• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat vinden jullie van japanse en italiaanse auto's??

robert_corsa

Woont hier bijna
omdat er ook een topic liep over vw en een beetje ford, dacht ik, misschien een leuke discussie.

opel v/s jap en italia auto's

ik weet niet hoe ze technisch zijn. wel weet ik dat die honda 1.6 16v vtec 160pk bloed en bloedsnel zijn, geen opel gsi of opc die die bijhoud.

vind het daarnaast opzich leuke wagens, een merk opzich, niet vergelijkbaar met een ander merk.

tja, alfa vind ik al jaren de mooiste auto's maken, gezien de afwerking en disign zijn het gewoon gelikte auto's, mankeert niets aan. zowel de oude als de nieuwe modellen. denk dat daar weinig auto liefhebbers omheen kunnen.

fiat heeft ook leuke modellen, en denk persoonlijk dat het een onder gewaadeert merk is.

graag jullie input, ben toch wel benieuwt.

voor mij opel trouwens hoor :jerry

Italianen kunnen echt mooie autos maken, met alle respect daar kan geen enkele Opel aan tippen.

Of ze kwalitatief net zo goed zijn, weet ik niet maar Italianen koop je met je hart ;)

Japanners heb ik weinig mee :sleeping

Italianen kunnen echt mooie autos maken, met alle respect daar kan geen enkele Opel aan tippen.

Of ze kwalitatief net zo goed zijn, weet ik niet maar Italianen koop je met je hart ;)

Japanners heb ik weinig mee :sleeping

Mocht ik ooit flink wat geld hebben koop ik een jap.

De Mitsubishi evo, nissan skyline r34, Gt-R en Scooby's zijn altijd al mijn favoriete wagens geweest.

Ik zelf vindt Italianen lelijk, die spitse neuzen van alfa zien er niet uit, de Fiat's zijn vogens mij met legoblokken ontworpen.

Smaken verschillen gelukkig maar...

Mocht ik ooit flink wat geld hebben koop ik een jap.

De Mitsubishi evo, nissan skyline r34, Gt-R en Scooby's zijn altijd al mijn favoriete wagens geweest.

Ik zelf vindt Italianen lelijk, die spitse neuzen van alfa zien er niet uit, de Fiat's zijn vogens mij met legoblokken ontworpen.

Smaken verschillen gelukkig maar...

Ik heb gisteren mee mogen rijden in een Nissan Skyline R32 GTR met 450 PK.

Wat een geweld :shock: :shock: :shock:

Ben met een hele grote smile weer uitgestapt :D .

Zou zelf ook nog wel eens een Skyline willen hebben :jerry

Nog even een edit voor turbosix:

Italiaanse auto's zitten natuurlijk ook erg mooie bij.

Ferrari, Lambo e.d.

Maar voorlopig blijft het Opel :jerry

Ik heb gisteren mee mogen rijden in een Nissan Skyline R32 GTR met 450 PK.

Wat een geweld :shock: :shock: :shock:

Ben met een hele grote smile weer uitgestapt :D .

Zou zelf ook nog wel eens een Skyline willen hebben :jerry

Nog even een edit voor turbosix:

Italiaanse auto's zitten natuurlijk ook erg mooie bij.

Ferrari, Lambo e.d.

Maar voorlopig blijft het Opel :jerry

Italiaanse auto's : tot en met de jaren 80 erg leuke modellen, daarna is het hard achteruit gegaan, uizonderingen daargelaten (Delta Integrale bijvoorbeeld).

Qua uiterlijk van de nieuwere modellen: ik ben geen fan van de retro-look, vooral gebruikt door Alfa. Alleen de nieuwe Fiat 500 is wel leuk geworden.

Qua kwaliteit van de nieuwere heb ik mijn twijfels. Ik hoorde bijvoorbeeld eens van een Alfa 156-leaserijder, waarbij voor de zoveelste keer alle controlelampjes op het dashboard gingen branden, dat de garage aan hem vroeg op hij zelf op het dashboard wilde slaan of dat zij het voor hem moesten doen...... :wtf

Japanners : over het algemeen saai maar betrouwbaar.

Gelukkig maken ze ook wel een aantal leuke (vooral turbo-) speeltjes : Skylines, Impreza's, Evo's enzo. Die zijn wel lekker.....

De echte supercars (Ferrari, Lambo, enz.) laat ik hierbij even buiten beschouwing.

En een Honda 1.6 16V Vtec bloedsnel ?

Ach, ik heb in het verleden met diverse D-Kadetten (C)20XE gereden en volgens mij nog nooit een sprintje van een Vtec verloren.

Zelfs met een D-Station C20XE met 4 man erin trokken we er een CRX Vtec eruit.

