• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat zijn jullie TOP snelheiden

In de Ascona (gewoon een 1.9n, 75 pk, of wat er van over is dus!) 162 km/h op GPS... Dat was ongeveer 168 op de teller...

Ding gaat origineel 158 km/h volgens fabrieksopgave, dus vind 't vrij netjes... Wind mee denk ik, haha!

vorig weekend met de Peug 205 getopt :shock:

160 op de navi.

dat is harder werken dan 240 met de GSi blazen kan ik jullie vertellen :mrgreen:

het is maar goed dat ik niet dicht aan de grens woon, ;)

dan had ik heel wat uitstapjes gemaakt denk ik. :D

(voor mij denk ik zo'n anderhalf uur rijden)

Zoals beloofd,

de eerste, een M5 V10 met 570PK en kortere eindoverbrenging. V-max op 345.

" onclick="window.open(this.href);return false;

de tweede, een Lamborghini Diablo SV met de Cannonballrun in Duitsland.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie begint na 2minuten pas

De meeste topsnelheden die ik hier lees liggen ver (soms heel ver) boven de fabrieksopgave,

is de fabriek altijd zo pessimistisch?

In mijn Astra G 2.2-16v 147pk heb ik eens +/-210 gereden (217 = F.O.) geen idee of hij sneller kon.

In mijn Astra H 2.0T heb ik +/-200 op een boereweggetje in de buurt gereden.

Deze wagen heeft nu dik 235pk en 340nm en is wel vergelijkbaar met een OPC-GTC (240pk-320nm)

(de OPC is dan iets gestroomlijnder en +5pk maar de OPC is weer ietsjes zwaarder en heeft -20nm)

de opc zou fabriek 244 halen, als ik de verhalen hier hoor zou die van mij dus op de teller dik over de 250/260 kunnen,

of niet soms?

hoeft niet,

de top hangt ook af van je bakverhoudingen ;)

met een lange hoogste versnelling kun je ver doordraaien

dat durf ik niet te zeggen.

had eigenlijk verwacht dat een OPC een andere bak heeft.

met jou specs moet je de 250 toch wel aan kunnen tikken, of er over heen.

waarom ga je het nie gewoon ff testen? :mrgreen:

dat wil ik al heel lang proberen, maar elke keer als ik in duitsland kom zit mn vriendin naast me

en die vindt dat heeeeelemaal niets.

Misschien moet ik haar maar eens per ongeluk vergeten bij een tankstation ofzo ;)

ik zeg anders wel dat het van jullie moest, voor het wetenschappelijk belang voor het opel-forum en verplicht foto's maken! :D

Weet niet of je dicht bij de grens woont, maar als dat zo is, zou je zelf wel eens een uitstapje kunnen maken...

Willem

130km voor mij vooraleer ik over de grens ben, maar maak toch af en toe een uitstapje naar DLD..

Willem

Maat van me had met z'n Vectra B 1.8, 2 jaar geleden 207km/h gehaald... Niet op de teller, niet op de GPS, wel volgens het CJIB king:

Kon z'n recentelijk vernieuwde roze kaartje weer inleveren :P

Mijn top snelheid verlegd van 215 naar 220 maar helaas nog steeds niet voluit kunnen rijden :(.

Het is een astra h z19dth met 190PK. Ik ben stiekem toch wel benieuwd wat de top snelheid is :).

Ik weet inmiddels dat de astra h gtc turbo met gemak 220 op teller doet met 4 man aanboord. Dr zat nog genoeg reserve in en dat voor 170 pk. Vindt ik erg knap eigenlijk......

Terug
Naar boven