origineel gepost door janneman vectra c
Die filter deruit das in ieder geval niet goed,vraag me niet waarom maar mijn vec is bij EDS geweest en ik wou er ook een K&N in maar dat werd me ten zeerste afgeraden er moest een orginele in.
Ik heb een vectra GTS gehad ook een 2.2 benzine en die reed in de stad 1:10 op de snelweg 1:14
wel normale rijstijl.
Jan
Idd, bij diesels is een K&N sowieso zinloos. En kan zelfs je Luchtmassa meter beschadigen als ze te veel olie bevatten.
2x per jaar je luchtfilter wisselen is beter. En die dingen kosten geen drol. Volgens mij kan je 10x je filter wisselen voor de prijs van een K&N.
Overigens:
Ik heb trouwens weer een nieuw persoonlijk zuinigheids record gevestigd.
Mijn 1.9CDTH rijd nu op de BC 1 op 21,6 bij constante snelheid op 120 km/h.
In werkelijkheid zal het dus ingeveer 1 op 19,5 zijn. 2 weken was dat nog 1:18.
Combinatie van injectiesysteem reinigen en verlagen.
Ik heb gemerkt dat vooral de uitlijning van de auto veel invloed heeft op het verbruik.
Na het verlagen had hij achter nogal veel negatieve wielvlucht en dit moest gecompenseerd worden met veel positieve sporing. Gelukkig kan bij de C de wielvlucht achter bijgesteld worden.
Tot 3x toe de uitlijning laten bijstellen omdat ik niet helemaal te vreden was.
Omdat ik bijna alleen maar autoweg rij, aan de uitlijning "te recht" laten zetten. Negatieve wielvlucht stuk lager dan advies, en daardoor sporing ook stuk lager. Hierdoor heeft de auto een stuk minder rolweerstand en bandenslijtage.
Nadeel is dan weer dat je grip kwijt raakt bij scherpe snelle bochten, maar ik ben toch niet zo'n racer.