• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?

Mijne was ook nog niet oud, maar als er lucht in komt dan gaat het heel hard, en dat kan natuurlijk maar zo als de Kadett even een tijdje stil staat....

Vandaag een andere lamdasonde gehaald van de sloop.

Bij het uitlezen van de computer (paperclipmethode) kwam aan het licht dat code 13 de storing was, en dat is dus de lamdasonde.

Deze vervangen en de E rijdt weer als vanouds :wub :wub :wub :wub

Hieronder de foto: links is de 2e handse en rechts de oude :???:

Rik :D

Denk als ik dat zo zie dat je hem ook gewoon schoon had kunnen maken. Daarnaast, wie zegt je dat hij niet zo weer zo vol roet zit? En montage van een lambdasonde moet met keramisch of grafiethoudende montagepasta, anders gaan ze na verloop van tijd verschrikkelijk vast zitten..

Denk, moet het in elk geval wel gezegd hebben, hoop verder natuurlijk dat je er weer een hoop lol van mag hebben zo! :thumbup

Ik heb nog nooit zo'n vieze lambda uit mn E en F gehaald, dus toen ik dat zag wist ik meteen: dit moet hem haast wel zijn :)

dit wetende dat storingcode 13, een rap dalende benzinemeter, en rot lopen van de motor, dat de conclusie juist is denk ik.

En ja, ben blij dat het (voorlopig) weer klaar is en pret heb met mn Kadett :wub

Rik :)

Nou ja, het is de vraag van de kip en het ei. Of de lambda sensor is stuk gegaan en heeft het mengsel erg verrijkt en dat geeft roet en dat maakte hem daarna vuil, of er is nog iets anders aan de hand wat roet veroorzaakt waardoor de 'nieuwe' straks ook weer problemen gaat geven...

Denk dat als hij nu mooi loopt (wat een goede indicatie is voor hoe het mengsel is) dat hij nu wel weer goed is hoor. Laat ik zeggen, ik hoop het met je mee! :vertag

Laatst nog mooi fris nieuw tankje gemonteerd:

u7xEBlT.jpg

Kon ik gewoon nog bestellen via een vent die bij Opel werkt, die kan zowat alles voor me regelen! Nou ja, tenzij het echt op is in alle magazijnen natuurlijk... Mocht iemand nog iets zoeken, PM me maar, dan vraag ik het voor je na!

Heb jij die optie ?

Dat die een melding geeft als ie te weinig koelwater waarneemt ?

Ik zie zo'n stekker op de dop namelijk.

Zou ik ook wel willen maar :cry :cry :cry

Rik :)

Nog niet, maar heb kort geleden een volledige dash met kabelboom met check control computer en check control lampjes doosje aangeschaft. Wil nog wel even heel goed controleren of die goed is eerst...

En dan ga ik geen digidash rijden, want ik weil de analoge klokjes van de Corsa A GSI gaan gebruiken, die vind ik erg mooi namelijk. En die wil ik dan weer voorzien van de km teller en toerenteller van de GSI tellerbak die ik nu heb, heel klusje hoor! In elk geval moet dan de kabelboom wel aangepast worden op analoge klokken, want is nu voor digidash...

Gisteren na 5 weken stilstand de Kadett gestart.Starten en lopen dat malle ding.Geen rare geluiden,geen mankementen,heel netjes stationair draaien............gewoon een topwagen!!!

Ik heb vanmiddag een einddemper gehaald van de sloop.

Kosten 25 Euro en dit is dan een Bosal einddemper te zijn.

De oude was echt helemaal doorgerot en bruin, zo heb ik ze niet vaak gezien.

Deze dus vervangen van een exemplaar van de sloop !!

maar, wat zit er een mooi geluid in die Bosal uitlaat :wub echt mooi en een rustig geluid.

wauw.....

Rik :D

Verder gegaan met het in elkaar zetten van het blok van mijn gsi. Vanavond de stuurbekrachtiging pomp vast gezet, radiateur met slangen erin gezet en luchtfilterhuis gemonteerd. Nu de bedrading netjes solderen en wegwerken. Zo staat het er nu voor:

Jammer dat je inlaat nu zo dicht bij het gloeiend hete spruitstuk zit heh! Had het eerst ook zo toen ik net klaar was met mijn eerste ombouw. Later heb ik de onderbalk gemonteerd van de 16V, en de voorste dwarsbalk die bij de 8V er niet zit. Dan kun je de smallere radiateur plaatsen en de inlaat er langs laten lopen. Misschien kun je er iets creatiefs op bedenken zonder al dat gedoe, maar ik zou het wel aanraden om koudere lucht aan te proberen te zuigen...

Ziet er allemaal wel netjes uit, mooi origineel zo! Nog effe wat draadjes wegwerken en dan is het heel strak allemaal!

Vandaag mooi weer (onder de carport) en heb de Kadett weer even vertroeteld,en wel onder de motorkap.Alles schoongemaakt wat ik nog niet gedaan had.De bovenzijde van de radiateur opgeknapt,alle boutjes hetzij vervangen,hetzij schoongemaakt.

Ook m'n startonderbreker geoptimaliseerd,alleen bij het aanzetten van het contact sprong m'n olielampje uit,na zo'n halve seconde (denk ik).Hij gaat ook niet meer aan.

