• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?

Vandaag samen met prikkie de Bodem getectileerd, deuren, schermen,motorkap,verlichting, parafaan, ruitenwisser en interieur er weer in en op gezet. Vorige week blok uit en in gebouwd, bak en distributieriem vervangen, katalysator geplaatst en de gelaste dorpels in kleur gezet. Dinsdag gaat ie naar de apk en dan hopenlijk weer sturen deze zomer. :wub

Weer een half dagje gesleuteld aan de 13s, maar nog steeds geen vonk..

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Mijn Kadett-B LS;

Gisteren en vandaag de gehele motor en automaat voorzien van nieuwe pakkingen,keerringen, filters (dus ook oliefilter automaatbak), bougies, waterpomp en vloeistoffen.

Irmscher achterlichten geplaatst...

nkErlfa.jpg

@Vinci wrote:Irmscher achterlichten geplaatst...

nkErlfa.jpg

Pas op Vinci, dadelijk gaat de medeweggebruiker nog in de gaten krijgen dat je Kadett toch een snelle jongen is met die achterlichten... :jerry

Hahah, nou dat hij snel is kan ik toch al niet langer verborgen houden dan 7 seconden LOL...

Ik was nog van plan mijn 1.3 logo er op te plakken.

Vind deze achterlichten toch echt wel 400 keer mooier dan die GSI achterlichten! Smaken verschillen gelukkig...

De kadett loopt weer, maar nog niet lekker.

Hij ligt ook weer iets lager:

u5utepy5.jpg

3y9aqu8e.jpg

Dit is met 13" ATS Classics met 155/70/13.

Wil er eigenlijk een 14" breedsetje onder hebben.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

@Vinci wrote:Irmscher achterlichten geplaatst...

nkErlfa.jpg

Als je de Astra/Kadett echt wil laten lijken,dan horen er ook twee mistachterlichten in de bumper te zitten.

Ja, maar zo echt hoeft het nou ook weer niet, dan kan ik ook het stuur wel naar de andere kant gaan bouwen, of een Astra MK2 in Engeland gaan kopen. Ik combineer een beetje uit origineel wat ik zelf leuk en/of mooi vind. Heb ook doordat er een afdeling van ons in Londen zit erg veel uit Engeland gehaald en op een gegeven moment wat spullen geruild met iemand die daar Opel weer leuk vond om logo's van te gebruiken. Ik heb een sterke band met Engeland door familie en vrienden, dus mijn Kadett/Astra MK2 is een beetje een ode hier aan.

Ik ben al vier dagen bezig om mijn atssen op te knappen. Morgen de laatste blanke lak laag en dan zijn ze klaar. wat een werk, 1 dag per velg, maar het resultaat is er naar. Zal morgen (als ik niet op het strand lig) even wat foto's plaatsen.

Ja, vind het soms zo overdreven, van die beledigde reacties heb ik er wel eens op gekregen, alsof ik Opel niet tof vind ofzo!?? Of dat ik een beetje wannabe die logo's er maar op plak. Voor mij is Vauxhall en Opel gewoon het zelfde, beide GM merken die de zelfde auto's maken. Voor mij zit dat gewoon op één lijn. Net weer prachtige Astra MK2 GTE op een rijtje zien staan in Billing, helaas niet met de auto er bij kunnen zijn, maar goed, wat hebben ze daar een liefde voor hun 'Kadettjes!"

En zij zijn weer gek van Opel...

20140712_150940_zps363e65f4.jpg

20140712_150947_zps0ce42565.jpg

20140712_151813_zps8e61faff.jpg

20140712_151826_zps301d997b.jpg

20140712_151854_zps50228193.jpg

20140712_152004_zpsb6fc9ae3.jpg

En de 'Nova', onze Corsa A:

20140712_161058_zps546f2c03.jpg

20140712_161202_zps5657efc4.jpg

Wat een liefde!

20140712_161218_zps42e8313d.jpg

20140712_161307_zpsc288258f.jpg

En de Kadett D kennen ze er ook, daar de "Astra MK1":

20140712_161339_zpsb8b23b8d.jpg

20140712_161316_zps704373f3.jpg

20140712_161445_zps974f8007.jpg

"Kadett" RWD station:

20140712_171804_zps2b3ec60f.jpg

20140712_171858_zps8d4b98fc.jpg

Nee, die Engelsen kijken niet op een paar munten. Ik regel al jaren super veel plaatwerk voor veel Engelsen, en ook andere gekke onderdelen, maar het moet wel nieuw en origineel zijn, anders motten ze het niet, en al kost het een halve auto, kan ze niks schelen daar. Heel ander volk dan de meeste krenteknijpers hier (uitzonderingen daar gelaten). Daar rijdt ook bijna alleen maar topmodel rond, terwijl hier bijna altijd het instapmodelletje werd/wordt gekocht. Engelsen zijn écht hardcore autoliefhebbers.

(With thanks to Chris (1800turbogte) for the wonderful pics)

oohhh die witte Kadett/Astra station!!!

Dat was mijn eerste Kadett E. Ik moest en zou zo'n Kadett hebben.Ik praat over 1991.

Ik kocht toen voor FL 10,000 een hele knappe 3deurs station op grijs kenteken(benzine) Ik heb daar ruim 9½ jaar in rondgereden met volle tevredenheid en plezier!!!

Ja die engelse lui die kunnen er wat van :thumbup . Vind hun 'style' tegenwoordig mooier als de duitse 'style'. Ga volgend jaar zeker met me turborakett die kanten op. Die zijn niet te somber met verbouwen en investeren idd :thumbup

Nieuwe wiellagers rondom, was het gerammel van de speling op de veel te goedkope lagers nu wel zat. Had de voorste lagers vorig jaar vervangen voor goedkope, omdat ik toch nog allerlei dingen van plan was met andere fusees en zo, maar wat een miskoop!! Nu maar even Timken gemonteerd en als de fusees er onder gaan pak ik SKF. En als ik dat doe dan koop ik een extra set naven en heb al een extra set veerpoten en draagarmen, zo kan ik straks altijd nog weer makkelijk terug naar de huidige voortrein.

En heb er weer originele GSI veren onder gezet voor, maar dan met verlagings veerschotels. Het bouwt wel iets te hoog nog vind ik, maar daar kunnen we straks makkelijk wat aan doen met de nieuwe fusees. Mooie is, als je verlaagt met lange veren dan behoud je grotendeels de originele veerweg en comfort. Alleen moet je natuurlijk oppassen dat je niet met de bodem de grond gaat rammen. Denk dat een setje goede bumpstops dat wel zullen oplossen. Krijgt het een mooie progressieve veerkarakteristiek van, á la lucht.

Dat onderstel is nog lang niet klaar! :jerry

Terug
Naar boven