(En ja, die deed wel zijn best. Toen we verderop wat rustiger reden, kwam hij voorbij met een :thumbup uit het raam)

Italiaanse auto's : tot en met de jaren 80 erg leuke modellen, daarna is het hard achteruit gegaan, uizonderingen daargelaten (Delta Integrale bijvoorbeeld).

Qua uiterlijk van de nieuwere modellen: ik ben geen fan van de retro-look, vooral gebruikt door Alfa. Alleen de nieuwe Fiat 500 is wel leuk geworden.

Qua kwaliteit van de nieuwere heb ik mijn twijfels. Ik hoorde bijvoorbeeld eens van een Alfa 156-leaserijder, waarbij voor de zoveelste keer alle controlelampjes op het dashboard gingen branden, dat de garage aan hem vroeg op hij zelf op het dashboard wilde slaan of dat zij het voor hem moesten doen...... :wtf

Japanners : over het algemeen saai maar betrouwbaar.

Gelukkig maken ze ook wel een aantal leuke (vooral turbo-) speeltjes : Skylines, Impreza's, Evo's enzo. Die zijn wel lekker.....

De echte supercars (Ferrari, Lambo, enz.) laat ik hierbij even buiten beschouwing.

En een Honda 1.6 16V Vtec bloedsnel ?

Ach, ik heb in het verleden met diverse D-Kadetten (C)20XE gereden en volgens mij nog nooit een sprintje van een Vtec verloren.

Zelfs met een D-Station C20XE met 4 man erin trokken we er een CRX Vtec eruit.

(En ja, die deed wel zijn best. Toen we verderop wat rustiger reden, kwam hij voorbij met een :thumbup uit het raam)

vind het allemaal wel leuk spul.

vind de Japanse en italiaanse supercars geweldig, zeker de Japanse met (twin)turbo.

ook de wat minder Jappen kunnen mooi zijn, zoals de Honda Civic EG6, of de Mitsubishi Colt.

de JDM scene volg ik dan ook wel een beetje te goed.

de Italiaanse auto's van nu, de Alfa's en Fiat enzo vind ik qua look net niet.

de 500 en Stilo van Fiat kunnen nog wel, maar de Alfa's vind ik idd niet echt mooi.

de 8C kan nog (vooral de koplampen en achterlichten zijn niet het mooiste daaraan), de rest is nog minder.

maar daarintegen (moet eigenlijk in de andere topic's) vind ik ook VW en Ford en noem maar op wel leuke modellen maken.

vind dat elk merk wel mooie modellen heeft, maar ook zitten er ook wel eens gedrochten bij.

even een greep uit mooie auto's:

Dodge Challenger, Nissan Skyline BNR32 GT-R, R33 GT-R en R34 GT-R en de Silvia Reeks (S13,S14 en S15), Datsun 240ZX, Mitsubishi Evo (vanaf de 5 tot de 9), Mazda RX-7 FC, VW Golf 2, Porsche 911 (996), en ga zo maar door. ;) :P

ben gewoon een Autofiel, al zeg ik het zelf. :P

vind het allemaal wel leuk spul.

vind de Japanse en italiaanse supercars geweldig, zeker de Japanse met (twin)turbo.

ook de wat minder Jappen kunnen mooi zijn, zoals de Honda Civic EG6, of de Mitsubishi Colt.

de JDM scene volg ik dan ook wel een beetje te goed.

de Italiaanse auto's van nu, de Alfa's en Fiat enzo vind ik qua look net niet.

de 500 en Stilo van Fiat kunnen nog wel, maar de Alfa's vind ik idd niet echt mooi.

de 8C kan nog (vooral de koplampen en achterlichten zijn niet het mooiste daaraan), de rest is nog minder.

maar daarintegen (moet eigenlijk in de andere topic's) vind ik ook VW en Ford en noem maar op wel leuke modellen maken.

vind dat elk merk wel mooie modellen heeft, maar ook zitten er ook wel eens gedrochten bij.

even een greep uit mooie auto's:

Dodge Challenger, Nissan Skyline BNR32 GT-R, R33 GT-R en R34 GT-R en de Silvia Reeks (S13,S14 en S15), Datsun 240ZX, Mitsubishi Evo (vanaf de 5 tot de 9), Mazda RX-7 FC, VW Golf 2, Porsche 911 (996), en ga zo maar door. ;) :P

ben gewoon een Autofiel, al zeg ik het zelf. :P

De meeste Japnners zijn heel betrouwbaar.

Toyota bijvoorbeeld zijn echt hele degelijk en sterke auto's.

Voor italianen geldt het vaak andersom.

Vandaag de dag is er een hoop anders, iedereen barst uit zn scharnieren van de electronica en alles wat er vroeger niet op zat kan nu wel stuk.

