• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat zijn jullie TOP snelheiden

is veel meer aanpas werk dan met mijn voormalige X18XE ;)

die 2.2 van mij komt ook uit een sintra trouwens :D

[rquote=1862577&tid=99742&author=arjontje][rquote=1862568&tid=99742&author=sjouke][rquote=1862547&tid=99742&author=arjontje][rquote=1862545&tid=99742&author=sjouke]215 met me X18XE in de vectra

met de X22XE nog geen idee ... die zit er net in dus wordt nog niet volledig uit geprobeerd

[/rquote]

Die x22xe heeft die nou ook 144 pk??

Net als de z22xe en de y22xe[/rquote]

nee die heeft 141 pk's

maar heeft ook geen ketting en dus niet dat design foutje :D ... wel evenveel koppel (als ik het goed heb)

[/rquote]

oke, zelfde als de omega motor. [/rquote]

wat voor design foutje bedoel je daarmee?

ja maar een ketting gaat VEEL langer mee dan een riem ... (alleen de spanner dus niet ... dus moet je alsnog het spul open hebben en de boel vervangen ... niet wat je wil)

Normaal hoort een kettingspanner net zo lang mee te gaan als de ketting zelf, alleen word dat bij de Z22SE en Z22YH motoren niet altijd gehaald.

indien de boel gaat rammelen, gewoon laten vervangen.

Willem

hoor gelukkig nog niks ratelen, maar staat voor ketting en spanners ook een x aantal km's om te vervangen net als dis. riem?

Harald

en even on topic, dit zijn topsnelheden wat ik ermee gereden heb en niet allemaal topsnelheden van de auto.

kadett e 1.3 180 km/u (top)

vectra A 1.6 185 km/u

vectra B 1.6 16v 200 km/u

vectra c 2.2 16v 210 km/u

kadett c1 limo 2.4 210 km/u

gr. Harald

[rquote=1864525&tid=99742&author=witje2.4]hoor gelukkig nog niks ratelen, maar staat voor ketting en spanners ook een x aantal km's om te vervangen net als dis. riem?

Harald[/rquote]

Volgende week een grote beurt gepland. Ik zal de VOD eens vragen naar die ketting en zo. Eens kijken of zij kunnen achterhalen hoe lang deze er nu inzit en eventueel voor vervanging in aanmerking komt.

[rquote=1864543&tid=99742&author=tuinmeubel][rquote=1864525&tid=99742&author=witje2.4]hoor gelukkig nog niks ratelen, maar staat voor ketting en spanners ook een x aantal km's om te vervangen net als dis. riem?

Harald[/rquote]

Volgende week een grote beurt gepland. Ik zal de VOD eens vragen naar die ketting en zo. Eens kijken of zij kunnen achterhalen hoe lang deze er nu inzit en eventueel voor vervanging in aanmerking komt.[/rquote]

Ketting??? heb jij geen riem...:o

[rquote=1865648&tid=99742&author=afterburner27][rquote=1864543&tid=99742&author=tuinmeubel][rquote=1864525&tid=99742&author=witje2.4]hoor gelukkig nog niks ratelen, maar staat voor ketting en spanners ook een x aantal km's om te vervangen net als dis. riem?

Harald[/rquote]

Volgende week een grote beurt gepland. Ik zal de VOD eens vragen naar die ketting en zo. Eens kijken of zij kunnen achterhalen hoe lang deze er nu inzit en eventueel voor vervanging in aanmerking komt.[/rquote]

Ketting??? heb jij geen riem...:o[/rquote]

Volgens Arjontje heb ik met de Z22YH motor een ketting:

de z22yh (directe injectie), en de z22se is die met de ketting

Ik had 'm gisteren tussen Almere en Lelystad eventjes op de 192. Dat ging makkelijk, maar durfde niet door te trekken vanwege ander verkeer en mogelijke flitsers. Dus ik heb mijn Vec nog steeds niet op de top gehad. :cry Dan toch maar wachten op de zomervakantie naar Oostenrijk...

Terug
Naar boven