Om even op Wim te reageren.
Ik vind zowiezo dat er veel jongeren al in een Golf 5 of 6 rondrijden.
Waarvaan ik denk dat ze die niet uit eigen zak hebben betaald, of met zuiver verdiend geld.
Maar dit is mijn mening, wat voor iedereen geld tot +/- 22jaar met een "nieuwere" auto.
Daarnaast zie ik ook veel ongelukken met de genoemde VAG auto's.
Wat iedereen hierboven al genoemd heeft, ze rijden vaak te hard en onbezonnen.
Ik vind ook dat de huidige technische snufjes daar niet in meehelpen.
De meeste leaseauto's hebben bijna alle electrische, veiligheidsopties die te krijgen zijn.
ABS, EBC, TC, ABC en ga zo maar door.
Ik denk dus, dat de mensen die hiermee rijden, ook daadwerkelijk denken dat hun dan niks meer overkomt.
Dat de auto zelf wel nadenkt en op tijd remt en binnen de lijnen blijft.
Ik rij regelmatig op de A67, A2 en A50 in de regio Eindhoven -> Den Bosch.
En het valt op dat diegene die dan langs komen vliegen, meestal duitse auto's zijn.
Vooral VW, BMW en Mercedes.
De laatste tijd rijd ik in de Twingo van mijn vriendin.
En dat blijkt ook een voorbumper magneet te zijn.
Probeer jij maar eens met een auto van het formaat Twingo een vrachtwagen in te halen.
Je krijgt A de kans niet om ergens tussen te voegen.
En B, als je al op de linker baan zit, komt er meteen een dikke duitser lekker kort op zitten.
Als het dan te kort erop is, of ze beginnen te seinen.
Dan ga ik mijn snelheid gewoon aanpassen aan de vrachtwagen, en laat ik het gas los tot de 90km/h.
Hetzelfde eigenlijk als je met een formaat Twingo op een 2 baans weg op de linker baan rijd.
Ik rij meestal te hard, op een 80 weg rijd ik tussen de 90 en 95.
Op een 2 baans weg, zit ik dus veel op de linkerbaan.
Als ik dan een dikke bak voorbij wil gaan, is de kans 90% dat zij gas bijgeven om jou niet ervoor te laten.
Wat ook regelmatig gebeurd op een 2 baans rotonde.
Rijden ze eerst de hele tijd 80 op de teller.
Maar wil je er op zo'n rotonde voorbij, gaan ze absurd veel gas bij geven om voor te blijven.
Vandaar ook mijn idee/droom om een keer een dik blok in een kleine auto te leggen.
Zoals een c20xe in een Corsa A, of een williams blok in de Twingo (droom blijft een Yamaha R1 blok in de Twingo).
ALs ze dan gas bij willen geven, dat ik ze dan voorbij vlieg met een desbetreffende kleine auto.
Trouwens, er zijn ook weggebruikers met de tegenovergestelde manier van rijden.
Ik kan me mateloos irriteren aan de bestuurders van bijvoorbeeld een Scenic.
Deze bestuurders rijden vaak onder tot ver onder de snelheidslimiet.
Op een 80 weg net de 60 aantikken enzovoort.
Maar daar zullen we dan een ander topic voor moeten openen