• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat zijn jullie TOP snelheiden

origineel gepost door jraaf

origineel gepost door janneman vectra c

origineel gepost door speaker

gister een stuk 230 gereden op de 1 tussen Bremen en Osnabruck ( alleen erg irritant die 14 wegwerkzaamheden !! )

230? en je bent nog niet bij EDS geweest:P

Jan

Van Chippen gaat je motor ook niet veel harder lopen Jan. Wel halen ze de V-max er af. Scheelt z'n 11 km op de top die in het boekje (215) staat. De mijne haalde 252 op de rollerbank:P Op de weg ben ik nog niet boven de 230 (gps 219) op de tellert geweest, maar heb nog steeds geen ' ruim' baan gehad om het echt te bereiken.

@ Peter, Leuk toch al die wegwerkzaamheden, :fy1 Daar zijn ze nu al 15 jaar mee bezig en het wordt steeds erger.

Safe driving Jurgen.

http://s265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/?action=view&current=P9050016.flv

Ja heerlijk !! 6km wegwerkzaamheden - 2km vrij rijden en dat x 14 !!

230km/u was het idd echt. ( met GPS heb ik een afwijking van 2km op 100 km/u )

en hij vloog ook heerlijk van de 100km/u naar de 200km/u !!

maarja... dan kom je weer in NL ............. ( do I need to say more ? )

maarja... dan kom je weer in NL ............. ( do I need to say more ? )

NOPE:cry

Maar, het lekkerste stuk vind je toch wel vanaf Hamburg naar boven... Zodra ik door de Elbtunnel ben en de drukte een beetje heb achtergelaten, kom ik wel in de buurt van die snelheden op de klok. Daar mag het ook, advies snelheid 130 whahahaha:thumbup

Goed dat je weer safe terug bent uit Zweden, merk jij trouwens nog verschil na het schonen van je turbodruk sensor?

Safe driving Jurgen

origineel gepost door janneman vectra c

gister een stuk 230 gereden op de 1 tussen Bremen en Osnabruck ( alleen erg irritant die 14 wegwerkzaamheden !! )

230? en je bent nog niet bij EDS geweest:P

Jan

Van Chippen gaat je motor ook niet veel harder lopen Jan. Wel halen ze de V-max er af. Scheelt z'n 11 km op de top die in het boekje (215) staat. De mijne haalde 252 op de rollerbank:P Op de weg ben ik nog niet boven de 230 (gps 219) op de tellert geweest, maar heb nog steeds geen ' ruim' baan gehad om het echt te bereiken.

@ Peter, Leuk toch al die wegwerkzaamheden, :fy1 Daar zijn ze nu al 15 jaar mee bezig en het wordt steeds erger.

Safe driving Jurgen.

http://s265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/?action=view&current=P9050016.flv

Moet de mijne nog testen:D

Jan

intressante topic :)

Opel:

Vectra C 2.0 dti = 190 km/h

Calibra V6 (niet helemaal standaard) 240 km/h

Vreemde merken:

BMW z4m: 270km/h op de teller

Je ziet de topsnelheid niet, maar je ziet mij wel rijden :P

(filmpje)

BMW 645ci S: 260km/h op de teller

(filmpje)

Groetjes

NOPE:cry

Maar, het lekkerste stuk vind je toch wel vanaf Hamburg naar boven... Zodra ik door de Elbtunnel ben en de drukte een beetje heb achtergelaten, kom ik wel in de buurt van die snelheden op de klok. Daar mag het ook, advies snelheid 130 whahahaha:thumbup

Goed dat je weer safe terug bent uit Zweden, merk jij trouwens nog verschil na het schonen van je turbodruk sensor?

Safe driving Jurgen

Ja... wel een verkeerd advies hoor 130 !!

Kunnen beter op die borden zetten: '' Wie schnell sie solen''

Ik merk geen verschil. Nouja.. hij rookt iets minder bij fors optrekken ! :P

Die van mij eens geprobeerd van de week. Had er 215 op staan en had het idee dat ie nog wel verder wilde. Niet gek voor een 1.8 dacht ik zo.

