Je kan de koolstoffilter makkelijk weghalen.

Wel zul je de slangen die erop zitten/zaten deels weg moeten halen.

1 loopt vanaf de tank naar het koolstoffilter, deze heb ik onder de dorpel weggesneden en afgedopt.

1 loopt vanaf het koolstoffilter naar onder de radiateur. daar zit niks op verder. deze kan je ook zo aantrekken om te verwijderen. Deze slang is iets dikker dan de andere 2.

1 loopt vanaf het koolstoffilter naar het gasklephuis. deze slang weghalen en bij het gasklephuis afdoppen.

Volgens mij heb ik alles gezegd zo.

Rik :)

Beste Rik

Thanks, Het is me mede door jouw handleiding gelukt, :thumb :thumb

Kadett C Caravan is weer ontwaakt uit winterslaap

Accu er weer in

Starten duurde even, hele leiding moest nog even met benzine gevuld worden

Olie gecheckt

Gecheckt op lekkages, viel mee. Nog even kachelslangetje aandraaien.

En de bandjes wat opgepompt.

Rustig rondje gereden door de polder.

Beetje ingeremd en remt nu weer zoals het hoort.

Toevallig ook een ander paar jaar oudere broertje (of zusje ?) gespot.

Een rode C1 Caravan.

Maar staat daar wel vaker, of soms een blauwe C1 City of een rode C1 coach 2drs.

Blijkbaar heeft hij/zij 3 Kadett C-tjes. En mag er om de beurt een Kadettje met het baasje mee.

Laat de zon nu maar komen.

:thumb :thumb

Vandaag bij de rdw geweest met mijn nieuwe rode bolide :wors

en het duitse kenteken omlaten zetten naar een NL-kenteken

dus NL is weer een E-Kadett rijker :thumb :thumb

Morgenvroeg de bpm-aangifte wegbrengen en dan wachten op mijn kentekencard.

Gelijk als die ontvangen is voor APK en dan GENIETEN!!! king: king: king: king:

En afgelopen week mijn kenteken ontvangen met een leuke combinatie,

Ook probleemloos met het Kadettje door de keuring op, Duitse Degelijkheid Haha :thumb :thumb

Tevens vandaag mijn stuur vervangen door een leren stuurwiel van een Kadett Gsi met de drie vlakjes rood king: king:

Was een fluitje van een cent met de speciaal ervoor aangeschafte stuurwieltrekker,

Dat zijn 15 euro goed besteed geld, :wors :wors wat een gemak in plaats van erop liggen meppen

Vandaag begonnen met het demonteren van m'n grijze kadett.

Trekhaak, interieur en wielen verwijderd.

de trekhaak gaat op m`n groene kadett komen, over de wielen twijfel ik nog.

Zo, maar weer 's effe gepoetst...

yWGdf8u.jpg

@Raluph wrote:Vrijdag avond met ons pap de de ontstekingstijdstip en contacthoek aangepast en de kleppen gesteld.

q07n.jpg

Dat kunnen ze tegenwoordig niet meer, kleppen stellen en contactpunten vervangen.

Er moet een testkast aangesloten worden, anders zit men met de handen in het haar. :vertag :jerry

Terug
Naar boven