Het lampje zal wel stuk zijn,dus morgen het dashboard even loshalen.Ik heb gelukkig nog 1 lampje liggen,dus das mazzel.

Verder is hij klaar om over 7 dagen naar Dronten te gaan!

Heb er nu al zin in!!!

@Vinci, bedankt voor de tip! Zodra er keuring op zit zal ik daar naar kijken. Zat eerst een power filter op en bij liep toen erg beroerd. Nu met het originele luchtfilter huis loopt ie naar mijn idee erg lekker. Voorkant gaat ook ooit gelast worden. Radiatorbalk en voorfront zijn slecht. Dan gelijk 16v onderdelen erop.

Heb van de Kadett de carterpanpakking vervangen, morgen compleet open uitlaat vanaf de kat monteren en beurtje geven

@saluma wrote:Vandaag mooi weer (onder de carport) en heb de Kadett weer even vertroeteld,en wel onder de motorkap.Alles schoongemaakt wat ik nog niet gedaan had.De bovenzijde van de radiateur opgeknapt,alle boutjes hetzij vervangen,hetzij schoongemaakt.

Ook m'n startonderbreker geoptimaliseerd,alleen bij het aanzetten van het contact sprong m'n olielampje uit,na zo'n halve seconde (denk ik).Hij gaat ook niet meer aan.

Het lampje zal wel stuk zijn,dus morgen het dashboard even loshalen.Ik heb gelukkig nog 1 lampje liggen,dus das mazzel.

Verder is hij klaar om over 7 dagen naar Dronten te gaan!

Heb er nu al zin in!!!

Het olielampje op het dashboard werkt weer.Geen idee,maar heb net weer even het contact aangezet en hij brandde gewoon weer.

Opgelost!!!!!!!

Mijn roestvrije e-kadett sedan 3uur geleden Total-loss gereden :cry :cry :cry

doordat er een :swear :swear trut in haar :swear Sante Fe

zo nodig met haar :swear :argue mobiele telefoon moest whatsappen

onder het rijden, en het dan ook nog op een schreeuwen zet dat dat niet waar en

me lopen te bedreigen en denken weg te komen zonder papierwerk in te vullen

Heb droog en koeltjes verteld dat die flink zichtbare camera op de hoedenplank achterin

juist bedoeld is om mensen zoals haar geen gelijk in haar leugens te laten krijgen.

Heb de politie maar gebeld hoe ze deze van de hoedenplank wou trekken,

Ook dit voorval heb ik volledig op telefoon gefilmd samen met een aantal omstanders,

verzekeringstechnisch is het gelukkig een eenvoudig verhaal geworden.

Ik stond stil voor het kruising daar ervoor mij van rechts verkeer kwam,

en deze trut klapt met ongeveer 50 a 55km.u vol achterop,

dat krijg je met een telefoon in de hand.

(gelukkig in de winkelstraat hier met ook hier voldoende camera,s,

heb samen met de eigenaar van het cafetarie de beelden al met de politie bekeken en

heb op papier staan dat de schuldvraag zeer duidelijk is.

De kofferbak is volledig en puin en het dak is een centiemeter of 10 opgeknikt dus niet meer te maken.

Ook gaat er van de 4 deuren geen enkele meer open en is de voorruit uit zijn gekitte sponning gekomen.

Ondanks dit heeft de Kadett zich van zijn beste kant laten zien, en mij zeer goed beschermd.

Op wat kleine sneetjes van wat rondvliegend glas na heb

ik niks noemenswaardig van letsel meegekregen.

Ben het Kadettje hier dan ook erg dankbaar voor :wors :wors

Ook heb ik net contact gehad met de tussenpersoon van de verzekering van haar en mij

(is dezelfde tussenpersoon als van mij,

bij dezelfde maatschappij, woon in een redelijk klein dorpje)

en daar blijkt dat dit het derde ongeval van dit geval is binnen 7 maanden van haar.

Met het bijgeleverde bewijs (6 getuigenverklaringen en van 3 verschillende camera,s

duidelijke beelden, plus beelden van haar agressie,

op het bureau is een blaastest afgenomen en een promillage

van 1,1 :hmmz helpt haar ook niet echt ) is het gelukkig een formaliteit en

ben dan ook overeen gekomen dat de volledige taxatiewaarde plus kosten vervangend

vervoer voor 30dagen en afsleepkosten dan ook zo

snel mogelijk op mijn rekening staat.

groeten van Corsaliefhebber

pfffffffff rillingen lopen over mijn rug!!!!!!!!!gadverdamme,kerel!!!!!! Gelukkig heb je zelf niets,maar nu is er weer een Kadett overleden door gevolgen van de moderne tijd.

Ik wens je het aller,allerbeste toe.Je kan trouwens van de verzekring van de tegenpartij een soortgelijke auto eisen.Ja,eisen.Ze moeten er voor zorgen dat jij een gelijkwaardige auto terug kan krijgen.

Wij hebben een aantal jaren geleden hetzelfde meegemaakt met onze Kadett Expression.Helaas kwamen we er te laat achter dat we een soortgelijke wagen terug konden eisen.

Heel veel sterkte!!!!

(onze Kadett voor en na)

gr Marcel

Terug
Naar boven