• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb jij vandaag gedaan aan je Tigra?

@YourivdAar wrote:Hoedenplank geïnstalleerd ofwel het netje. Nieuwe lampjes in het dashboard achter de verwarmings knoppen. Voorbumper beter vast gezet. 4 nieuwe banden. Angel eyes gesteld. Vorige week de airco laten vullen. Nu alleen nog een grote beurt en een nieuw wiellager, een afdek kap voor het vliegwiel, nieuwe kleppen deksel pakking en die knak uit de deuren weg werken.

Tips en tricks zijn altijd welkom!

Groeten,

Youri.

Heb ook een knak in mijn deur bij het open en dichtdoen. Smeren hielp niet :( Tips&Tricks? :(

@YourivdAar wrote:Hoedenplank geïnstalleerd ofwel het netje. Nieuwe lampjes in het dashboard achter de verwarmings knoppen. Voorbumper beter vast gezet. 4 nieuwe banden. Angel eyes gesteld. Vorige week de airco laten vullen. Nu alleen nog een grote beurt en een nieuw wiellager, een afdek kap voor het vliegwiel, nieuwe kleppen deksel pakking en die knak uit de deuren weg werken.

Groeten,

Youri.

Heb ook een knak in mijn deur bij het open en dichtdoen. Smeren hielp niet :( Tips&Tricks? :(

@KiLLaHeRTz wrote:@YourivdAar wrote:Hoedenplank geïnstalleerd ofwel het netje. Nieuwe lampjes in het dashboard achter de verwarmings knoppen. Voorbumper beter vast gezet. 4 nieuwe banden. Angel eyes gesteld. Vorige week de airco laten vullen. Nu alleen nog een grote beurt en een nieuw wiellager, een afdek kap voor het vliegwiel, nieuwe kleppen deksel pakking en die knak uit de deuren weg werken.

Groeten,

Youri.

in de deur opening zie je het schanier daar onder zit een strip met een moertje en een nylon busje

deze 2 vervangen ff naar de dealer(peanuts)DOE wel links en rechts dan!!;)

en dan kijken

@KiLLaHeRTz wrote:@YourivdAar wrote:Hoedenplank geïnstalleerd ofwel het netje. Nieuwe lampjes in het dashboard achter de verwarmings knoppen. Voorbumper beter vast gezet. 4 nieuwe banden. Angel eyes gesteld. Vorige week de airco laten vullen. Nu alleen nog een grote beurt en een nieuw wiellager, een afdek kap voor het vliegwiel, nieuwe kleppen deksel pakking en die knak uit de deuren weg werken.

Groeten,

Youri.

in de deur opening zie je het schanier daar onder zit een strip met een moertje en een nylon busje

deze 2 vervangen ff naar de dealer(peanuts)DOE wel links en rechts dan!!;)

en dan kijken

@KiLLaHeRTz wrote:Heb je foto van je turbo?

onder turbo verstaat hij de kat aanjager :P .

van de week mijn bumper gespoten en klaar gemaakt om te monteren .

dat ga ik gelijk met mijn gasklep positie sensor doen

en buiten temp sensor .

even massa kabels regelen .

en dan gaan we binnenkort eens lekker knutselen

@KiLLaHeRTz wrote:Heb je foto van je turbo?

van de week mijn bumper gespoten en klaar gemaakt om te monteren .

dat ga ik gelijk met mijn gasklep positie sensor doen

en buiten temp sensor .

even massa kabels regelen .

en dan gaan we binnenkort eens lekker knutselen

@xanquezer wrote:@pluuske wrote:@KiLLaHeRTz wrote:Heb je foto van je turbo?

een blok naast de luchtfilter die gekoppelt is aan de toevoer van de benzine (of zo iets) ???

Hij blaast alleen in de hoge toeren (fffuuuuuuuuuutt)

Kat voorverwarmer is er uit...

en tja... nu is de distributie bant geknapt omdat hij teveel PK`s heeft... kon die niet hebben... (aantal BAR opgevoert van de turbo)

wahhahahahaha dit is een mooie XD .

naja hier heb ik verder maar geen comentaar op :jerry

@xanquezer wrote:@pluuske wrote:@KiLLaHeRTz wrote:Heb je foto van je turbo?

een blok naast de luchtfilter die gekoppelt is aan de toevoer van de benzine (of zo iets) ???

Hij blaast alleen in de hoge toeren (fffuuuuuuuuuutt)

Kat voorverwarmer is er uit...

en tja... nu is de distributie bant geknapt omdat hij teveel PK`s heeft... kon die niet hebben... (aantal BAR opgevoert van de turbo)

wahhahahahaha dit is een mooie XD .

naja hier heb ik verder maar geen comentaar op :jerry

aan de manier van praten van hem doet het me erg twijfelen of hij een turbo heeft gehad aangezien hij al meerde topics geopend heeft.

en als je daad werkelijk een turbo hebt dan pas je ook de rest van het blok aan .

en heb je wel meer als 100 pk wat hij zij .

maarja ontopic :jerry

aan de manier van praten van hem doet het me erg twijfelen of hij een turbo heeft gehad aangezien hij al meerde topics geopend heeft.

en als je daad werkelijk een turbo hebt dan pas je ook de rest van het blok aan .

@pluuske wrote:aan de manier van praten van hem doet het me erg twijfelen of hij een turbo heeft gehad aangezien hij al meerde topics geopend heeft.

en een turbo zit nooit naast het lucht filter die zit altijd aan het uitlaat spruitstuk en gaat via een intercooler naar de gasklep .

het enigste wat ik me kan bedenken is een super beun compressor maarja .

@pluuske wrote:aan de manier van praten van hem doet het me erg twijfelen of hij een turbo heeft gehad aangezien hij al meerde topics geopend heeft.

en een turbo zit nooit naast het lucht filter die zit altijd aan het uitlaat spruitstuk en gaat via een intercooler naar de gasklep .

het enigste wat ik me kan bedenken is een super beun compressor maarja .

@xanquezer wrote:@KiLLaHeRTz wrote:Heb je foto van je turbo?

Had...

Hij staat nu op de sloop... moter kapot...

de foto staat nu op de sloop met een kapotte motor? moet een aardig fototje zijn dan :D

had je geen history bij je tieg of direct de riem laten vervangen...

@xanquezer wrote:@KiLLaHeRTz wrote:Heb je foto van je turbo?

Had...

Hij staat nu op de sloop... moter kapot...

de foto staat nu op de sloop met een kapotte motor? moet een aardig fototje zijn dan :D

had je geen history bij je tieg of direct de riem laten vervangen...

en men doet geen turbo op een standaard tigra 1.4 ;)

hij had toch ook een super helikopter stofzuiger sound waardoor hij harder ging?

Terug
Naar boven