• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat zijn jullie TOP snelheiden

Foto-QFZ3FDEN-D.jpg

op de terugweg uit duitsland. bij de 250kmp/h gilt hij om een extra versnelling. :jerry :jerry :jerry

had geen doekoe meer voor de m32 6bak die er bij hoort :(

De hoogste snelheid die ik ooit heb gereden is 330km/h met de RS4 B5 uit 2001 (oude auto) maar die had wel 887 pktjs aan boord bloedsnel is dat, met de Astra klokte ik de 240 op gps.

yes met mijn 1.9 ging lekker hoor, was donker en leeg, terugweg eds direct na chiptuning, teller liep uit maar was scary as hell, met de RS had ik nog een goed gevoel die was quattro, met FWD geen goed gevoel :jerry en moet je maar eens op youtube kijken hoeveel mensen de 240 klokken na eds remap.

Snelste was (op de teller) 250 km/u met m'n Lincoln Mark VII LSC uit '89, met de Calibra ben ik nog niet boven de 140 geweest

@NoFear1696 wrote:@speaker wrote:@iquick wrote: met de Astra klokte ik de 240 op gps.

Met een 1.9 ???

waarom niet haasje17 redt het zelfs met een z1.6xe :jerry :jerry

Omdat de top van een 1.9 tussen de 210 en 215 ligt en je bij EDS wel pk's krijgt , maar de top blijft nagenoeg gelijk !

Harder dan 215 heb ik hem niet gekregen !

Ooh ik merk daar echt niks van, wel met tempratuur wijzigingen. Weet geen eens wat voor tempratuur het was die dag, was wel een droge koele avond. Tijdje terug zat ik op de autobahn en wilde weer op z'n top rijden natuurlijk, maar de auto kickte terug wanneer ik de 230 raakte. Kon de pedaal intrappen wat ik wilde maar pas bij 190 op teller reageerde de auto weer. Waarschijnlijk had ik die dag gewoon de goede tempratuur te pakken. Heb een vriend, ook 1.9 cdti gechipt ne klokte 245 op gps van de CID en op youtube staat er ook een die klokte 244 op gps. Het kan wel alleen juiste tempratuur denk ik dan.

@Twitchy wrote:Snelste was (op de teller) 250 km/u met m'n Lincoln Mark VII LSC uit '89, met de Calibra ben ik nog niet boven de 140 geweest

Schaam je, een calibra moet de 200 in de 4 wel halen :jerry

@trashmetal wrote:@Twitchy wrote:Snelste was (op de teller) 250 km/u met m'n Lincoln Mark VII LSC uit '89, met de Calibra ben ik nog niet boven de 140 geweest

Ik zou op dit moment in een calibra ook niet harder gaan. Voor je het weet zit je op het wegdek met zo'n roestmonster :jerry

@VectraOPC wrote:@trashmetal wrote:@Twitchy wrote:Snelste was (op de teller) 250 km/u met m'n Lincoln Mark VII LSC uit '89, met de Calibra ben ik nog niet boven de 140 geweest

Ik zou op dit moment in een calibra ook niet harder gaan. Voor je het weet zit je op het wegdek met zo'n roestmonster :jerry

Wil je aub het calibra beledigende commentaar voor je houden! wordt niet echt gewaardeerd

er rijden er nog zat rond zonder krokante randjes

je komt zo niet echt Opel liefhebbend over......

@trashmetal wrote:@VectraOPC wrote:@trashmetal wrote:@Twitchy wrote:Snelste was (op de teller) 250 km/u met m'n Lincoln Mark VII LSC uit '89, met de Calibra ben ik nog niet boven de 140 geweest

Wil je aub het calibra beledigende commentaar voor je houden! wordt niet echt gewaardeerd

er rijden er nog zat rond zonder krokante randjes

je komt zo niet echt Opel liefhebbend over......

Ik zit hier ook niet om gewaardeerd te worden, je bent het vast met eens dat mijn stelling voor 90% van de gevallen een waarheid is! En natuurlijk zijn er genoeg liefhebbers die hun auto steeds weer opknappen en beter maken: RESPECT hiervoor begrijp me niet verkeerd!

Ben ook geen pure opel-liefhebber, rij nu toevallig een Opel, hij bevalt prima tot nu toe, en hier doe ik info op en deel ik mijn bevindingen om andere te helpen. Lijkt me prima toch!

nee, ben ik het niet mee eens de meeste slecht geproduceerde calibra's zijn al van de weg

de meeste die nu nog rondrijden hebben een verzinkt chassis, net als mijn astra

daar zijn ze eind 93 mee begonnen

mijn astra is nog nooit een lasapparaat aan geweest en staat nog in de eerste lak

en is roestvrij! king:

ik vind je opmerking beledigend

kan zat verzinnen om je veccie af te zeiken, maar zo zit ik niet in mekaar ;)

Een Goeie Calibra V6 doet ongeveer het volgende:

1: 60km/u

2: 115km/u

3: 175km/u

4: 225km/u

5: topsnelheid (meestal ergens tussen de 235 en 250km/u in standaard motoruitrusting)

Daar kan menig Vec-C rijder nog wat van leren..

@trashmetal wrote:

Het is een automaat dus wordt wat lastig om em in z'n 4 te zetten ;)

En de 200 zal die vast wel halen, maar ik heb de afgelopen 12 jaar een goeie 20.000 euro aan boetes gehad..dus vind 140 wel zat.

Buiten dat wil ik deze wagen niet afraggen, is ze te netjes voor (ofwel geen 'krokante randjes') :thumb

Ja daar heb je Duitsland voor.. en de V6, Die kan dat heel goed hebben, Ik ga regelmatig naar Duitsland om de V6 in TOPconsitie te houden, Alleen maar Rustig rijden, en optrekken remmen is het slechtste wat er is voor een motor van dit formaat..

en 20.000 aan boetes, Dan zou ik serieus wat aan de rijstijl gaan doen..

Ik red de in de afgelopen 12jaar denk de 1000 euro nog niet eens.. Zit een goeie bij 47 km/u gecorrigeerd te hard op de A13 Rotterdam > Delft, en dan rijdt ik net truttig hoor..

Willem

@Twitchy wrote:@trashmetal wrote:

Het is een automaat dus wordt wat lastig om em in z'n 4 te zetten ;)

En de 200 zal die vast wel halen, maar ik heb de afgelopen 12 jaar een goeie 20.000 euro aan boetes gehad..dus vind 140 wel zat.

Buiten dat wil ik deze wagen niet afraggen, is ze te netjes voor (ofwel geen 'krokante randjes') :thumb

Dan leer jij het nooit :shock: ik had in 2011 voor 1050,- boetes bij elkaar.. 2012 tot nu toe 1 boete gehad paar km te hard... king:

Zijn spijtige centen moet je ze niet gunnen aan die blauwe petten.

Terug
Naar boven