• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan?

Water hozen, emmertjes in de kadett gezet, hij lekt onder het voorraam, gelukkig niet veel int het interieur terrecht gekomen, staan nu 2 emmers in en was in 12 u tijd al ruim een liter water in elk van de emmers gelopen.

Het hele 5-bouts onderstel onder de i300R geschroefd compleet met de dikke 400 wielen.

Het is een heel gedoe en gezoek geweest om alles passend bij elkaar te krijgen, maar het zit er onder nu, grotere voorremmen en klauwen en een sper in de achteras.

Achterasje zingt nog wel een beetje maar dat hoort bij een sperdifferentieël, dat moet er nog wel een keer uit om de tandspeling uit te shimmen, maar da's voor later.

ik heb vandaag gelachen met mijn manta !!!! hoe kan het toch dat bij een gevoels temperatuur van -20 nieuwe auto's niet starten en mijn ouwe manta wel hahahahaha 3 buren niet blij met mij :angel

Vóór de auto geïnformeerd naar plaatwerk, morgen alleen even een stallingsruimte zien te regelen waar hij kan staan zolang ik er niet aan werk en meteen het linker achterscherm nieuw bestellen :wors

Volgend weekend als alles mee zit EINDELIJK beginnen!!!! Alleen nog even de puntlasfrees terug zien te vinden samen met de 3 reservekroontjes.

Hem uitgegraven vanonder 25 centimeter sneeuw, stom genoeg gingen de deuren vrijwel zonder moeite open maar de motorkap zat muurvast gevroren en wilde niet zo gauw meewerken :o

lampjes van het daschbord vervangenen , info ingewonnen over lpg instalatie ! en natuurlijk met de manta gereden !!!!!

[rquote=1811145&tid=87680&author=ikdenman]ik heb vandaag gelachen met mijn manta !!!! hoe kan het toch dat bij een gevoels temperatuur van -20 nieuwe auto's niet starten en mijn ouwe manta wel hahahahaha 3 buren niet blij met mij :angel[/rquote]

Dat heb ik al met mijn 2 Semi-Moderne auto's

ik ging vorige week de Vectra weer eens rijden omdat mijn combo een kapotte dynamo had.

leuk hoor, staat de buurman te kieken, van verrek, zal ie nog starten, staat al ruim 6 weken stil in de kou en de sneeuw..

haha

sneeuw rond de bestuurders deur weg geschoven, anders heb ik zo'n natte kont van de sneeuw.

- deur op geklikt op AB (klik open)

- ingestapt met deur open

- sleutel in slot.

- slot draaien, huppa lampje op dash aan, radio aan, aanjager gaat draaien.

- draait de sleutel verder, en met enige moeite maak de startmotor zijn omwentelingen.

- na de gewoonlijke 3 slagen sloeg de motor aan zonder te rammelen of tikken (en dat met 24 klepstoters die al 6 weken werkeloos hebben gezeten).

Willem

Draagarmen aangepast voor minder onderstuur in snelle bochten, en een nieuwe nokkenas plus stoters gemonteerd :D

Wezen winkelen in veenendaal en een stukje over de snelweg gereden en naar leusden geweest. En getankt

Paar liter benzine bij het tankstation gehaald en in de tank gegoten, had er expres weinig in laten zitten omdat er toch niet mee gereden werd maar de BC gaf nu wat erg weinig aan. Daarnaast vanavond nog 2 plaatwerkdelen besteld.

Gisteren was het een prachtige dag hier in het noorden.Dus de Astra en de Kadett gewassen.

De bumpers van de Kadett waren grijs uitgeslagen.

Ik heb dus een verffohn gepakt en de bumper weer zijn originele kleur terug gegeven.

Door de hitte van de fohn komt de oorspronklijke kleur van de kunstof bumper weer omhoog.

Geen rommel erop gesmeerd,maar gewoon verwarmen die handel.

gr Marcel.

Vandaag niets aan gedaan behalve even grof gekeken vannacht natuurlijk of hij oud en nieuw doorstaan heeft.

Gisteren wel weer even mee gereden op mijn onverwachte vrije dag. Moest werken dus ik ging er om 08.15u uit met de fiets en om 08.35u was ik welgeteld 2 kilometer verder en 3x gevallen door de ijzel. Het was op dat moment absoluut geen doen. Zelfs op een recht stuk blokkeerde voor en achterwielen van fiets waardoor ik viel, maar goed dat hoort hier helemaal niet thuis natuurlijk. Maar daardoor wel tijd gehad om na 8 dagen weer even met de Corsa op pad te gaan om hem warm te rijden want stond alweer een dikke week stil.

Geen problemen met starten zoals gewoonlijk alleen morgen even nagaan of wel al mijn verlichting het doet. Werd op de snelweg ingehaald door een BMW dacht ik die bleef seinen met de beide knipperlichten. Nou was het wel mistig en had ik de mistachterlamp niet aan, maar je kunt er niet vanuit gaan dat dat het is.

Terug
Naar boven