• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat is dat toch met die VAG rijders

@turbosix wrote:Pas op Soepkiepe,

Geen voorrang verlenen aan een voetganger op een zebrapad is geen verkeersovertreding maar een MISDRIJF!

Ik kan me vaag herinneren dat het word gezien als een poging tot doodslag!!

On topic,

De golf rijders hier gedragen zich redelijk, ik merk het hier vooral bij audi's en BMW's die zich misdragen.

Nop is alleen een Overtreding.

In Duitsland zijn ze strenger bij zebrapaden je zult zien een Duitser stopt altijd voor een zebrapad.

Was in mijn vorige post nog wat vergeten. Het kan nog erger Duitsers in een VAG product in nederland.

Blijven links hangen. Probeer je er rechts voor bij te gaan gaan ze gas geven.

@iquick wrote:Gewoon remmen, en als diegene achter jou op je bumper klapt, pak je een kopje koffie met een schadeformulier. Achterkant boeit mij niet. Daar heeft Nederland een leuk regeltje voor. Klappen ze erop, invullen die handel. Ipv 360 euro boete te betalen, krijg ik 1000 euro (bijvoorbeeld) voor een nieuwe bumper.

Galaxy Nexus Tapatalk

ja, maar dan gaan we nu ff uit van mijn astra van 94 ;)

iemand knalt bij mij van achter er op.

ik heb een trekhaak, kan voordeel zijn, maar kan ook zijn dat door de klap op mijn trekhaal mijn bodem opgedrukt word aangezien daar de trekhaak aan vast zit.

de bumper dan, dan nog de kofferklep die hoogstwaarschijnlijk kapot is, nja je kan zelf wel bedenken wat nog niet meer;)

dagwaarde van mijn astra staat op 400 euro.

dus die van mij word gelijk total loss verklaard ;)

nja, dan krijg ik eebn keer 400 van de verzekering en heb geen auto meer, wat ben ik er dan mee op geschoten?

van die 400 koop ik toch geen gelijkwaardige auto weer.

een auto waarvan de apk verlopen kost inmiddels al bijna meer haha

Daar heb je een punt mee, alleen als we uitgaan van mijn auto is dat mooi meegenomen. Anderzijds met een 94 model heb je idd geen kans en dan is het zonde. Zit je zonder auto en met 400 euro. Ik herinner me goed dat mijn pa een Audi A4 had van 96 op lpg dus geen g3. Daar knalde dus een Volvo nieuw model met 80kmh bovenop. Terwijl mij pa stilstond. Je zag er niks aan, zeiden ze kan gerepareerd worden. Twee dagen later totallos verklaard. Kreeg er toch nog 7000 euro voor. Hij was blij dat hij ervan af was. Het heeft dus voor en nadelen.

Galaxy Nexus Tapatalk

@soepkiepe wrote:@iquick wrote:Gewoon remmen, en als diegene achter jou op je bumper klapt, pak je een kopje koffie met een schadeformulier. Achterkant boeit mij niet. Daar heeft Nederland een leuk regeltje voor. Klappen ze erop, invullen die handel. Ipv 360 euro boete te betalen, krijg ik 1000 euro (bijvoorbeeld) voor een nieuwe bumper.

Galaxy Nexus Tapatalk

ja, maar dan gaan we nu ff uit van mijn astra van 94 ;)

iemand knalt bij mij van achter er op.

ik heb een trekhaak, kan voordeel zijn, maar kan ook zijn dat door de klap op mijn trekhaal mijn bodem opgedrukt word aangezien daar de trekhaak aan vast zit.

de bumper dan, dan nog de kofferklep die hoogstwaarschijnlijk kapot is, nja je kan zelf wel bedenken wat nog niet meer;)

dagwaarde van mijn astra staat op 400 euro.

dus die van mij word gelijk total loss verklaard ;)

nja, dan krijg ik eebn keer 400 van de verzekering en heb geen auto meer, wat ben ik er dan mee op geschoten?

van die 400 koop ik toch geen gelijkwaardige auto weer.

een auto waarvan de apk verlopen kost inmiddels al bijna meer haha

Ex kadett van Pa.. 1x mercedes achterop geklapt.. dagwaarde 1500 gulden in zakje gestopt.. touw aan trekhaak en flinke boom opzoeken.

