• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan?

origineel gepost door Emiel-Manta

nee :P zoals ik in 't manta gespot topic al schreef, ben ik wel benieuwd wie dat dit precies was!

ken de auto namelijk niet?

dacht btw dat je van bergen kwam, ipv wanssum.. correct me if i'm wrong?

maar als je van wanssum komt, zul je me vast nog wel een x zien! kom er geregeld, en m'n vriendin werkt daar.

Dan heeft zij zeker die witte Manta B CC die bij Van De Ligt voor de deur staat! Ik kom toch echt uit Wanssum maar werk dus in Bergen.

Na vorige week de motorruimte schoon gemaakt te hebben

heb ik naast een en ander aan pakkingmatriaal ook wat schuurpapier en

grondlak gekocht omdat ik de motorruimte netjes wil maken.

Nu is deze voorzien van een dikke laag menie en mat zwart eroverheen.

Omdat ik de hele auto in de toekomst aan wil gaan pakken en de motorruimte

geen roest heeft begin ik hier vast mee.

rechterkant ben ik begonnen met schuren,

mijn bedoeling is om deze zo ver te schuren dat het er (redelijk) strak uit ziet.

vervolgens voorzien van een goede laag grondverf en uiteindelijk

de originele kleur.

Foto's:

Het schoongemaakte blok een week later,

kleppendekselpakking moet echt vervangen worden...

2.jpg

3.jpg

Zo ziet het er nu uit, dikke laag menie (met de kwast) en mat zwart eroverheen

5.jpg

En de andere kant na een uurtje schuren......

4.jpg

haha nee, ze heeft een saaie fiat uno :P

werkt bij Houwen, paardenhouderij ;)

zal m'n ogen eens open houden, de volgende keer dat ik door wanssum op kom gereden!

ps, die witte cc vind ik echt lelijk :P

maar dan ken je die gele calibra c20let dus ook nog wel?

die jongen heeft nu een skyline volgens mij. woont aan de doorgaande weg.

en zo ken ik er nog veel meer daar ;)

Gele Calibra C20LET ken ik zeker en hij staat nog altijd bij het zelfde adres, heeft me een keer achterna gezeten over de Venrayseweg en is volgens mij bij Color Shop in Venlo onder handen genomen.

Geen Skyline daar voor de deur gezien.

origineel gepost door wim-v6

Vandaag een Reigâh uit de lucht gereden met de Scania 114L trekker van de zaak.

t ding vloog op de verkeerde tijd op de verkeerde plek...

namelijk op dezelfde tijd en plek als waar ik 70 reed

geeft best een klap zeg, zo op de vroege morgen (07:00), was gelijk wakker..

Willem

Zijn beste klappen.

Laatst nog een duif tegen onze bedrijfs hoer (sprinter)

Van de week eens de microfoon van m'n carkit gemonteerd en m'n telefoon een update gegeven/

Nu babbelt m'n foon met de stereo (zit carkit in ingebouwd) via bluetooth, maar blijkt wel dat er geen AD2P ondersteuning op zit. Muziek afspelen op de telefoon of spraak van de navigatie horen over de stereo zit er dus niet in :/

Heb weer een andere stereo nodig en deze is nog maar een half jaar oud :swear

vandaag een andere stuurkolom en contactslot gehaald en een nieuw raamrubber besteld. ze hadden geprobeerd m'n busje te stelen

Owjah, vergeten te melden.

Ik heb gisteren wat spuitbussen primer, spuitplamuur en satijn zwart gehaald. Deze week 3 daagjes werken en dan heb ik hopelijk tijd om m'n nieuwe velgen netjes te maken en zwart te lakken :)

Niet vandaag maar dit weekend

nieuw uitlaatje eronder

nieuw zonneklepje mét spiegel boven de bijrijdersstoel (nu kan ik ook als ik meerijdt mn make up checken)!!

Vrijdag,

Fusee hoesjes vervangen

splitpennen geplaatst

zondag,

stoelen vervangen (was een afgebroken), radio uit 19noach ingebouwd, waar ik er op het laats bij achterkomt dat er een andere antenne aansluiting op zit.

En ik niet echt meer casette bandjes heb liggen, dus er maar weer uit gepullekt.

Om vervolgens de radio uit mijn dagelijks auto'tje te pulleke.

Heb nu weer muziekie, behalve in de Crosa momenteel:P

Gisteren en vandaag bezig geweest met m'n "nieuwe" set velgen.

Zit wat stoeprand schade aan, dus heb ze allemaal al opgeschuurd. Gisteren 1 velg in de plamuur gezet. Zostraks lekker aan het schuren geweest dus die velg is nu netjes glad. Kwam wel 1 stukje tegen wat ik opnieuw moest plamuren, dus dat meteen maar gedaan zodat het straks droog is.

Dan schuur ik dat laatste stukje even op en dan gaat de grondlak er op :)

Nog een paar weken op dit tempo, en ik heb een setje Satin Black Venoms onder de Cali liggen :)

Ruimtegebrek is echt een bitch... Maja, dan maar om beurten de velgen oplappen en dan mooie Toyo Proxes T1R's er omheen laten leggen.

Edit: This post is worthless without pics! ;)

De staat waarin deze was:

001oh.jpg

002gro.jpg

Met een laag spuitplamuur en op de ergere plekjes wat polyesterplamuur:

003xt.jpg

004ir.jpg

Overzichtje, in de plamuur en weer geschuurd:

005yau.jpg

En in de witte primer gezet:

006vd.jpg

Een baal microvezeldoekjes geleverd gekregen van de firma die voor mijn werk schoonmaakspullen levert zodat er weer naar hartelust gewaxt kan worden :D

Ik heb mijn astra nu 5 jaar en heb tot nu nog een keer de binnenkant schoon gemaakt, en dat was in zijn eerste jaar... Vandaag dus maar weer een keer gedaan en was er dus ook gelijk dik 4uur mee bezig:wtf

Voorstoelen eruit, alles uitzuigen en kloppen, dashboard schoonmaken etc etc etc

Schmidt wheels op de manta geprutst, kleppen gesteld, neue olie+filter, baksteun vervangen, remmen rondom schoon gemaakt.. al met al klaar voor het komende seizoen:)

Ben weer even verder geweest met de velgen :)

Heb er 1 zo ongeveer klaar, moet alleen nog blanke lak op, maar dat moet ik nog gaan kopen.

paintedblackvenom.jpg

Volgende staat nu in de spuitplamuur. Morgen als het droog is eens met de polyesterplamuur aan de slag om de grote beschadigingen te lijf te gaan.

Terug
Naar boven