• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat is dit voor onderdeel !!!

@Peter Reedijk wrote:@wim-v6 wrote:zou het niet durven zeggen, ik doe er een uurtje over, en dan gebeurt het reinigen grondig!!!

gaatje mag maar iets groter, anders krijg je problemen met de motorloop (max 1mm dia)

Nou zie ik dat mijn gasklephuis niet met 4 moeren vast zit,maar met een soort ster achtig iets een soort torks maar dan naar buiten.

Hoe kan ik deze los krijgen?

Je geeft het antwoord zelf al, alleen is dit een uitwendige torx.

Uiteraard zijn hier passende doppen voor. maar met een goede 'normale' dop of ringsleutel kun je ze ook loshalen.

succes!

@wim-v6 wrote:dopje 9 of 10 past we prima op, en dit geld voor alle smallblock motoren van de 2e generatie.

Willem

Is het ook voldoende om het gaatje door te prikken met bijvoorbeeld een wat dikkere naald?

@wim-v6 wrote:dopje 9 of 10 past we prima op, en dit geld voor alle smallblock motoren van de 2e generatie.

Willem

Is het ook voldoende om het gaatje door te prikken met bijvoorbeeld een wat dikkere naald?

@wim-v6 wrote:je kan het proberen.

Willem

Vandaag het gasklephuis er af gehaald en helemaal schoon gemaak.Gelijk het gaatje gecontroleerd en zat inderdaad dicht dus die heb ik door geprikt met een wat dikkere naald.

Viel inderdaad best wel mee dit klusje en was nog leuk om te doen ook.

Alleen blijft mijn toerental bij een warme motor rond de 900 toeren hangen wat is hier de oorzaak van en wat zou ik er aan kunnen doen?

@wim-v6 wrote:je kan het proberen.

Willem

Vandaag het gasklephuis er af gehaald en helemaal schoon gemaak.Gelijk het gaatje gecontroleerd en zat inderdaad dicht dus die heb ik door geprikt met een wat dikkere naald.

Viel inderdaad best wel mee dit klusje en was nog leuk om te doen ook.

Alleen blijft mijn toerental bij een warme motor rond de 900 toeren hangen wat is hier de oorzaak van en wat zou ik er aan kunnen doen?

Terug
Naar boven