2x flink gassen en achterkant is zelf uit gedeukt.

Naar dat is nog eens een bmw achterop geklapt.. toen 800 gulden.

Kadett heeft hij eigenlijk gratis gereden :lol:

Bumper was zelfs niet eens kapot :agent

@arjontje wrote:@turbosix wrote:Pas op Soepkiepe,

Geen voorrang verlenen aan een voetganger op een zebrapad is geen verkeersovertreding maar een MISDRIJF!

Ik kan me vaag herinneren dat het word gezien als een poging tot doodslag!!

On topic,

De golf rijders hier gedragen zich redelijk, ik merk het hier vooral bij audi's en BMW's die zich misdragen.

Nop is alleen een Overtreding.

In Duitsland zijn ze strenger bij zebrapaden je zult zien een Duitser stopt altijd voor een zebrapad.

Was in mijn vorige post nog wat vergeten. Het kan nog erger Duitsers in een VAG product in nederland.

Blijven links hangen. Probeer je er rechts voor bij te gaan gaan ze gas geven.

Ja, klopt,

Ik dacht dat dit vroeger wel zo was.

En ik las net inderdaad dat het in de guldentijd wel zo was want toen was er nog geen apart artikel voor en viel het onder een ernstig gevaarlijke situatie veroorzaken ofzoiets.

@smileyspeedster wrote:Zo te lezen zijn opel rijders notoire linksrijders.

Gewoon naar rechts gaan als iemand graag eens wat benzine wil verbranden :thumb

Als je benzine wil verbranden moet je trackday's bezoeken.

Ik was vroeger ook niet de aller liefste in het verkeer maar dure Audi en BMW rijders zijn nu wel oud en wijs genoeg dacht ik.

@soepkiepe wrote:wat is door rood rijden inmiddels?

was dat ook al niet iets van 240 euro?

ze zijn niet goed joh!!

tuurlijk, je moet er wel van leren, maar vind de boetes wel erg duur worden.

Voor het rode licht gaat branden krijg je eerst ook nog oranje, als je dan nog niet snapt dat je moet stoppen dan ben je gewoon echt dom en verdien je die boete...

Door rood licht rijden is gewoon echt gevaarlijk en dient ook zo bestrafd te worden, net als het geen voorrang verlenen aan mensen op een zebrapad. Dat dat middels steeds hogere boetes gaat vind ik ook jammer, verplichte taakstraffen vind ik een betere optie. Laat die mensen bij bv de derde overtreding maar eens een aantal uren werk gaan verrichten bij bv een revalidatiecentrum oid. Leren ze misschien meer van. En je pakt mensen met geld daar ook beter mee aan, een paar euro's maakt geen ndruk op hen maar een paar dagen vrije tijd inleveren is pijnlijker. ;)

@soepkiepe wrote:

vooral dat met die rotonde.

bijna niemand gaat er vanuit dat er een auto OP de rotonde stil gaat staan om een voetganger voor te laten gaan.

in mijn ogen breng je dan echt het overige verkeer in gevaar!

daar moet ook een goeie boete op komen.

en dat heeft niet zo zeer te maken met bumper kleven hoor, wat denk je van de gene die de rotonde op komt voor de afslag waar jij stilstaat?

die kijk naar links, ziet dat er niks aan komt, trekt op, en dan sta jij daar in eens stil om iemand voor te laten gaan.

of wil je me nu vertellen dat je op een rotonde maar naar links en rechts moet uit kijken?

voetgangers komen alleen van links?

tuurlijk kijk je ook naar rechts, doe je dat niet zie je niet waar je heen gaat, of rijd je met je ogen dicht?

