• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat zijn jullie TOP snelheiden

@wim-v6 wrote:goed 200 gehaald in de A3 E16SE-II GSi, ten tijde van de foto nog steeds langzaam aan het klimmen in snelheid.

Geheel originele 1.6 8klepper 101pk met 188 als opgegeven top..

opeltreffe817-9-2006223.jpg

willem

Een goed los gereden motortje dus.

Of had je zukke hoge banden gemonteerd

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

neem aan dat het niet allen auto's betreft hoe hard men rijdt? met mijn kawasaki zx9r 280 met twee op zittende :shock:

@alexv wrote:neem aan dat het niet allen auto's betreft hoe hard men rijdt? met mijn kawasaki zx9r 280 met twee op zittende :shock:

En die bijrijder vond 't allemaal wel prima en wist dat van te voren..

@Jerremy wrote:@alexv wrote:neem aan dat het niet allen auto's betreft hoe hard men rijdt? met mijn kawasaki zx9r 280 met twee op zittende :shock:

En die bijrijder vond 't allemaal wel prima en wist dat van te voren..

ja die wist dat en ach was men ex maar :D

Met mijn Fireblade ergens rond de 265 ofzo, met mijn Vec moet ik nog uitproberen, ik heb hem pas een paar weken (3.0 CDTI, dus ben wel benieuwd'

@kiyamizio wrote:@wim-v6 wrote:goed 200 gehaald in de A3 E16SE-II GSi, ten tijde van de foto nog steeds langzaam aan het klimmen in snelheid.

willem

Van HOGE banden gaat je teller minder aangeven, dan zou ie dit niet halen..

Staat op Originele wielen en Bandenmaat

Motortje is een keer heet geweest bij de vorige eigenaar, bij mij had ie daardoor een Bijzonder hoog olieverbruik, (olieschraapveren Vast in de zuigers denk ik), maar reed er niets minder om.

Willem

@astraTD wrote:Net gemaakt..was te vroeg heb hem nog op de 190km/u gekregen... ik maak foto en kwak telefoon naast me op de stoel.. anders had ik nieuwe foto gemaakt :thumb

e3c2c359.jpg

en dat met 496.292km :agent

Maandagnacht het duits op, kijken of ik die wijzer weer over de 180 krijg :wors

Met de GSX-R 750 voor de installatie van de trajectcontrole op de A2 nog 284 km/h aangetikt.

De Vectra nog niet echt getest eigenlijk, verder dan 210 km/h op de teller nog niet geweest.........

Had je de wind mee op de terugweg zeker ;)

Een ander luchtfiltertje scheelt geen 8 km/u topsnelheid, lijkt me.

@RISL wrote:Had je de wind mee op de terugweg zeker ;)

Een ander luchtfiltertje scheelt geen 8 km/u topsnelheid, lijkt me.

Dat lijkt me ook niet idd, bergaf misschien terug ;-)

Kan ook!

Toen ik m'n Astra Coupé aan het 'testen' was, merkte ik wel duidelijk dat het scheelde of je wind mee of tegen had. En ook de belading scheelde behoorlijk. Windkracht 5 tegen en afgeladen met duikspullen had ik op de teller 200, TomTom 195.

En windkracht 2 of 3 mee, helemaal leeg, ingeklapte spiegels (voor de stroomlijn :jerry ) en met hard opgepompte banden (3 bar) , had ik op de Teller 220, TomTom gaf toen 213 km/u

Berg af 190km/u aan getikt met het dieseltje..

Naar kms stampen haal ik 185km/u op vlakke stuk.. anders gewoon 175 180km/u. en dat met bijna 5ton king:

Tja, temperatuur is inderdaad ook een belangrijke factor!

En gewicht...'s middags / 's avonds was iedereen zoveel zweet kwijt, dat iedereen wat lichter naar huis ging natuurlijk ;)

met de astra GSi 2.0 16v weet ik niet teller ging niet verder dan 240 king:

motortje was het enige goeie aan het ding haha

met de vectra a 2.0 8v 215km

met de astra tot nu nog maar 180

de corsa durf ik niet harder dan 140 :jerry

achterop een R1 gezeten bij 300+ :shock:

topsnelheid vind ik niet eens zo boeiend

als ik tot de 180 maar de meeste er uit trek ben ik tevreden king:

@wim-v6 wrote:@kiyamizio wrote:@wim-v6 wrote:goed 200 gehaald in de A3 E16SE-II GSi, ten tijde van de foto nog steeds langzaam aan het klimmen in snelheid.

willem

Van HOGE banden gaat je teller minder aangeven, dan zou ie dit niet halen..

Staat op Originele wielen en Bandenmaat

Motortje is een keer heet geweest bij de vorige eigenaar, bij mij had ie daardoor een Bijzonder hoog olieverbruik, (olieschraapveren Vast in de zuigers denk ik), maar reed er niets minder om.

Willem

motortje blijft aardig koel ondanks dat ie zo hard moet werken :D

35 graden, ECC aan, op de Autobahn 220 km/h. Hij wilde nog wel even door, maar het werd nogal druk. Gas dicht, volgende keer beter. :)

Terug
Naar boven