• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat is dat toch met die VAG rijders

@soepkiepe wrote:

tsja, mag je vinden, maar een rotonde is een openbare weg.

indien anders aangegeven hoef je de voetgangers en fietsers daar geen voorrang te verlenen.

wanneer je dit wel doet, kijk dan eerst in de spiegel.

als een voetganger/fietser geen voorrang heeft heeft het niks met bumperkleven te maken.

een ieder op de rotonde gaat er vanuit dat je door rijd, en niet dat je gaat remmen voor bestuurders/voetgangers die geen voorrang hebben.

ff over dat zebrapad verhaal terug te komen.

9 van de 10 voetgangers weten zelf al dat ze uit moeten kijken omdat de meeste auto's toch door rijden.

wanneer ik bijvoorbeeld op het laatste moment zie dat er iemand bij een zebra pad wacht kijk k eerst in de spiegel.

zit er iemand achter mij, dan kan ik beter door rijden dan in 1 keer op de rem trappen als een onwijze.

veiligheid voorop toch?

en zelf stop k dus ook zeker wel voor een zebrapad.

die rotonde, tsja dat je da doet moet je zelf weten, ik vind het echt niet slim om mensen voor te laten gaan die geen voorrang hebben, vooral niet als je OP de rotonde rijd.

en wat noem je beginnend bestuurder? ik heb mijn rijbewijs 5 jaar en nog niet 1 krasje schade, dus denk dat dat allemaal ook we een beetje mee valt :)

Poe, ik denk dat jij aan mij, en vele anderen, een hele verkeerde zou hebben in het verkeer. Niet stoppen voor een zebrapad, of je kwaad maken omdat iemand anders het in zijn hoofd haalt te stoppen voor een zebrapad??? :argue

Daarbij is het gewoon verplicht te stoppen bij een zebrapad, ongeacht hoe dicht jij achter mij zit, jammer dat er aso's zijn die dat nog steeds niet begrijpen. Hetzelfde op rotondes, als iemand anders voorrang heb stop je gewoon. In de regen of met koud weer stop ik ook vaak voor fietsers of voetgangers die geen voorrang hebben. Als er dan iemand achter mij zou toeteren of commentaar zou hebben... :fy1

Bumperkleven, de definitie hiervan ligt gewoon bij het niet tijdig kunnen remmen in een noodsituatie waardoor je de voorligger raakt. Als de voorganger midden op een openbare weg stopt en jij knalt daarop, ben jij de schuldige. Of je let niet op, of je had niet voldoende afstand. Of die gene nou stopt voor een kikker, een kat, een blote vrouw of een ufo, dat maakt niets uit.

En op dit topic zelf. Insignia's. vectra's en nieuwe corsa'tjes en astra's zijn net zo erg als de vag rijders hoor. We gaan toch niet generaliseren :P

@trashmetal wrote:@SiggieTigra wrote:@iquick wrote:Het probleem is, als ik op de autobahn zit wil ik alleen maar door karren. Dat weg is zo heerlijk om snelheid te maken, waarom gaan zij niet even 10 min op de cruise rijden :jerry

Ze zijn geen Opeltjes in de spiegel gewend joh... :jerry

En als je ze voorblijft zijn ze helemaal pissed

vaak zat, denk je leuk met iemand op te rijden die ook een vlot (vag) bakkie heeft

laat ik ze voor om het weer wat rustiger aan te gaan doen

gaan ze zich als een randdebiel gedragen voor me :swear

gelukkig krijg ik nog steeds het duimpje van ons opel volk

en hun van mij, al ben ik soms langzamer :cry :jerry

Dat had ik dus precies, hij reed constant achter mij, ging die flashen met zijn grootlicht zo van ga aan de kant, was donker en dat is irritant ook al heb ik zefdimmende binnenspiegel. Laat ik em voorgaan kan die nog niet ver komen. Daar heb ik zo een hekel aan :fy1 Uiteindelijk voorgelaten ik achter hem, 2 km later trapt hij vol op de rem, randdebiel gedrag :argue