@Oenatje wrote:@soepkiepe wrote:

vooral dat met die rotonde.

bijna niemand gaat er vanuit dat er een auto OP de rotonde stil gaat staan om een voetganger voor te laten gaan.

in mijn ogen breng je dan echt het overige verkeer in gevaar!

daar moet ook een goeie boete op komen.

en dat heeft niet zo zeer te maken met bumper kleven hoor, wat denk je van de gene die de rotonde op komt voor de afslag waar jij stilstaat?

die kijk naar links, ziet dat er niks aan komt, trekt op, en dan sta jij daar in eens stil om iemand voor te laten gaan.

of wil je me nu vertellen dat je op een rotonde maar naar links en rechts moet uit kijken?

voetgangers komen alleen van links?

tuurlijk kijk je ook naar rechts, doe je dat niet zie je niet waar je heen gaat, of rijd je met je ogen dicht?

Bijna elke rotonde hier in Maastricht heeft een zebra bij het verlaten bij een rotonde..

En als dan bups voetgangers oversteken staat half Maastricht vast... zo'n fijn klote stadje is het hier.

Als ik niet naar rechts kijk heb ik een fietser eronder liggen bij het verlaten van een rotonde... hier heeft alles voorrang behalve auto's.

oke, ik zal weer wat duidelijker zijn over het naar links kijken, dacht dat de meesten het wel zouden begrijpen.

het punt voor dat je de rotonde op rijd bedoel ik, dus den ben je het deel waar de voetgangers en fietsers voor je auto langs komen al voorbij.

dus dat je met je wielen ongeveer tegen de haaientanden van de rotonde aan staat.

Hier is het toch anders hoor :jerry

rotondemaastricht1_zpsf5cf05fc.jpg

Effe wachten in het rijtje

rotondemaastricht_zps940793f6.jpg

ojee een fietser

rotonde2_zps05c52ab4.jpg

Beeld maar in als het druk is rond sluiting van scholen.. dan staat hier alles vast.

ja daar hebben de fietsers voorrang ;)

de hele discussie hier gaat over rotondes waar fietsers GEEN voorrang hebben.

en waar sommige bestuurders op de rotonde stil gaan staan om voetgangersfietsers voor laten gaan.

en dan heb ik het ook over de gewone meest voor komende rotonde in woon wijken, die jij nu laat zien is ten 1e al 5x zo groot als waar ik het over heb haha.

ik heb het over zo 1.

Maxi_rontonde.jpg

onee hoor, kom je ook wel eens buiten hoogeveen?

5keer zo groot? dan is het geen rotonde meer. maar een verkeersplein. daar had ik het niet over, afijn.

@turbosix wrote:Als je benzine wil verbranden moet je trackday's bezoeken.

Ik was vroeger ook niet de aller liefste in het verkeer maar dure Audi en BMW rijders zijn nu wel oud en wijs genoeg dacht ik.

Trackdagbezoek is noet toegestaan volgens het leaecontract.

Met onnodig linksrijden breng je het verkeer eerder in gevaar dan wat harder rijden.

De prijs van de auto is volgens mij ook niet gelinkt aan verstand hoor.

Onnodig links rijden gevaarlijk? Veel te hard rijden niet?

Als je met 160+ op een vrije linker baan rijd, daar rekenen de meeste weggebruikers niet op en wisselen zo van baan met inhalen voorganger, dan moet je flink in de ankers.

een hardrijder kan beter anticiperen op een onnodige linksrijder (waar ik me ook aan kan storen hoor)

Wat ik bedoel met oud en wijs, de dikke Audi en BMW rijders hier zijn vaak wat ouderen, succesvolle slimme mensen zou je zeggen en verstand komt met de jaren, maar blijkbaar niet.

Terug
Naar boven