Voor betrouwbaarheid zou ik nog steeds voor een jap keizen. Voor looks de italiaan.

Op Lexus voor het interieur na (naar mijn mening) is het deisgn van de Alfa altijd al onovertroffen geweest.

het nadeel is dat design altijd alles was, en rest kwam later.

Dit zie je zowel in het interieur als de auto zelf. De klassiekers van "prachtige dash, maar wel zijn de radio-cdspeler vergeten" of "super mooie neus...ai shit een bumper moet er verplicht op" zijn bij alfa niet onbekend, nee echt niet, true story!

En de Alfa's staan nu niet echt bekend om betrouwbaarheid. Zowel motorisch als electronica is het soms echt een hel.

Maar als hij rijft, rij je ook echt iets moois.

De meeste Japnners zijn heel betrouwbaar.

Toyota bijvoorbeeld zijn echt hele degelijk en sterke auto's.

Voor italianen geldt het vaak andersom.

Vandaag de dag is er een hoop anders, iedereen barst uit zn scharnieren van de electronica en alles wat er vroeger niet op zat kan nu wel stuk.

Voor betrouwbaarheid zou ik nog steeds voor een jap keizen. Voor looks de italiaan.

Op Lexus voor het interieur na (naar mijn mening) is het deisgn van de Alfa altijd al onovertroffen geweest.

het nadeel is dat design altijd alles was, en rest kwam later.

Dit zie je zowel in het interieur als de auto zelf. De klassiekers van "prachtige dash, maar wel zijn de radio-cdspeler vergeten" of "super mooie neus...ai shit een bumper moet er verplicht op" zijn bij alfa niet onbekend, nee echt niet, true story!

En de Alfa's staan nu niet echt bekend om betrouwbaarheid. Zowel motorisch als electronica is het soms echt een hel.

Maar als hij rijft, rij je ook echt iets moois.

Ben zelf niet zo kapot van Alfa en italiaanse auto's, buiten dan Ferrari. Maar das niet echt mijn prijsklasse :D

Toyota Supra vind ik echt super, hele gave wagen. Maar dan praat je ook over een andere prijsklasse als opel in die tijd.

Mitsubishi evo is een icoon, net als de Subaru Impreza. Heb zelf een Impreza gehad, geweldige auto om te rijden, alleen van binnen zo ouderwets en echt hard plastic. Mijn Broer rijdt het nieuwere model impreza, hierbij is dit al stukken beter. Maar had ik geen OPC dan reed ik zeker Impreza. ( Model 2003 t/m 2005 )

Van Honda ben ik niet zo kapot, vind de modellen niet mooi, dit is natuurlijk smaak.

Voor mij 1 auto die er hoog bovenuit steekt, de nieuwe Nissan GTR, wat een wagen. Hoop daar nog ooit een keer in te mogen rijden!!

Ben zelf niet zo kapot van Alfa en italiaanse auto's, buiten dan Ferrari. Maar das niet echt mijn prijsklasse :D

Toyota Supra vind ik echt super, hele gave wagen. Maar dan praat je ook over een andere prijsklasse als opel in die tijd.

Mitsubishi evo is een icoon, net als de Subaru Impreza. Heb zelf een Impreza gehad, geweldige auto om te rijden, alleen van binnen zo ouderwets en echt hard plastic. Mijn Broer rijdt het nieuwere model impreza, hierbij is dit al stukken beter. Maar had ik geen OPC dan reed ik zeker Impreza. ( Model 2003 t/m 2005 )

Van Honda ben ik niet zo kapot, vind de modellen niet mooi, dit is natuurlijk smaak.

Voor mij 1 auto die er hoog bovenuit steekt, de nieuwe Nissan GTR, wat een wagen. Hoop daar nog ooit een keer in te mogen rijden!!

1 ding weet ik wel van die jappen, die bouwen verdomd sterke blokken, krijg je niet gauw kapot.

laatst nog een hyundai naar de sloop gebracht, stok op het gas pedalen en laten brullen, na 10 min liep ie nog mooi vol gas door, de kraan de radiateur er voor weg gerost, duurde nog 5 minuten dat het einde verhaal was.

en heb wel meer gevallen met die jappen mee gemaakt qwa blokken

1 ding weet ik wel van die jappen, die bouwen verdomd sterke blokken, krijg je niet gauw kapot.

laatst nog een hyundai naar de sloop gebracht, stok op het gas pedalen en laten brullen, na 10 min liep ie nog mooi vol gas door, de kraan de radiateur er voor weg gerost, duurde nog 5 minuten dat het einde verhaal was.

en heb wel meer gevallen met die jappen mee gemaakt qwa blokken

Terug
Naar boven