Meeste aan de stok heb ik gehad met de papa's met trauma, ze hebben totaal geen geduld en respect op de weg. Bijvoorbeeld een zakelijke BMW X5 rijder. Ze willen vooral dat je meteen voor ze naar rechts gaat.

veelal lease rijders, dus niks te verliezen. Ze vinden zichzelf vaak nogal wat. Zat vandaag achter een touareg op de linker baan. Maar hij wilde echt niet naar rechts terwijl er ruimte genoeg was. Soms lijkt het wel alsof ze het expres doen. Dan maar rechts er voorbij...

@Vinci wrote:

Precies, zelfs prius rijders rijden reeeeete asociaal. Rij je zo'n ding die een soort van milieuvriendelijkheid moet uitstralen alsof je in een golfje als petje rijdt... Maar inderdaad de VAG boeven zijn er ook altijd uit te pikken...

[...]

vergeet de Avensis niet, ook zulke bakken met gasten in dure pakken en maar bumperkleven want ze zijn groter dan een Corsa b? ik mag dan geen ABS hebben, maar de rempedaal kan ik op zulk momenten goed gebruiken...

@Looney wrote:@soepkiepe wrote:

tsja, mag je vinden, maar een rotonde is een openbare weg.

indien anders aangegeven hoef je de voetgangers en fietsers daar geen voorrang te verlenen.

wanneer je dit wel doet, kijk dan eerst in de spiegel.

als een voetganger/fietser geen voorrang heeft heeft het niks met bumperkleven te maken.

een ieder op de rotonde gaat er vanuit dat je door rijd, en niet dat je gaat remmen voor bestuurders/voetgangers die geen voorrang hebben.

ff over dat zebrapad verhaal terug te komen.

9 van de 10 voetgangers weten zelf al dat ze uit moeten kijken omdat de meeste auto's toch door rijden.

wanneer ik bijvoorbeeld op het laatste moment zie dat er iemand bij een zebra pad wacht kijk k eerst in de spiegel.

zit er iemand achter mij, dan kan ik beter door rijden dan in 1 keer op de rem trappen als een onwijze.

veiligheid voorop toch?

en zelf stop k dus ook zeker wel voor een zebrapad.

die rotonde, tsja dat je da doet moet je zelf weten, ik vind het echt niet slim om mensen voor te laten gaan die geen voorrang hebben, vooral niet als je OP de rotonde rijd.

en wat noem je beginnend bestuurder? ik heb mijn rijbewijs 5 jaar en nog niet 1 krasje schade, dus denk dat dat allemaal ook we een beetje mee valt :)

Poe, ik denk dat jij aan mij, en vele anderen, een hele verkeerde zou hebben in het verkeer. Niet stoppen voor een zebrapad, of je kwaad maken omdat iemand anders het in zijn hoofd haalt te stoppen voor een zebrapad??? :argue

Daarbij is het gewoon verplicht te stoppen bij een zebrapad, ongeacht hoe dicht jij achter mij zit, jammer dat er aso's zijn die dat nog steeds niet begrijpen. Hetzelfde op rotondes, als iemand anders voorrang heb stop je gewoon. In de regen of met koud weer stop ik ook vaak voor fietsers of voetgangers die geen voorrang hebben. Als er dan iemand achter mij zou toeteren of commentaar zou hebben... :fy1

Bumperkleven, de definitie hiervan ligt gewoon bij het niet tijdig kunnen remmen in een noodsituatie waardoor je de voorligger raakt. Als de voorganger midden op een openbare weg stopt en jij knalt daarop, ben jij de schuldige. Of je let niet op, of je had niet voldoende afstand. Of die gene nou stopt voor een kikker, een kat, een blote vrouw of een ufo, dat maakt niets uit.