In een BMW 325 heb ik 235 op de teller gehad.

En ach, het gas intrappen kunnen we allemaal toch? :jerry

origineel gepost door OPC-lijntje

Yep, ik onderscheid mij dan ok op het talud, ha. Vec ligt als een blok op de weg.:jerry

Safe driving Jurgen.

Mijn topsnelheid is 210, heb een vectra 2.2 DTI GTS 2003 , 5 versnellingen..Leuke was dat ik dus op maximum snelheid 210 op 4000 duizend toeren zat..Vind ik toch knap..

volvo s40 1.8 - 210

bmw 7 serie - 250km/h begrensd

vw golf 5 gti - 230km/h

van mij geweest

suzuki swift 1.3 gti - 215km/h

opel vectra 1.6 8v hatchback - 190km/h volle auto downhill

opel vectra 2.2 16v - 220km/h van mij, voor het chippen

origineel gepost door sandman85

vw golf 5 gti - 230km/h

wat vindt jij zou van z'n golf?

ik weet niet of het een beetje snel aan die top komt, maar er zat er een keer een achter me met een gangetje of 140/150 km/h maar toen we bijden op het gas gingen liep ik toch aardig op hem uit.

ik had dat toch anders verwacht met een GTI, daar tegenover zal ie met optrekken wel een stukkie sneller zijn.

Yep, ik onderscheid mij dan ok op het talud, ha. Vec ligt als een blok op de weg.:jerry

Safe driving Jurgen.

Hier bij Bergen op Zoom, de bocht in de A58 . . . ook zo'n leuke bocht waar veel mensen me niet kunnen volgen :angel.

Vooral petjes met polotjes gti zijn grappig, die zitten voor de bocht te kleven en in de bocht lijkt het wel of ze ineens stil staan :D

origineel gepost door sw_reijnders

Safe driving Jurgen.

Hier bij Bergen op Zoom, de bocht in de A58 . . . ook zo'n leuke bocht waar veel mensen me niet kunnen volgen :angel.

Vooral petjes met polotjes gti zijn grappig, die zitten voor de bocht te kleven en in de bocht lijkt het wel of ze ineens stil staan :D

Haha, ik ken dat ja! Meestal rij ik ook gewoon netjes de toegestane snelheid, vind een bekeuring echt zonde geld namelijk maar in een bocht laat ik me nog weleens gaan :D

Dan is de reactie van de mensen die niet kunnen sturen toch wel leuk ja! :jerry

origineel gepost door rooiepeet

vw golf 5 gti - 230km/h

ik weet niet of het een beetje snel aan die top komt, maar er zat er een keer een achter me met een gangetje of 140/150 km/h maar toen we bijden op het gas gingen liep ik toch aardig op hem uit.

ik had dat toch anders verwacht met een GTI, daar tegenover zal ie met optrekken wel een stukkie sneller zijn.

Valt opzicht wel mee met het optrekken..

Ik ging gelijk op tegen golf gti... En ik weet 100% dat we samen vol gingen, want hij is een klas genoot van me en we hadden afgesproken om ff samen te sporten... Maar zoals je zegt eenmaal boven de 140 werd de afstand beetje bij beetje groter.. en voor je weet moet je weer remmen voor overige verkeer... love my calibra :wub

origineel gepost door rooiepeet

vw golf 5 gti - 230km/h

die golfjes hebben inderdaad een aardig optrekkracht, mede vanwege de dsg-bak, handige dingen, net als bijna iedere auto heeft ook de golfzijn moment waarop het niet meer zo snel gaat als bijv. de 0-100. ze halen redelijk snel hun top,maar als je auto goed aanpast, kan je een golf er simpel uittrekken.

Ik moet toch eens een keer duitsland in om te toppen.

max heb ik gehaald 215 vol beladen van vakantie reisje kroatie.

Wat ik wel vond is dat de v6 redelijk snel op de 200 zit.:thumbup

dus tot nu toe:

Vectra b 2.5 99' 215

vectra b 1.8 96' geloof rond de 180/190

astra 1.6 95' rond de 180.

Terug
Naar boven