• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?

Ik heb een nieuwe koppelingskabel laten monteren. Ik wilde van zijn 2 naar zijn 3 schakelen maar daar ging het pedaal ineens tot de grond. Kon hem zo de stoep opsturen. En heb hem met moeders de vrouw naar huis geduwd. Was gelukkig op paar duw minuutjes weg.

Nu rijdt ie weer heerlijk en is gelijk goed afgesteld. Scheelt weer tandenpoetsen.

Vandaag de schokbrekers aangepast zodat de E-Kadett weer veert aan de voorzijde, maar wel net zo laag is gebleven.

Hij had 80mm veren en dan staan de schokbrekers helemaal onderin; dus die doen dan niks meer.

Nu de schokbrekerhuls 2,5cm verder door het fusee geperst (ondertussen verwarmen met inductie-heater); daarna een lasje gelegd zodat hij op die plek blijft en daarna de veerpoten voorzien van 60mm veren.

Daardoor staat hij nu nog net zo laag, maar wat een verschil zeg !!

Hij veert weer .. nu alleen nog even uitlijnen deze week :thumb

Ik ben er blij mee !!

Van de week de Kadett weggebracht om de remolie te laten verversen.Was dus echt nodig!!!! Straks de motorolie verversen en de filters en dan ben ik klaar voor de Oldtimerdag in Alphen aan den Rijn en de Kadett meeting ,allebei in september.

ik zelf niet maar een maatje van me met zij Kadett

foto's zeggen maar dan tekst

en komt nog wel een staal stripje onder de lamp

IMAG06921_zps5a1f9e39.jpg

IMAG06931_zps36ebcf58.jpg

IMG-20140809-WA00091_zps86c70ead.jpg

astra f lampen in de kadett

michel

Wiellager vervangen, veerpootlager vervangen, morgen het andere veerpoot lager en 2 wielremcilinders.

Dan is ze technisch weer 100%

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Vandaag me power flex rubbers vervangen van me kadett gsi , voor originele nieuwe rubbers :wors . Powerflex rubbers gaan de verkoop in, dus mocht je interesse hebben let me know

Gisteren mijn ats-jes in de was gezet. Nogal een opgave aangezien ik echt niet van poetsen hou. Het elke week schoonmaken van de velgen is al een ramp, maar waxen.....bleeeeh :angel

Originele koplampen, knipperlichten, achterlichten en mistlicht er weer in gezet ter vervanging van de smoke verlichting. De voor en na foto's:

Vandaag de Kadett verwend met een klein ritje en daarna verse olie en een verse oliefilter erin.En heerlijk dat ie het vond.Ik zou hem vandaag gaan poetsen enz,maar er was visite,dus dat ging ff niet door.Dan deze week na werktijd haar even lekker verwennen voor aanstaande zaterdag!

Heb mijn Kadett even voor laten keuren voor de APK. Enige afkeurpunten zijn een gescheurde ashoes en een niet werkende claxon. Uiteraard mogen de donkere koplampen ook niet, maar die moet ik elke keer even vervangen.

waarom mogen jouw donkere koplampen niet dan? Ik kom er ieder jaar gewoon mee door de keuring hoor :hmmz

.......en ook van mn E heb ik de stekkerdoos waaraan de stekker van de aanhanger in komt, vervangen:

Dit zou al een paar jaar maar nu is het er dan toch van gekomen dus de actielijst wordt weer een beetje korter.

Rik :D

Eerder deze week belt mn Pa op: "ik mut dien Kadett even hewve"

Zeg ik: waarvoor dan ?

mn pa: "dat siest vanzelf wel juh"

Gisteren bracht mn pa dus de E weer terug, heeft ie de velgjes gespoten :thumb :thumb

Hier wat foto's van vanmorgen, heb even een fotoshootje gemaakt :D

En natuurlijk de 2 reservevelgjes (13 inch !!)

Het reservewiel is zwart, dat laten we lekker zo.

Het was alweer 3 jaar geleden dat ze gedaan zijn (2011)

Pa: bedankt man !!!!!

Rik :wub

Wat is het toch heerlijk als je vader dit soort verrassingen heeft voor je!!!! Ze zien er weer top uit!!!!

Helaas kan mijn vader mij geen verrassingen meer geven,is 9½ jaar geleden overleden :( :( :(

Maar weer een prima puntje die op de E gezet wordt ipv op de i!!!

Terug
Naar boven