En op dit topic zelf. Insignia's. vectra's en nieuwe corsa'tjes en astra's zijn net zo erg als de vag rijders hoor. We gaan toch niet generaliseren :P

oke oke ik begrijp het al.

jullie brengen liever het overige verkeer in gevaar dan iemand ff te moeten laten wachten bij een zebrapad.

ja, jullie hebben gelijk wat betreft dat zebrapad.

als er dan iemand achterop klapt houd die persoon te weinig afstand.

daar wil ik ook helemaal niet om heen draaien of wat dan ook.

het enige wat ik vind (blijkbaar ben ik de enige met die mening) houd met sommige acties eens rekening met het overige verkeer.

ik laat liever een voetganger ff staan wachten dan dat ik mijn auto in elkaar laat rijden.

en dat is wat ik bedoel met rekening met elkaar houden ;)

vooral dat met die rotonde.

bijna niemand gaat er vanuit dat er een auto OP de rotonde stil gaat staan om een voetganger voor te laten gaan.

in mijn ogen breng je dan echt het overige verkeer in gevaar!

daar moet ook een goeie boete op komen.

en dat heeft niet zo zeer te maken met bumper kleven hoor, wat denk je van de gene die de rotonde op komt voor de afslag waar jij stilstaat?

die kijk naar links, ziet dat er niks aan komt, trekt op, en dan sta jij daar in eens stil om iemand voor te laten gaan.

of wil je me nu vertellen dat je op een rotonde maar naar links en rechts moet uit kijken?

maakt ook niet uit, jullie hebben zo jullie mening er over, ik de mijne.

dus laten we er lekker over op houden verder ;)

Ja hier in het dorp moet je voetgangers en fietsers voor laten gaan.

En ja ik stop dan ook. Ook al is dat midden op de rotonde.

Ik heb op zich niet heel erg last van bumperklevers.

Ik heb juist last van mensen die de optie buiten spiegel vergeten zijn aan te vinken.

En de auto er zo voor gooien. Om dan met 100 te gaan inhalen ipv 120 (of 130 na 19:00 uur)

En die dan expres dus niet naar rechts gaan. :argue

oke misschien dat ik het niet helemaal duidelijk gezegd heb dan ;)

ik bedoel dus op de rotondes waar voetgangers/fietsers GEEN voorrang hebben.

als ze voorrang hebben dan hebben ze gewoon voorrang, dan staat dat ook aangeven, vaak door haaientanden, dus is iedereen er op "voorbereid" dat er een auto op de rotonde kan stil staan.

wanneer de voetgangers/fietsers GEEN voorrang hebben denk ik dat er maar weinig mensen die op de rotonde rijden rekening houden dat er zo ineens een auto stil kan staan op de rotonde.

mijn vorige bericht staat dat niet heel duidelijk in zie ik, maar volgens mij gaf ik het in de andere berichten wel aan.

ik heb het hier dus over de situatie dat een auto voorrang gaat verlenen terwijl dit NIET nodig is ;)

zoals ik al zei, als je voorrang hebt dan heb je voorrang, daar valt ook niet over te discuseren verder ;)

Heb zelf LED verlichting in mijn mistlampen voor, absoluut niet verblindend maar wel het leuke effect.

Gevolg is dan ook dat NIEMAND naar mij seint..... !! Nog nooit voor aangehouden...!!!

soepkiepe, ergens heb je gelijk en ongelijk in dit soort situatie's bij rotonde zelf met of zonder zonder haaietanden hebben de "zwakkere weggebruiker" lichamelijk voorrang rijdt jij ze aan en ze hebben een letsel voor de rest van hun dagen dan draai jij der lekker voor op.

Voorrang of niet je moet ten alle tijde kunnen stoppen voor elk opstakel op de weg.

Wat niet onmiddelijk wil zeggen dat je in fout bent maar jij draait er voor op omdat zij "zwakkere weggebruikers zijn" dus bij rotonde en zebrapaden rem ik altijd anderen kunnen zich eraan storen maar ik wil geen "sukkelaar " worden die opdraait omdat hij zijn recht nam.

