• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat zijn jullie TOP snelheiden

Ja ik heb regen gehad, in die tijd heb ik de snelheid moeten laten zakken naar ergens tussen de 170 en 200km/u (afhankelijk van de regenval en water op de autobahn.

terug nog een keer de 238 op de teller aangetikt (242 GPS)

Willem

met de vec 1.6 16v 183 gps (maar ik tikte mn gas net aan he king: )

met de corsa gsi 1.6 16v 190 ( niet hard maar hij is er wel vlot op 190)

en voor het betere bocht werk, koop een vec, heb pas nog een gare porsche 911 carrera 4s over de zeik gehaald op een rotonde.. zo erg dat ie me nog even afsneed :thumbdown

Met mijn eerste vectra b 1.6 8v uit 1996 ongveer 180 op de teller

Met de tweede vectra b uit 1.8 1.6 uit 1999 203 op de TomTom op de A31 van Nieuweschans richting Leer

Met de GTS 2.2 uit 2003 235 op de A8 richting Ulm in Duitsland beetje heuvel af.

Met de (huidige) GTS 1.8 uit 2005 210 op de teller en had iets over maar moest in de ankers (In Duitsland onderweg naar Pinkpop) daarna nog niet weer uitgetest.

En heel lang geleden met een d kadett 175 heuvelaf op de snelweg van Luxemburg richting Thionville.

In Nederland rij ik niet meer zo hard. Beetje te veel controle's en met de huidige benzineprijzen ook een beetje teveel pijn in de portmonee :(

Astra F sport 1.6 16v 165kmph in Duitsland harder wou die echt niet!!!

Vectra B 1.6 16v tot nu toe 160kmph op de a7 afsluitdijk.

Gistermiddag 231 geklokt met de GTC. Het werd paar honderd meter verder op druk op de snelweg dus heb het had gelost. Dr zat nog wel wat meer in had ik het idee.

Vectra, 1.6 16v 212 gps daily

B-corsa 1.4sz 160 teller Sloop

b-corsa C1.6Se 208 teller sold

b-corsa C1.4Se 186 teller sold

B-corsa X30XE-->nog niet getest! show

Voor zover nog maar de 235 km/h (gps) aangetikt. Vond het toen wel even voldoende... Denk dat de 250 ook nog wel haalbaar is :D

Gisternacht niet gelukt om hem over de 180km/u te jagen moest terug in de rem naar 130km/u.

miss vanaaf nieuwe kansen :-P

Vanmiddag ff weer bij de Oosterburen geweest @A31. Jammer dat het zo druk was weer en mn telefoon slecht filmde. Wel de 230 ff weer aangetikt in de 5e versnelling. Had nog 1 over. Volgende keer beter.

190km/u met mn Vectra B 1,6 16v '97,, met 5 man, zware subwoofer en volle kofferbak,, verbaasde mezelf eigenlijk,, plus ik was geflitst, dus weet ook zeker dat ik zo hard reed....jammer genoeg xD

207 km/h is ook prima te doen voor die 1800, alleen kon hij z'n rijbewijs inleveren omdat hij op die snelheid geflitst was ;)

@ GSi Racer: Deze diesel is afgeregeld op waarop de pomp afgesteld staat..

@ Klopper: 235km/u: zou m niet eens DURVEN uit elkaar te halen die motor, is waarschijnlijk een van de weinigen 2.6en die dit goed haalt..

@ Klopper: 207 werkelijk is voor een X18XE niet raar hoor...

Ontopic:

Soepel klimmend over de 230km/u bij effe 5000 toeren moest ik van het gas af: 3.0 V6 laag compressie met F23WR 3,84 dieselbak, werkelijke topsnelheid moet nog wel geprobeerd worden incl vastleggen.

Willem

goed 200 gehaald in de A3 E16SE-II GSi, ten tijde van de foto nog steeds langzaam aan het klimmen in snelheid.

Geheel originele 1.6 8klepper 101pk met 188 als opgegeven top..

opeltreffe817-9-2006223.jpg

willem

270 km/h :p

Met mijn kawasaki ninja dan, hij had nog wel wat over! haha

Met de vectra 2.5v6 nog niet echt uitgeprobeerd, heb al wel 220 gereden maar dat was nog niet het eind!

De Vectra 2.0 16v heeft de 220 ook aangetikt maar meer kon die niet maken!

P.S.

Alle snelheden zijn natuurlijk op een verantwoorde plaats behaald

@sander2.5v6 wrote:270 km/h :p

Met mijn kawasaki ninja dan, hij had nog wel wat over! haha

Met de vectra 2.5v6 nog niet echt uitgeprobeerd, heb al wel 220 gereden maar dat was nog niet het eind!

De Vectra 2.0 16v heeft de 220 ook aangetikt maar meer kon die niet maken!

P.S.

Alle snelheden zijn natuurlijk op een verantwoorde plaats behaald

op een verantwoorde plaats behaald zegt ie dan :vertag

hehe :jerry

Terug
Naar boven