@KadAstra-EF wrote:Kijk ook even naar die spiegelkapjes aan de binnenkant van de voorportieren.
Waar die stang doorheen gaat als je de spiegels wilt stellen.
Deze kapjes willen nogal vaak krom buigen met de jaren waardoor het de portierrubber naar buiten drukt en dus gaat lekken !
Dan heb je ook een waterspoortje naar beneden en das ook niet leuk.
Dit heb ik zelf ervaren en dat geeft ook nattigheid binnen, en dat met een simpel kapje !.
Maar goed van je dat je je E weer meteen in orde maakt, ondanks het werk met de vloermatten, want dat is het, veel werk.
Rik
Ja ook een goeie, maar valt wel veel meer op dan dit, had vorige keer al flink wat aan de spiegels gedaan, want ook die dropveter tochtstrips er achter (buiten onder de 'voet') waren vergaan, en hij sloot niet mooi strak aan. Dus alles al netjes gemaakt met nieuw foam strip er tussen en zo. Dus was al stukke verbeterd, maar nu met iemand samen zitten testen, hij goot het water en ik keek met de zaklamp..
Vandaag in de Kadett van Wim (was vorige meeting met de blauwe expression) gekeken en die heeft er verdorie ook last van!! :shock: Weet nu wel wat te doen...
Bij mij is dat van die kapjes trouwens niet zo snel mogelijk dat het gaat lekken, want ik heb dubbele rubbers er op. Maar de kapjes zitten ook verder netjes strak 'aan'....
Er zijn nog veel meer bekende plekken hoor, zoals schakelstang rubber, draadboom naar ECU (heel gemeen!) en uiteraard roestgaten in bijv. wielkasten en zo..
En onze Micra heeft ook het doorweekte tapijt syndroom! Komt uit de kachelmotor druppen, schijnt te komen door vergane kitrandjes rond de klik nippies van de parafaan. Ook eens naar kijken...zucht....