En je kan procederen in dit soort kwestie's zolang je wilt je word verantwoordelijk gesteld voor lichamelijke letsels van zwakere weggebruikers NIET voor de blikschade.

Is helemaal anders bij wagens zelf daar heb je gelijk als je stopt om een wagen voorrang te verlenen terwijl deze dit niet heeft daar krijg ik het ook van, bij zwakkere weggebruikers moet je iets verder durven denken hoe jou verzekering zal opdraaien voor lichamelijke schade.

Al was je nog in je recht bij een zwakkere weggebruiker, blikschade word niet vergoed omdat je in je recht was ,lichamelijk word je wel als verantwoordelijk gesteld gezien je moet kunnen stoppen voor elk opstakel.

greets blue

Wat betreft de vag rijders heb ik eerder de indruk goe kleiner de wagen en hoe zwaarder de motor hoe potsierlijker ze soms worden.

Die gaan nog het rapst bumperkleven om even te laten weten dat ze net iets lichter zijn en meer pk hebben.

Ikzelf heb niet veel pk onder de wielen en hoef ik ook niet zolang de wagen maar doet wat die moet doen deftig rijden (dat laatste licht meestal aan de bestuurder).

Ben ook geen poeslieve rijder op de baan kan me ook nerveren bij sommige bumperklevers maar dit staat bij mij gelijk aan maximale snelheid rijden geen km meer en heeeeel traag invoegen is ook niet altijd mooi van me maar op die momenten kan ik ook nog kinderstreken hebben :-) .

greets blue

ik vind de bumpersklevers wel leuk achter me: hoe dichter bij mijn bumper (ohnee: trekhaak) hoe langzamer ik wordt, al is het een hummer dat achter me kleeft. hoewel ik soms wel netjes op tijd aan de kant ga, ligt er aan wat voor bui ik heb king:

Ik heb ook een hekel aan die bumperklevers voor mij. :jerry

Het opgefokte wordt steeds erger op de weg. Maak daar zelf ook wel eens deel van uit, vooral als er van die personen zijn die menen dat ze alleen voor de linkerbaan wegen belasting betalen. Of nog erger op de a2 tussen urmond en maasbracht waar nu dik een jaar een spitstrook ligt en ze menen dat ze niet over de doorgetrokken streep mogen. Die lui ga ik potsierlijk en flink toeterend rechts voorbij.

Voor wat betrefd de vag rijders heb ik vaker het idee dat zij kunnen kiezen voor het optie pakket "asso gedrag" vooral bij audi merk ik dat. Is altijd wel leuk om daar een beetje mee te stoeien. Kunnen ze niet waarderen. :D

Pas op Soepkiepe,

Geen voorrang verlenen aan een voetganger op een zebrapad is geen verkeersovertreding maar een MISDRIJF!

Ik kan me vaag herinneren dat het word gezien als een poging tot doodslag!!

On topic,

De golf rijders hier gedragen zich redelijk, ik merk het hier vooral bij audi's en BMW's die zich misdragen.

haha in dat geval laat ik toch liever me bumper maar van de auto rijden.

wat is door rood rijden inmiddels?

was dat ook al niet iets van 240 euro?

ze zijn niet goed joh!!

tuurlijk, je moet er wel van leren, maar vind de boetes wel erg duur worden.

maar ja, back on topic ;)

Gewoon remmen, en als diegene achter jou op je bumper klapt, pak je een kopje koffie met een schadeformulier. Achterkant boeit mij niet. Daar heeft Nederland een leuk regeltje voor. Klappen ze erop, invullen die handel. Ipv 360 euro boete te betalen, krijg ik 1000 euro (bijvoorbeeld) voor een nieuwe bumper.

Galaxy Nexus Tapatalk

Terug
Naar boven